Fernando Fernandez, CEO společnosti Unilever, oznámil, že uzavření vlády v USA, které trvá již čtvrtý týden, zatím nemá značný vliv na sentiment spotřebitelů v klíčovém americkém trhu. Tato informace přichází v době, kdy podniky vyjadřují obavy z možných narušení spotřebitelských výdajů a finančních aktivit.
Fernandez sdělil analytikům, že existuje jasné rozdělení na trhu mezi domácnostmi, které vlastní akcie, a těmi, které je nevlastní. To může částečně vysvětlit odolnost prémiového portfolia Unileveru v USA. V třetím čtvrtletí společnost zaznamenala 5,5% růst ve svých základních tržbách v Severní Americe, což je pátý po sobě jdoucí čtvrtletní nárůst založený na objemu.
Unilever investuje do prémiových produktů v oblasti krásy a osobní péče a tím přitahuje více majetné spotřebitele. Fernandez poukázal na úspěch společnosti v Severní Americe jako na výsledek skvělého provedení a výhod portfolia, které oslovuje zejména spotřebitele Generace Z a mileniály.
Mezi třemi nejrychleji rostoucími zákazníky společnosti patří Amazon, Walmart a Dollar General. To ukazuje, že Unilever dokáže oslovit i méně majetné spotřebitele, přičemž Fernandez dodal: „Růst ve Walmartu a Dollar General ukazuje, že naše portfolio je dobře přizpůsobeno spotřebitelům s nižšími příjmy.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky