Volvo Cars oznámilo mírný nárůst upraveného zisku za třetí čtvrtletí 2025, kdy provozní zisk před restrukturalizačními náklady dosáhl 5,9 miliardy korun (přibližně 627 milionů dolarů). Tento výsledek v porovnání s předchozím rokem, kdy činil 5,8 miliardy korun, nastal i přes 7% pokles prodeje vozů.
Ekonomické tlaky, zahrnující tarify a intenzivní konkurenci, pouze mírně ovlivnily výsledky společnosti. Významné úspory z programu snižování nákladů, který zahrnoval propuštění 3 000 zaměstnanců, se projevily rychleji, než se očekávalo. Podle bývalého CEO Hakana Samuelssona došlo ke zlepšení marže zisku na 24,4% ve srovnání s 17,7% z předchozího čtvrtletí.
Samuelsson zdůraznil, že optimalizovaná spolupráce se společností Geely a facelift modelu XC60, který je jedním z nejprodávanějších, byly klíčovými faktory pro dosažení této ziskovosti. „Vidíme, že výsledky přicházejí rychleji, než jsme plánovali,“ uvedl.
Navzdory těmto pozitivním známkám, společnost pokračuje v čelnímu tlaku, zejména v souvislosti s americkými tarify, které se nedávno snížily na 15%. To bylo výsledkem nedávných obchodních dohod mezi Evropskou unií a USA, které retrospektivně snížily tarify z 27,5% na 15%.
Chcete využít této příležitosti?
Vývoj tarifu poskytuje společnosti Volvo Cars potřebnou jasnost a možnost optimalizace výroby hybridních modelů přímo v USA v nadcházejících letech. „I přesto čelíme výzvám, včetně trvalé cenové konkurence a dopadům amerických dovozních tarifů,“ dodal Samuelsson.
Volvo Cars oznámilo mírný nárůst upraveného zisku za třetí čtvrtletí 2025, kdy provozní zisk před restrukturalizačními náklady dosáhl 5,9 miliardy korun . Tento výsledek v porovnání s předchozím rokem, kdy činil 5,8 miliardy korun, nastal i přes 7% pokles prodeje vozů.
Ekonomické tlaky, zahrnující tarify a intenzivní konkurenci, pouze mírně ovlivnily výsledky společnosti. Významné úspory z programu snižování nákladů, který zahrnoval propuštění 3 000 zaměstnanců, se projevily rychleji, než se očekávalo. Podle bývalého CEO Hakana Samuelssona došlo ke zlepšení marže zisku na 24,4% ve srovnání s 17,7% z předchozího čtvrtletí.
Samuelsson zdůraznil, že optimalizovaná spolupráce se společností Geely a facelift modelu XC60, který je jedním z nejprodávanějších, byly klíčovými faktory pro dosažení této ziskovosti. „Vidíme, že výsledky přicházejí rychleji, než jsme plánovali,“ uvedl.
Navzdory těmto pozitivním známkám, společnost pokračuje v čelnímu tlaku, zejména v souvislosti s americkými tarify, které se nedávno snížily na 15%. To bylo výsledkem nedávných obchodních dohod mezi Evropskou unií a USA, které retrospektivně snížily tarify z 27,5% na 15%.Chcete využít této příležitosti?
Vývoj tarifu poskytuje společnosti Volvo Cars potřebnou jasnost a možnost optimalizace výroby hybridních modelů přímo v USA v nadcházejících letech. „I přesto čelíme výzvám, včetně trvalé cenové konkurence a dopadům amerických dovozních tarifů,“ dodal Samuelsson.