V úterý 21. října 2025 schválil Senát USA po jednomyslném hlasování legislativu zaměřenou na zvýšení bezpečnosti letectví. Tento krok byl vyvolán tragickou srážkou mezi regionálním letadlem American Airlines a armádním vrtulníkem, která si v lednu vyžádala 67 životů.
Nový zákon vyžaduje, aby provozovatelé letadel do konce roku 2031 vybavili svá letadla pokročilou technologií sledování letadel ADS-B. Tato technologie umožňuje přesné sledování polohy letadel a bude povinná pro všechny civilní letouny a vojenské vrtulníky v blízkosti civilních letadel.
Předseda výboru pro obchod Senátu Ted Cruz uvedl, že tento zákon „uzavírá nebezpečnou mezeru“, která umožňovala vojenským letadlům operovat v místním vzdušném prostoru bez efektivního komunikování své polohy. Vrtulník Black Hawk, který se zranil v lednu, nepoužíval ADS-B v době nehody.
Problematika vzdušné bezpečnosti znovu vzplála po letech nečinnosti ze strany Federálního úřadu pro letectví (FAA), který čelil otázkám ohledně nedostatečné reakce na blízká setkání s vojenskými vrtulníky, zejména kolem letiště Washington Reagan National.
Chcete využít této příležitosti?
Zákonodárci zdůraznili potřebu zlepšit dozor nad leteckým provozem, přičemž ministři dopravy v čele se Seanem Duffy se vyjádřili k nutnosti okamžité akce v oblasti zajištění bezpečnosti letectví.
V úterý 21. října 2025 schválil Senát USA po jednomyslném hlasování legislativu zaměřenou na zvýšení bezpečnosti letectví. Tento krok byl vyvolán tragickou srážkou mezi regionálním letadlem American Airlines a armádním vrtulníkem, která si v lednu vyžádala 67 životů.
Nový zákon vyžaduje, aby provozovatelé letadel do konce roku 2031 vybavili svá letadla pokročilou technologií sledování letadel ADS-B. Tato technologie umožňuje přesné sledování polohy letadel a bude povinná pro všechny civilní letouny a vojenské vrtulníky v blízkosti civilních letadel.
Předseda výboru pro obchod Senátu Ted Cruz uvedl, že tento zákon „uzavírá nebezpečnou mezeru“, která umožňovala vojenským letadlům operovat v místním vzdušném prostoru bez efektivního komunikování své polohy. Vrtulník Black Hawk, který se zranil v lednu, nepoužíval ADS-B v době nehody.
Problematika vzdušné bezpečnosti znovu vzplála po letech nečinnosti ze strany Federálního úřadu pro letectví , který čelil otázkám ohledně nedostatečné reakce na blízká setkání s vojenskými vrtulníky, zejména kolem letiště Washington Reagan National.Chcete využít této příležitosti?
Zákonodárci zdůraznili potřebu zlepšit dozor nad leteckým provozem, přičemž ministři dopravy v čele se Seanem Duffy se vyjádřili k nutnosti okamžité akce v oblasti zajištění bezpečnosti letectví.