Klíčové body
- Wells Fargo zvýšila doporučení Nike díky očekávanému obratu růstu a marží
- Stabilizace poptávky po ikonických modelech AF1 a AJ1 naznačuje konec poklesového cyklu
- Neklasická obuv a nové modely jako Vomero a Peg podporují obnovenou dynamiku tržeb
- Akcie Nike letos oslabily o 15 %, což může představovat atraktivní nákupní příležitost
Dlouhé období poklesu tržeb, snížených odhadů a slabší poptávky v klíčových segmentech vedlo k tomu, že investoři nahlíželi na akcii s rostoucím skepticismem. Wells Fargo však nyní naznačuje, že situace se může konečně obracet k lepšímu. Banka zvýšila své doporučení u akcií Nike z „equal weight“ na „overweight“ a přidala i optimističtější cílovou cenu. Tento krok přichází v době, kdy se zdá, že hlavní překážky, které tížily společnost během uplynulých tří let, začínají ustupovat.
Analytik Wells Fargo Ike Boruchow zvýšil cílovou cenu akcií ze 60 na 75 dolarů, což implikuje přibližně sedmnáctiprocentní růst oproti poslední uzavírací ceně. Tak výrazná změna odráží jeho přesvědčení, že Nike se blíží bodu obratu. Podle Boruchowa se viditelnost zisků i ztrát společnosti výrazně zlepšila a klíčové metriky naznačují, že nejhorší období poklesu je již za firmou. Z jeho pohledu se zkrátka čísla „odrazila ode dna“ a přesnější prognózy návratu k růstu jsou nyní realistické.
NIKE, Inc.
Nike se podle analytika nachází ve více než tříletém cyklu negativních revizí, během kterého musela opakovaně snižovat své výhledy kvůli slabší poptávce a problémům v produktové strategii. Boruchow však očekává, že během následujících šesti až devíti měsíců se tento trend otočí. Tvrdí, že společnost může do konce fiskálního roku 2026 dosáhnout růstu tržeb kolem 3–4 % a zároveň rozšířit hrubé marže o zhruba 200 bazických bodů. Takový vývoj by výrazně posílil celkovou ziskovost firmy.
Analytik zároveň upozorňuje, že největší překážky, které tlačily na podnikání Nike, se postupně vytrácejí. Očekává sice, že letošní tržby z klasické obuvi – tedy kategorií, kde Nike tradičně dominuje – klesnou o přibližně 11,5 miliardy dolarů. V roce 2026 však podle jeho odhadů pokles zpomalí na devět miliard dolarů. To naznačuje stabilizaci, která je podle Boruchowa již patrná v dostupných datech i v chování spotřebitelů.
K tomuto optimismu ho vedou tři konkrétní faktory. Prvním jsou průzkumy v odvětví, které signalizují zlepšující se sentiment mezi prodejci i zákazníky. Druhým je fakt, že Nike pozoruje stabilizaci poptávky u ikonických modelů AF1 a AJ1, které byly v posledních dvou letech pod tlakem kvůli přesycení trhu a změnám v módních trendech. Třetím faktorem jsou historické vzorce – analýza dat o vyhledávání tenisek ukazuje, že velké poklesy zájmu o populární modely trvají typicky 40 až 70 měsíců. AF1 jsou aktuálně 63 měsíců od vrcholu, AJ1 pak 54 měsíců, což naznačuje, že se cyklus blíží ke konci.
Pro příští kvartály však bude klíčové především to, jak si povede neklasická obuv Nike. Tato část portfolia zahrnuje modernější modely a inovace, u nichž je poptávka stabilnější než u ikonických, ale cyklicky náchylných kolekcí. Boruchow tvrdí, že výpočty Wells Fargo ukazují zrychlení růstu jak u neklasické obuvi, tak i u ostatních segmentů společnosti. Role velkoobchodu je určitě významná, ale podle analytika je zřejmé, že nové modely jako Vomero a Pegasus si vedou velmi dobře. Vyšší objemy prodeje naznačují, že tyto série mohou být základem pro další růstovou fázi Nike.

Výrobce se zároveň zaměřuje na širší produktové portfolio, digitalizaci svého retailového ekosystému a efektivnější řízení zásob, které bylo v předchozích letech problematické. Čistší zásoby a lepší práce s distribucí by měly výrazně podporovat marže v nadcházejících letech. Boruchow zdůrazňuje, že kombinace stabilizace klasických modelů a zrychlujícího se růstu neklasického portfolia představuje pro investory silný signál přicházejícího obratu.
Akcie Nike letos klesly o 15 %, což částečně odráží frustraci trhu z pomalejšího návratu firmy k růstu. Podle Wells Fargo je však současná cena atraktivní vstupní úrovní pro investory, kteří věří v dlouhodobou sílu značky a její schopnost obnovit dynamiku.



























