Španělský soud nařídil společnosti Meta zaplatit částku ve výši 479 milionů eur 87 digitálním mediálním vydavatelům a tiskovým agenturám. Toto rozhodnutí vyplynulo z právního řízení, které zjistilo, že Meta získává významnou konkurenční výhodu provozováním reklamy na platformách Facebook a Instagram.
Podle rozsudku Meta porušila obecné nařízení o ochraně osobních údajů EU, neboť nepřiměřeně využívala chráněná osobní data uživatelů Facebooku a Instagramu. Soud částečně vyhověl žalobě španělského digitálního tisku, který argumentoval, že Meta zobrazováním reklam používá data bez souhlasu uživatelů.
Dalším závažným faktorem bylo, že Meta Ireland, mateřská společnost Meta Spain, se ve správním řízení neúspěšně snažila předložit finanční závěrky svého španělského podnikání. Tato situace vyvolala obavy ohledně transparentnosti a etického chování společnosti.
Odborníci se domnívají, že tento případ by mohl mít dalekosáhlé důsledky nejen pro Meta, ale i pro ostatní velké technologické společnosti, které operují v Evropě. Tlak na dodržování ochrany osobních údajů pravděpodobně poroste, což povede k přehodnocení způsobu, jakým firmy shromažďují a využívají osobní data.
Chcete využít této příležitosti?
Španělský soud nařídil společnosti Meta zaplatit částku ve výši 479 milionů eur 87 digitálním mediálním vydavatelům a tiskovým agenturám. Toto rozhodnutí vyplynulo z právního řízení, které zjistilo, že Meta získává významnou konkurenční výhodu provozováním reklamy na platformách Facebook a Instagram.
Podle rozsudku Meta porušila obecné nařízení o ochraně osobních údajů EU, neboť nepřiměřeně využívala chráněná osobní data uživatelů Facebooku a Instagramu. Soud částečně vyhověl žalobě španělského digitálního tisku, který argumentoval, že Meta zobrazováním reklam používá data bez souhlasu uživatelů.
Dalším závažným faktorem bylo, že Meta Ireland, mateřská společnost Meta Spain, se ve správním řízení neúspěšně snažila předložit finanční závěrky svého španělského podnikání. Tato situace vyvolala obavy ohledně transparentnosti a etického chování společnosti.
Odborníci se domnívají, že tento případ by mohl mít dalekosáhlé důsledky nejen pro Meta, ale i pro ostatní velké technologické společnosti, které operují v Evropě. Tlak na dodržování ochrany osobních údajů pravděpodobně poroste, což povede k přehodnocení způsobu, jakým firmy shromažďují a využívají osobní data.Chcete využít této příležitosti?