Dne 16. listopadu 2025 oznámil Rick Deurloo, prezident komerčních motorů společnosti Pratt & Whitney, že firma intenzivně jedná s Airbus o dodávkách motorů na následující tři roky. Tato jednání přicházejí v době, kdy se výrobce letadel snaží zvýšit výrobu svých nejprodávanějších letadel A320neo na 75 kusů měsíčně do roku 2027.
Deurloo zdůraznil, že stávající výrobní kapacity firmy pokrývají současnou výrobu 63 letadel měsíčně, což poukazuje na nutnost dalších příprav pro naplnění ambiciózního cíle Airbusu. Motorové dodávky byly podrobeny zkoumání, jelikož plánovači letadel čelí zpožděním v opravách stávajících motorů, což má za následek údržbu stovek letadel Pratt & Whitney.
V oblasti oprav motorů došlo k významnému zlepšení, což Deurloo komentoval slovy, že Pratt & Whitney už dodalo dohodnutý počet motorů pro rok 2025. Tým leteckého průmyslu se také zabývá otázkami cen a zásob, které vzrostly v důsledku tlaků na dodávky dílů. Deurloo dodal, že Pratt investoval značné částky do nové technologie a výrobních kapacit, což podle něj přináší hodnotu na trhu.
Pratt & Whitney, která soutěží s joint venture GE Aerospace-Safran CFM International, se musí vyrovnávat s rostoucím tlakem ze strany leteckých společností, které očekávají zrychlené dodávky a lepší servis, aby mohli efektivně využívat své letadla. Vzhledem k tomu, že plánovači letadel se rozhodují o dodavatelích motorů pro budoucí modely, otázky spojené s designem motorů a jejich provozuschopností hrají klíčovou roli při formování budoucnosti leteckého průmyslu. Podle Deurloo očekává, že další generace letadel by se mohla dostat do provozu přibližně k roku 2040.
Chcete využít této příležitosti?
Airbus plánuje v roce 2025 dodat 820 letadel, což představuje nárůst o 7 % ve srovnání s předchozím rokem. Tyto ambiciózní cíle jsou nicméně ztíženy problémy v dodávkách motorů a dalšími komplikacemi, které se objevily v průběhu začátku výroby.
Dne 16. listopadu 2025 oznámil Rick Deurloo, prezident komerčních motorů společnosti Pratt & Whitney, že firma intenzivně jedná s Airbus o dodávkách motorů na následující tři roky. Tato jednání přicházejí v době, kdy se výrobce letadel snaží zvýšit výrobu svých nejprodávanějších letadel A320neo na 75 kusů měsíčně do roku 2027.
Deurloo zdůraznil, že stávající výrobní kapacity firmy pokrývají současnou výrobu 63 letadel měsíčně, což poukazuje na nutnost dalších příprav pro naplnění ambiciózního cíle Airbusu. Motorové dodávky byly podrobeny zkoumání, jelikož plánovači letadel čelí zpožděním v opravách stávajících motorů, což má za následek údržbu stovek letadel Pratt & Whitney.
V oblasti oprav motorů došlo k významnému zlepšení, což Deurloo komentoval slovy, že Pratt & Whitney už dodalo dohodnutý počet motorů pro rok 2025. Tým leteckého průmyslu se také zabývá otázkami cen a zásob, které vzrostly v důsledku tlaků na dodávky dílů. Deurloo dodal, že Pratt investoval značné částky do nové technologie a výrobních kapacit, což podle něj přináší hodnotu na trhu.
Pratt & Whitney, která soutěží s joint venture GE Aerospace-Safran CFM International, se musí vyrovnávat s rostoucím tlakem ze strany leteckých společností, které očekávají zrychlené dodávky a lepší servis, aby mohli efektivně využívat své letadla. Vzhledem k tomu, že plánovači letadel se rozhodují o dodavatelích motorů pro budoucí modely, otázky spojené s designem motorů a jejich provozuschopností hrají klíčovou roli při formování budoucnosti leteckého průmyslu. Podle Deurloo očekává, že další generace letadel by se mohla dostat do provozu přibližně k roku 2040.Chcete využít této příležitosti?
Airbus plánuje v roce 2025 dodat 820 letadel, což představuje nárůst o 7 % ve srovnání s předchozím rokem. Tyto ambiciózní cíle jsou nicméně ztíženy problémy v dodávkách motorů a dalšími komplikacemi, které se objevily v průběhu začátku výroby.