Klíčové body
- Sony zvýšila výhled provozního zisku díky silným výsledkům v anime a čipové divizi
- Herní segment zaznamenal slabší výsledky
- Prodeje PlayStation 5 zůstávají stabilní a očekává se jejich další růst během svátků
- Firma oznámila zpětný odkup akcií v hodnotě 100 miliard jenů, což podpořilo růst ceny akcií
Jde o krok, který ukazuje na rostoucí stabilitu a sílu diverzifikovaného obchodního modelu Sony, jež se opírá především o zábavní segmenty, výrobu čipů a kulturní fenomén anime. Společnost uvedla, že dopad amerických cel na její podnikání byl nakonec menší, než se původně očekávalo, což rovněž přispívá ke zlepšenému celkovému výhledu.
Výsledky za období červenec–září podporuje nejen stabilní výkon jejích tradičních segmentů, ale především nárůst tržeb hudební divize, pod kterou spadají také práva na anime produkci, a rovněž silnější výsledky čipového oddělení. Provozní zisk za dané čtvrtletí meziročně vzrostl o 10 % na 429 miliard jenů. Jedním z klíčových faktorů byl mimo jiné úspěch animovaného filmu „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle“, který navazuje na celosvětový úspěch značky Demon Slayer z předchozích let. Tento krok jen potvrzuje strategický pivot Sony směrem k růstu v oblasti japonskému kulturně-společenskému exportu, kde má firma silnou pozici.

Sony byla v minulosti vnímána především jako výrobce spotřební elektroniky, od televizorů po přehrávače a audio techniku. Postupem času se však konglomerát transformoval v globálního hráče v zábavním průmyslu. Jeho současná struktura staví na synergii mezi filmem, hudbou, herními produkty, licencemi a integrovanými mediálními kanály. Rostoucí poptávka po anime a japonské popkultuře zvláště v Severní Americe a jihovýchodní Asii dává Sony klíčovou konkurenční výhodu. Firma navíc kontroluje významná studia a distribuční platformy, které umožňují škálovat úspěšné značky napříč médii.
Herní divize PlayStation však ve druhém čtvrtletí zaznamenala slabší výsledky. Sony uvedla, že zaznamenala ztráty spojené s vývojem a výkonem videohry „Destiny 2“, která je pod studiem Bungie, jež Sony odkoupila v roce 2022. Podle finančního ředitele Lina Tao nedosáhlo zapojení hráčů úrovně očekávání, které Sony při akvizici studio Bungie měla. Přesto se PlayStation segment neocitl v dlouhodobém útlumu – ve čtvrtletí se prodalo 3,9 milionu kusů konzolí PlayStation 5, což je mírný nárůst oproti loňsku. Společnost nadále plánuje růst své uživatelské základny v období vánoční nákupní sezony, ale zároveň bude dbát na udržení ziskovosti segmentu.

Dalším důležitým faktorem vývoje herního segmentu je očekávané uvedení hry „Grand Theft Auto VI“, které bylo společností Take-Two Interactive znovu odloženo, nyní na listopad příštího roku. Přesto je právě GTAVI považováno za jeden z největších herních taháků poslední dekády. Trh očekává, že uvedení hry přiměje spotřebitele k upgradu herního hardware nebo ke vstupu do ekosystému PlayStationu, což by mohlo výrazně podpořit prodeje Sony.
Pozitivní zprávy přicházejí také z čipového byznysu Sony. Společnost je jedním z největších výrobců obrazových snímačů používaných v chytrých telefonech. V uplynulém čtvrtletí zaznamenala vyšší tržby právě díky prodejům větších a technologicky pokročilejších snímačů. Sony uvedla, že někteří zákazníci urychlili nákupy také kvůli očekávaným celním úpravám a dalším regulatorním faktorům. Firma nyní očekává dopad cel v hodnotě přibližně 50 miliard jenů, zatímco v předchozím odhadu počítala se 70 miliardami jenů.
Kromě růstu na provozní úrovni společnost oznámila i zpětný odkup akcií v hodnotě přibližně 100 miliard jenů, který zahrnuje až 35 milionů akcií. Tento krok je obecně vnímán jako signál důvěry vedení v dlouhodobou výkonnost firmy. Na výsledky reagovaly akcie Sony růstem o více než 5 %, což odráží optimismus investorů ohledně pokračujícího růstu zábavního a technologického segmentu společnosti.
Sony Group Corporation



























