Fitch Ratings snížil hodnocení dlouhodobého emitenta dluhopisů automobilky Aston Martin Lagonda Global Holdings PLC z „B-“ na „CCC+“ v důsledku zhoršující se likvidity a slabších finančních výsledků, než se očekávalo. Tato změna přichází po negativním volném peněžním toku ve výši 415 milionů GBP během prvních devíti měsíců roku 2025, což vyústilo v deficit volného peněžního toku na úrovni přibližně 400 milionů GBP pro letošní rok.
Likvidita Aston Martin poklesla na přibližně 248 milionů GBP na konci září 2025, což je pokles z 514 milionů GBP na konci roku 2024. Tato situace nastala i přes kapitálový přírůstek ve výši 53 milionů GBP a příjmy 106 milionů GBP z prodeje podílu společnosti ve F1.
Společnost se potýká s náročnými tržními podmínkami v klíčových regionech, kdy prodeje v oblasti Asie a Tichomoří klesly o 17 % meziročně. V USA, kde byly prodeje v roce 2024 nejsilnější, vzrostla nejistota zákazníků kvůli zavedení cel, i když byly určité výhody plynoucí z obchodní dohody mezi USA a UK.
Fitch dále odhaduje, že provozní marže budou v roce 2025 prudce klesat, přičemž jakékoli zlepšení se očekává až v roce 2026 díky omezeným edicím modelu Valhalla a opatřením na kontrolu nákladů. Plánovaná opatření zahrnují snížení nákladů na prodej a administrativu na 275 milionů GBP a kapitálové výdaje na 350 milionů GBP v roce 2025.
Chcete využít této příležitosti?
Hlavní akcionář podniku, konsorcium Yew Tree, projevuje vůli poskytovat další podporu, avšak tato podpora bude otestována v důsledku očekávaných vysokých potřeb financování v letech 2026-2027. Vzhledem k vysokým úrokovým nákladům na stávající dluhy se další zadlužení jeví jako méně životaschopná možnost.
Fitch Ratings snížil hodnocení dlouhodobého emitenta dluhopisů automobilky Aston Martin Lagonda Global Holdings PLC z „B-“ na „CCC+“ v důsledku zhoršující se likvidity a slabších finančních výsledků, než se očekávalo. Tato změna přichází po negativním volném peněžním toku ve výši 415 milionů GBP během prvních devíti měsíců roku 2025, což vyústilo v deficit volného peněžního toku na úrovni přibližně 400 milionů GBP pro letošní rok.
Likvidita Aston Martin poklesla na přibližně 248 milionů GBP na konci září 2025, což je pokles z 514 milionů GBP na konci roku 2024. Tato situace nastala i přes kapitálový přírůstek ve výši 53 milionů GBP a příjmy 106 milionů GBP z prodeje podílu společnosti ve F1.
Společnost se potýká s náročnými tržními podmínkami v klíčových regionech, kdy prodeje v oblasti Asie a Tichomoří klesly o 17 % meziročně. V USA, kde byly prodeje v roce 2024 nejsilnější, vzrostla nejistota zákazníků kvůli zavedení cel, i když byly určité výhody plynoucí z obchodní dohody mezi USA a UK.
Fitch dále odhaduje, že provozní marže budou v roce 2025 prudce klesat, přičemž jakékoli zlepšení se očekává až v roce 2026 díky omezeným edicím modelu Valhalla a opatřením na kontrolu nákladů. Plánovaná opatření zahrnují snížení nákladů na prodej a administrativu na 275 milionů GBP a kapitálové výdaje na 350 milionů GBP v roce 2025.Chcete využít této příležitosti?
Hlavní akcionář podniku, konsorcium Yew Tree, projevuje vůli poskytovat další podporu, avšak tato podpora bude otestována v důsledku očekávaných vysokých potřeb financování v letech 2026-2027. Vzhledem k vysokým úrokovým nákladům na stávající dluhy se další zadlužení jeví jako méně životaschopná možnost.