Getlink, provozovatel Eurotunelu, zažil pokles akcií o 0,2 % ve čtvrtek, poté co se postavil proti navrhovanému zvýšení daňových sazeb v Británii, které by mohlo významně ovlivnit jeho budoucí náklady a investiční plány.
Bylo oznámeno, že firma byla informována britskou Agenturou pro oceňování nemovitostí o plánovaném zvýšení sazeb v rámci tříletého přezkumu. Pokud bude zvýšení akceptováno bez změn v přechodných úlevách, mělo by vzrůst o 15 milionů eur v roce 2026, což představuje téměř 200 % zvýšení stávající částky 26 milionů eur za tříleté období.
Getlink varoval, že zruší některé plánované investice v Británii a využije všech dostupných prostředků k vyřešení tohoto nárůstu, pokud bude návrh potvrzen. Podle analýz Financial Times obvykle firma přenáší polovinu daňového zatížení na železniční operátory.
Návrhované zvýšení sazeb by mohlo představovat přibližně 1 % předpokládaného EBITDA Getlinku pro fiskální rok 2026 a přibližně 2 % očekávaného zisku před zdaněním, pokud by došlo k 50% přenosu na železniční operátory.
Chcete využít této příležitosti?
Analytici RBC ve své zprávě uvedli, že Getlink je hodnocen jako „provoz v sektoru“ s cílovou cenou 17 eur. Očekává se, že výkon Eurotunelu se zlepší spíše než změní. Předpovědi pro fiskální rok 2026 naznačují, že očekávané výnosy volných peněžních toků budou relativně nízké, z důvodu zvýšených kapitálových výdajů.
Na trhu existují precedenty, kdy byly finální výsledky příznivější než počátečně navrhované, což naznačuje, že vedení společnosti má rozumnou šanci na dosažení omezenějšího zvýšení.
Getlink, provozovatel Eurotunelu, zažil pokles akcií o 0,2 % ve čtvrtek, poté co se postavil proti navrhovanému zvýšení daňových sazeb v Británii, které by mohlo významně ovlivnit jeho budoucí náklady a investiční plány.
Bylo oznámeno, že firma byla informována britskou Agenturou pro oceňování nemovitostí o plánovaném zvýšení sazeb v rámci tříletého přezkumu. Pokud bude zvýšení akceptováno bez změn v přechodných úlevách, mělo by vzrůst o 15 milionů eur v roce 2026, což představuje téměř 200 % zvýšení stávající částky 26 milionů eur za tříleté období.
Getlink varoval, že zruší některé plánované investice v Británii a využije všech dostupných prostředků k vyřešení tohoto nárůstu, pokud bude návrh potvrzen. Podle analýz Financial Times obvykle firma přenáší polovinu daňového zatížení na železniční operátory.
Návrhované zvýšení sazeb by mohlo představovat přibližně 1 % předpokládaného EBITDA Getlinku pro fiskální rok 2026 a přibližně 2 % očekávaného zisku před zdaněním, pokud by došlo k 50% přenosu na železniční operátory.Chcete využít této příležitosti?
Analytici RBC ve své zprávě uvedli, že Getlink je hodnocen jako „provoz v sektoru“ s cílovou cenou 17 eur. Očekává se, že výkon Eurotunelu se zlepší spíše než změní. Předpovědi pro fiskální rok 2026 naznačují, že očekávané výnosy volných peněžních toků budou relativně nízké, z důvodu zvýšených kapitálových výdajů.
Na trhu existují precedenty, kdy byly finální výsledky příznivější než počátečně navrhované, což naznačuje, že vedení společnosti má rozumnou šanci na dosažení omezenějšího zvýšení.