Podle nedávného výzkumu banky HSBC pouze čtvrtina evropských společností přijala technologie umělé inteligence, což je zhruba polovina míry adopce ve Spojených státech.
Výzkum ukázal, že zatímco finanční instituce, komunikační služby, průmysl a technologie se v oblasti adopce umělé inteligence vyznačují vyššími úrovněmi, celkový pokrok v Evropě je stále pomalý. Firmy v USA, které implementovaly AI, již zaznamenaly významné výhody ve formě zvýšení produktivity a snížení nákladů.
HSBC zdůraznila, že adoptivní společnosti v Evropě nedosahují takových výsledků, jako jejich americké protějšky, což odráží strukturní a kulturní rozdíly v implementaci technologie. Dva hlavní důvody, proč tomu tak je, spočívají v tom, že evropské společnosti přistupují k AI opatrněji než v USA, a že průměrná evropská adopce AI neprodukuje tolik příjmů nebo čistého zisku na zaměstnance.
Některé evropské firmy však již dosahují pozitivních výsledků. Například SAP zaznamenal 20násobný nárůst produktivity díky použití AI, a UniCredit dokázal zkrátit dobu schvalování spotřebitelských úvěrů z 24 hodin na 25 minut. L’Oréal používá generativní AI k urychlení objevování nových molekul pro vlasové produkty, zatímco BP snížil dobu plánování vrtů o 90 %.
Chcete využít této příležitosti?
Podle nedávného výzkumu banky HSBC pouze čtvrtina evropských společností přijala technologie umělé inteligence, což je zhruba polovina míry adopce ve Spojených státech.
Výzkum ukázal, že zatímco finanční instituce, komunikační služby, průmysl a technologie se v oblasti adopce umělé inteligence vyznačují vyššími úrovněmi, celkový pokrok v Evropě je stále pomalý. Firmy v USA, které implementovaly AI, již zaznamenaly významné výhody ve formě zvýšení produktivity a snížení nákladů.
HSBC zdůraznila, že adoptivní společnosti v Evropě nedosahují takových výsledků, jako jejich americké protějšky, což odráží strukturní a kulturní rozdíly v implementaci technologie. Dva hlavní důvody, proč tomu tak je, spočívají v tom, že evropské společnosti přistupují k AI opatrněji než v USA, a že průměrná evropská adopce AI neprodukuje tolik příjmů nebo čistého zisku na zaměstnance.
Některé evropské firmy však již dosahují pozitivních výsledků. Například SAP zaznamenal 20násobný nárůst produktivity díky použití AI, a UniCredit dokázal zkrátit dobu schvalování spotřebitelských úvěrů z 24 hodin na 25 minut. L’Oréal používá generativní AI k urychlení objevování nových molekul pro vlasové produkty, zatímco BP snížil dobu plánování vrtů o 90 %.Chcete využít této příležitosti?