Akcie společnosti Wallenius Wilhelmsen dnes klesly o 5% v důsledku nepříznivých zpráv z trhu s námořní přepravou. Tento pokles přišel po oznámení konkurentů, Hoegh Autoliners, kteří uvedli, že jejich čistý fraktální tarif v září klesl na $78.5 za krychlový metr, což představuje pokles o 4.6% oproti předchozímu měsíci a 6.7% od konce roku 2024.
Tržní podmínky se staly výzvou pro mnohé společnosti, přičemž podíl vysoce specializovaného nákladu dosáhl 22%, což je sice o 1% více než minulý měsíc, ale o 3% méně než na konci roku 2024. Hoegh očekává, že EBITDA za třetí čtvrtletí bude na dolním limitu předchozího odhadu, což ukazuje na trvalé problémy v tomto sektoru.
Dále, běžná data od Clarksons ukazují, že denní sazby za pronájem čistě autokontejnerových lodí stále klesají. Měsíční sazba pro lodě s kapacitou 6,500 CEU se v září dostala na $42,500 za den, což představuje pokles o 5.6% a o 35% od konce roku 2024. Také sazba pro lodě s 5,000 CEU zůstala na $30,000 za den, což je o 33% méně než na konci roku 2024.
Mimo jiné zpřísnění vyplývá z nejnovějších návrhů ze strany Úřadu obchodního zástupce USA, které plánuje zavést poplatky za všechny autokontejnerové lodě s účinností od 14. října. Protože se tato novinka nevztahuje pouze na plavidla vyrobená v Číně, ekonomické dopady na Wallenius Wilhelmsen by mohly být výrazné, přičemž potenciální náklady na každý přístavní přístav mohou dosáhnout přibližně $361,000, což by ročně znamenalo dodatečné náklady kolem $137.2 milionu podle statistik z roku 2024.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky