Netflix v uplynulém třetím čtvrtletí zažil neúspěch, když jeho výsledky zaostalily za očekáváními Wall Street. Oznámil čistý zisk ve výši 2,5 miliardy dolarů a zisk na akcii 5,87 dolarů, přičemž analytici předpovídali 3 miliardy dolarů a 6,97 dolarů na akcii.
Hlavní příčinou tohoto propadu bylo nečekané náklady ve výši přibližně 619 milionů dolarů spojené s daňovým sporem v Brazílii. Poté, co akcie vzrostly o 39% v roce 2025, reagovaly poklesem o 5,6%, a to na hodnotu 1 171,24 dolarů v after-hours obchodování.
Netflix se nyní soustředí na expanze do nových oblastí, jako je reklama a video hry, s cílem udržet si více než 300 milionů zákazníků po celém světě. Společnost čelí silné konkurenci od YouTube, Amazon Prime Video a Disney+.
V průběhu čtvrtletí Netflix rovněž oznámil, že zaznamenal nejlepší příjmy z reklam v historii, ačkoli konkrétní čísla nebyla zveřejněna. V nadcházejícím čtvrtém čtvrtletí očekává příjem 11,96 miliardy dolarů, což překonává očekávání analytiků, kteří toho odhadovali pouze 11,90 miliardy dolarů.
V rámci diskusí o možné konzolidaci médií se Co-CEO Ted Sarandos vyjádřil, že Netflix „může a bude vybírat” akviziční cíle. Není prý zájem o dědictví stávajících mediálních sítí, ale Netflix zvažuje možnosti akvizice duševního vlastnictví.
V listopadu a prosinci Netflix uvede závěrečné části svého populárního seriálu „Stranger Things” a plánuje streamování dvou živých zápasů NFL na Vánoce. Společnost také neustále rozšiřuje své nabídky v oblasti videoher a reklamy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky