Německý automobilový průmysl zažívá největší pokles zaměstnanosti za více než desetiletí. Podle údajů federálního statistického úřadu dosáhlo na konci září 2025 zaměstnání v tomto sektoru nejnižší úrovně od roku 2011, kdy bylo evidováno 721 400 zaměstnanců.
Meziročně došlo k úbytku 48 700 pracovních míst, což představuje pokles o 6,3 %, nejvýraznější pokles v jakémkoli velkém průmyslovém odvětví se více než 200 000 zaměstnanci.
Obor se potýká s výzvami v podobě vysokých cel na import z USA, vzrůstající konkurence čínských výrobců elektrických vozidel a nedostatku čipů, což je výsledek sporu ohledně společnosti Nexperia. Stejně tak i širší výrobní sektor zaznamenal pokles zaměstnanosti o 2,2 %, s celkovým počtem zaměstnanců 5,43 milionu.
Hlavní ekonom Hamburg Commercial Bank, Cyrus de la Rubia, uvedl: „Prodloužená recese v průmyslu se jasně odráží v trendech zaměstnanosti.“ A přestože je automobilový průmysl stále druhým největším sektorem v Německu, po strojírenství, problémy přetrvávají.
Chcete využít této příležitosti?
Na pozitivní notu přichází zlepšení nálady v sektoru – index podnikatelského klimatu v říjnu vzrostl na -12,9 bodů, ve srovnání s -21,3 body v září.
Německý automobilový průmysl zažívá největší pokles zaměstnanosti za více než desetiletí. Podle údajů federálního statistického úřadu dosáhlo na konci září 2025 zaměstnání v tomto sektoru nejnižší úrovně od roku 2011, kdy bylo evidováno 721 400 zaměstnanců.
Meziročně došlo k úbytku 48 700 pracovních míst, což představuje pokles o 6,3 %, nejvýraznější pokles v jakémkoli velkém průmyslovém odvětví se více než 200 000 zaměstnanci.
Obor se potýká s výzvami v podobě vysokých cel na import z USA, vzrůstající konkurence čínských výrobců elektrických vozidel a nedostatku čipů, což je výsledek sporu ohledně společnosti Nexperia. Stejně tak i širší výrobní sektor zaznamenal pokles zaměstnanosti o 2,2 %, s celkovým počtem zaměstnanců 5,43 milionu.
Hlavní ekonom Hamburg Commercial Bank, Cyrus de la Rubia, uvedl: „Prodloužená recese v průmyslu se jasně odráží v trendech zaměstnanosti.“ A přestože je automobilový průmysl stále druhým největším sektorem v Německu, po strojírenství, problémy přetrvávají.Chcete využít této příležitosti?
Na pozitivní notu přichází zlepšení nálady v sektoru – index podnikatelského klimatu v říjnu vzrostl na -12,9 bodů, ve srovnání s -21,3 body v září.