Bank of America oznámila plán na investici 4 miliard dolarů do nových technologických schopností, které mají zlepšit produktivitu bankéřů a zvýšit příjmy. Tento krok byl projednán na konferenci Reuters Momentum AI Finance v New Yorku 17. listopadu 2025.
Finanční instituce, která má 13 miliard dolarů v celkovém rozpočtu na technologie, plánuje použití umělé inteligence ve všech svých obchodních segmentech. Výkonný ředitel pro technologie Hari Gopalkrishnan upozornil, že AI může dramaticky zvýšit počet klientů, které může jeden bankéř obsluhovat. Zatímco dříve pokrývali přibližně 15 klientů, nově se to může zvýšit na 50 klientů.
Bank of America již využívá AI ve svém bohatství managementu, kde zasílá AI-generované tržní informace svým finančním poradcům. Tímto způsobem jsou bankéři schopni lépe přizpůsobit investiční poradenství individuálním potřebám klientů.
V uplynulém roce si 18 000 vývojářů banky povšimlo značného zvýšení produktivity díky používání AI agentů, zejména v automatizaci rutinních úkolů, jako je zjednodušení některých softwarových testů až o 90 %.
Chcete využít této příležitosti?
Gopalkrishnan také zdůraznil důležitost převzdělávání zaměstnanců, aby mohli efektivněji využívat AI a soustředit se na získávání nových obchodních příležitostí. Tento přístup se liší od názoru generálního ředitele Wells Fargo, který varoval před možným propouštěním pracovníků v důsledku zavádění AI.
Bank of America má více než 59 milionů digitálních uživatelů a od svého zahájení AI asistenta Erica v roce 2018 zaznamenala tři miliardy interakcí s klienty.
Bank of America oznámila plán na investici 4 miliard dolarů do nových technologických schopností, které mají zlepšit produktivitu bankéřů a zvýšit příjmy. Tento krok byl projednán na konferenci Reuters Momentum AI Finance v New Yorku 17. listopadu 2025.
Finanční instituce, která má 13 miliard dolarů v celkovém rozpočtu na technologie, plánuje použití umělé inteligence ve všech svých obchodních segmentech. Výkonný ředitel pro technologie Hari Gopalkrishnan upozornil, že AI může dramaticky zvýšit počet klientů, které může jeden bankéř obsluhovat. Zatímco dříve pokrývali přibližně 15 klientů, nově se to může zvýšit na 50 klientů.
Bank of America již využívá AI ve svém bohatství managementu, kde zasílá AI-generované tržní informace svým finančním poradcům. Tímto způsobem jsou bankéři schopni lépe přizpůsobit investiční poradenství individuálním potřebám klientů.
V uplynulém roce si 18 000 vývojářů banky povšimlo značného zvýšení produktivity díky používání AI agentů, zejména v automatizaci rutinních úkolů, jako je zjednodušení některých softwarových testů až o 90 %.Chcete využít této příležitosti?
Gopalkrishnan také zdůraznil důležitost převzdělávání zaměstnanců, aby mohli efektivněji využívat AI a soustředit se na získávání nových obchodních příležitostí. Tento přístup se liší od názoru generálního ředitele Wells Fargo, který varoval před možným propouštěním pracovníků v důsledku zavádění AI.
Bank of America má více než 59 milionů digitálních uživatelů a od svého zahájení AI asistenta Erica v roce 2018 zaznamenala tři miliardy interakcí s klienty.