Max Levchin, CEO a spoluzakladatel společnosti Affirm, nedávno na konferenci Reuters Momentum AI Finance uvedl, že umělá inteligence bude mít zásadní dopad na způsob, jakým lidé nakupují a spravují své finance. Podle něj AI agenti brzy převrátí tradiční obchodní modely tím, že se postará o transparentnost finančních produktů a odstraní nejasnosti v poplatcích.
Levchin zdůraznil, že AI bude schopna rychle identifikovat produkty s nepřiměřeně vysokými úroky nebo pozdními poplatky, což donutí podniky přehodnotit své poplatkové struktury. „Jsme na cestě k tomu, že radikálně eliminujeme obchodní modely, které profitují z chyb nebo nepozornosti zákazníků,“ uvedl Levchin.
V roce 2024 vzrostly výdaje na online nákupy prostřednictvím modelu buy now, pay later (BNPL) na 82,4 miliardy dolarů, což je nárůst o 9,9 % oproti roku 2023. Společnosti jako Affirm a Klarna poskytují půjčky, které zákazníci splácejí v několika splátkách, přičemž nejběžnější plán zahrnuje čtyři platby.
Levchin věří, že technologie AI, jako jsou chatboty a digitální peněženky, umožní Affirm zůstat na vrcholu trhu s finančními produkty. Jeho pohled na budoucnost naznačuje, že společnosti, které přizpůsobí své služby změnám a začlení AI do svých procesů, získají konkurenční výhodu. Walmart, další obří hráč v maloobchodu, také plánuje nasazení AI agentů ke zlepšení zákaznických služeb a zvýšení podílu online prodeje na 50 % celkového obratu během pěti let.
Chcete využít této příležitosti?
Max Levchin, CEO a spoluzakladatel společnosti Affirm, nedávno na konferenci Reuters Momentum AI Finance uvedl, že umělá inteligence bude mít zásadní dopad na způsob, jakým lidé nakupují a spravují své finance. Podle něj AI agenti brzy převrátí tradiční obchodní modely tím, že se postará o transparentnost finančních produktů a odstraní nejasnosti v poplatcích.
Levchin zdůraznil, že AI bude schopna rychle identifikovat produkty s nepřiměřeně vysokými úroky nebo pozdními poplatky, což donutí podniky přehodnotit své poplatkové struktury. „Jsme na cestě k tomu, že radikálně eliminujeme obchodní modely, které profitují z chyb nebo nepozornosti zákazníků,“ uvedl Levchin.
V roce 2024 vzrostly výdaje na online nákupy prostřednictvím modelu buy now, pay later na 82,4 miliardy dolarů, což je nárůst o 9,9 % oproti roku 2023. Společnosti jako Affirm a Klarna poskytují půjčky, které zákazníci splácejí v několika splátkách, přičemž nejběžnější plán zahrnuje čtyři platby.
Levchin věří, že technologie AI, jako jsou chatboty a digitální peněženky, umožní Affirm zůstat na vrcholu trhu s finančními produkty. Jeho pohled na budoucnost naznačuje, že společnosti, které přizpůsobí své služby změnám a začlení AI do svých procesů, získají konkurenční výhodu. Walmart, další obří hráč v maloobchodu, také plánuje nasazení AI agentů ke zlepšení zákaznických služeb a zvýšení podílu online prodeje na 50 % celkového obratu během pěti let.Chcete využít této příležitosti?