Brazilská e-commerce společnost MercadoLibre oznámila, že v listopadu začne prodávat produkty renomovaného maloobchodníka Casas Bahia na své platformě. Tato dlouhodobá obchodní spolupráce má za cíl zvýšit podíl MercadoLibre na trhu v Brazílii, zejména v segmentech elektroniky a domácích spotřebičů, které jsou hlavním jádrem podnikání Casas Bahia.
Obě společnosti zatím nezveřejnily žádné finanční podmínky ani předpovědi prodeje. „V této spolupráci vidím obrovskou synergii,“ uvedl Fernando Yunes, vedoucí e-commerce segmentu v Brazílii pro MercadoLibre. „Casas Bahia má vůdčí roli a rozsah v oblasti domácích spotřebičů, elektroniky a nábytku.„
Logistiku většiny zásilek zajistí Casas Bahia díky svým zkušenostem s velkými produkty, jako jsou televize a ledničky. Tato spolupráce přichází v době, kdy MercadoLibre, jež se stalo nejhodnotnější firmou v Latinské Americe podle tržní kapitalizace, čelí obtížím v oblasti elektroniky a domácích spotřebičů, kde jeho tržní podíl dosahuje přibližně čtvrtiny průměru.
Casas Bahia, které existuje více než 70 let a má přes 1 000 prodejen v Brazílii, může díky této spolupráci očekávat posílení prodejů, neboť se snaží dokončit proces restrukturalizace dluhů a operací, který začal v roce 2023. „Je to partnerství, které nám otevírá cestu do kanálu, který v posledních letech výrazně roste,“ prohlásil Renato Franklin, generální ředitel Casas Bahia.
Konkurenční prostředí brazilského e-commerce trhu se v posledních měsících zpřísnilo, a to i díky rozšiřování politiky bezplatné dopravy a častým propagačním akcím. Například loni uzavřely partnerství mezi sebou brazilský maloobchodník Magazine Luiza a čínská platforma AliExpress, což jim umožňuje prodávat produkty navzájem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky