Tyson Foods se rozhodl zastavit tvrzení o dosažení zero uhlíkových emisí do roku 2050 a marketing svých hovězích produktů jako klimaticky přívětivých. Toto rozhodnutí přichází v reakci na žalobu, kterou podala Environmental Working Group, jež obvinila firmu z klamání spotřebitelů.
Žaloba se zaměřila na marketingovou strategii společnosti a konkrétně na produkt Brazen Beef, který byl označen za první hovězí výrobek s certifikátem USDA pro „klimaticky přívětivý“ produkt. Podle žaloby měla firma poskytnout mylný dojem, že Tysonovo hovězí je klimaticky inteligentní, avšak absentovala konkrétní a ověřený plán pro dosažení cíle o nulových emisích.
V rámci urovnání dostal Tyson zákaz opakovat tato tvrzení po dobu pěti let, pokud nebudou potvrzena nezávislým expertem. Caroline Leary, generální poradkyně a provozní ředitelka Environmental Working Group, uvedla: „Toto urovnání posiluje zásadu, že spotřebitelé si zaslouží poctivost a odpovědnost od firem ve stravovací sféře.“
Tyson Foods také dodal, že až do teď investoval více než 65 milionů dolarů do snižování emisí skleníkových plynů spojených se svými hovězími produkty. Tento krok znovu otevírá debatu o greenwashingu, který v poslední době vychází na povrch a zahrnuje další společnosti čelící podobným obviněním.
Chcete využít této příležitosti?
Tyson Foods se rozhodl zastavit tvrzení o dosažení zero uhlíkových emisí do roku 2050 a marketing svých hovězích produktů jako klimaticky přívětivých. Toto rozhodnutí přichází v reakci na žalobu, kterou podala Environmental Working Group, jež obvinila firmu z klamání spotřebitelů.
Žaloba se zaměřila na marketingovou strategii společnosti a konkrétně na produkt Brazen Beef, který byl označen za první hovězí výrobek s certifikátem USDA pro „klimaticky přívětivý“ produkt. Podle žaloby měla firma poskytnout mylný dojem, že Tysonovo hovězí je klimaticky inteligentní, avšak absentovala konkrétní a ověřený plán pro dosažení cíle o nulových emisích.
V rámci urovnání dostal Tyson zákaz opakovat tato tvrzení po dobu pěti let, pokud nebudou potvrzena nezávislým expertem. Caroline Leary, generální poradkyně a provozní ředitelka Environmental Working Group, uvedla: „Toto urovnání posiluje zásadu, že spotřebitelé si zaslouží poctivost a odpovědnost od firem ve stravovací sféře.“
Tyson Foods také dodal, že až do teď investoval více než 65 milionů dolarů do snižování emisí skleníkových plynů spojených se svými hovězími produkty. Tento krok znovu otevírá debatu o greenwashingu, který v poslední době vychází na povrch a zahrnuje další společnosti čelící podobným obviněním.Chcete využít této příležitosti?