Dánská námořní společnost Maersk oznámila, že testuje směs brazilského ethanolu s metanolem a námořním dieselem, známou jako bunker, ve svých lodních motorech. Tento krok je součástí ambiciózního plánu společnosti na dekarbonizaci svých operací do roku 2040.
Maersk, který zastupuje 15 % globálního námořního trhu, provádí testy se směsí, která obsahuje 10 % ethanolu. Pokud by celá industrie přijala tuto palivovou směs, mohla by tím vzniknout poptávka pro 50 miliard litrů ethanolu ročně. Očekávaná produkce Brazílie v tomto roce činí přibližně 35 miliard litrů.
Danilo Veras, místopředseda pro regulační politiky Maersk Latam, uvedl: „Toto je poprvé, co se ethanol spaluje ve dvoudobém motoru, který měří čtyři příběhy do výšky – je to zcela nová úroveň výzkumu a obav.“
Brazilský ethanol byl vybrán pro tento test, protože pochází ze stávajících cukrových polí nebo, v případě kukuřice, převážně ze stejných polí jako sója, což snižuje potenciální dopady na odlesňování.
Maersk plánuje dokončit testy směsi ethanolu v metanolových lodích do 23. října 2025, následně se zaměří na testování bunkerového paliva. V případě úspěchu zahájí jednání s hlavními brazilskými producenty ethanolu, včetně firem Raizen, Copersucar, Inpasa, FS a Atvos.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky