Elon Musk, generální ředitel společnosti Tesla, na výroční valné hromadě uvedl, že očekává, že software Full Self-Driving (FSD), který funguje jako asistenční systém pro řidiče, bude plně schválen v Číně do konce prvního čtvrtletí roku 2026.
Aktuálně má Tesla v Číně pouze částečné schválení, jež získala v únoru. Tato situace má zásadní dopady na prodeje Tesly, které klesly z 15,4 % v prvním čtvrtletí 2023 na pouhých 8 % v posledním čtvrtletí, jelikož místní konkurence nabízí podobné funkce často bez dodatečných nákladů.
Musk podotkl, že plné schválení by mělo umožnit, aby FSD fungovalo bez omezení, například by mohlo měnit převody, což by vedlo k autonomačnímu řízení z parkovacího místa do parkovacího místa. Tento požadavek se stal zdrojem napětí mezi majiteli Tesly, kteří zaplatili 64 000 jüanů (přibližně 9 000 dolarů) za FSD v očekávání jeho rychlého zavedení.
Systém FSD v Číně zatím selhává v identifikaci místních dopravních značek a nedosahuje schopností, které uživatelé znají z USA.
Elon Musk, generální ředitel společnosti Tesla, na výroční valné hromadě uvedl, že očekává, že software Full Self-Driving , který funguje jako asistenční systém pro řidiče, bude plně schválen v Číně do konce prvního čtvrtletí roku 2026.
Aktuálně má Tesla v Číně pouze částečné schválení, jež získala v únoru. Tato situace má zásadní dopady na prodeje Tesly, které klesly z 15,4 % v prvním čtvrtletí 2023 na pouhých 8 % v posledním čtvrtletí, jelikož místní konkurence nabízí podobné funkce často bez dodatečných nákladů.
Musk podotkl, že plné schválení by mělo umožnit, aby FSD fungovalo bez omezení, například by mohlo měnit převody, což by vedlo k autonomačnímu řízení z parkovacího místa do parkovacího místa. Tento požadavek se stal zdrojem napětí mezi majiteli Tesly, kteří zaplatili 64 000 jüanů za FSD v očekávání jeho rychlého zavedení.
Systém FSD v Číně zatím selhává v identifikaci místních dopravních značek a nedosahuje schopností, které uživatelé znají z USA.