Společnost Reckitt oznámila, že ve třetím čtvrtletí dosáhla meziročního růstu čistého obratu o 7%, což překonává průměrné odhady analytiků, kteří předpokládali růst o 6,4%. Tento růst byl podpořen silným výkonem na emerging markets, které tvořily přibližně 42% čistého obratu společnosti v tomto čtvrtletí.
CEO Kris Licht uvedl, že výsledky odrážejí sezónní zlepšení objemu a sílu jejich klíčových značek. Třeba příjmy z klíčových značek, kde patří i Dettol a Strepsils, vzrostly o 6,7%, což je lepší výsledek, než se očekávalo.
Reckitt se zaměřil na snížení nákladů a zúžení portfolia svých značek, což by mělo napomoci ke zvýšení marží v čase, kdy celý sektor čelí tlaku ze strany privátních značek a křehkému spotřebitelskému sentimentu. Zatímco konkurenti jako Unilever a P&G dosud nezveřejnili své výsledky, Reckitt si udržel celoroční výhled pro růst čistého obratu nad 4% pro své klíčové podnikání.
V návaznosti na související dění v odvětví, Nestlé nedávno oznámilo plán na zrušení 16 000 pracovních míst jako reakci na náročné tržní podmínky. Reckitt však nadále očekává dokončení prodeje své divize Essential Home do konce roku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky