Až 5,5 milionu Američanů používá invalidní vozíky nebo jiné pomůcky pro pohyb. Pro tento segment obyvatelstva byla nedávno vyhlášena nová pravidla pro ochranu práv cestujících, která by měla zajistit bezpečné a důstojné cestování. Tato pravidla byla zavedená během vlády bývalého prezidenta Joe Bidena, avšak aktuálně čelí výzvám ze strany několika velkých leteckých společností.
Skupina 14 demokratických poslanců amerického Kongresu vyzvala k prosazení klíčových ustanovení těchto pravidel. Mezi signatáři dopisu jsou jména jako Greg Stanton, Rick Larsen a Andre Carson, kteří zdůraznili důležitost těchto standardů pro osoby se zdravotním postižením.
V únoru 2025 podala skupina leteckých společností, včetně United Airlines , Delta Air Lines , American Airlines , Southwest Airlines a JetBlue Airways , žalobu proti těmto nařízením, která ukládají přísnější standardy pro pojetí osob se zdravotním postižením. Ministerstvo dopravy USA v září oznámilo, že tyto předpisy nebudou v současnosti prosazovány, zatímco probíhá jejich přezkoumání.
Mezi hlavními požadavky pravidel je povinnost leteckých společností nahradit poškozené invalidní vozíky a informovat cestující o jejich právech při odbavení. Dále musí společnost uhradit rozdíl v ceně jízdného pro cestujícího s invalidním vozíkem, pokud se nehodí do kabiny letadla.
Chcete využít této příležitosti?
Vzhledem k alarmujícím údajům, kdy alespoň jeden z každých 100 přepravovaných invalidních vozíků na domácích letech je poškozen, zmeškán, nebo ztracen, vyvstává otázka efektivity dosavadních standardů. Ministerstvo dopravy v minulosti udělilo American Airlines rekordní pokutu 50 milionů dolarů za nedostatečnou pomoc osobám se zdravotním postižením.
Až 5,5 milionu Američanů používá invalidní vozíky nebo jiné pomůcky pro pohyb. Pro tento segment obyvatelstva byla nedávno vyhlášena nová pravidla pro ochranu práv cestujících, která by měla zajistit bezpečné a důstojné cestování. Tato pravidla byla zavedená během vlády bývalého prezidenta Joe Bidena, avšak aktuálně čelí výzvám ze strany několika velkých leteckých společností.
Skupina 14 demokratických poslanců amerického Kongresu vyzvala k prosazení klíčových ustanovení těchto pravidel. Mezi signatáři dopisu jsou jména jako Greg Stanton, Rick Larsen a Andre Carson, kteří zdůraznili důležitost těchto standardů pro osoby se zdravotním postižením.
V únoru 2025 podala skupina leteckých společností, včetně United Airlines , Delta Air Lines , American Airlines , Southwest Airlines a JetBlue Airways , žalobu proti těmto nařízením, která ukládají přísnější standardy pro pojetí osob se zdravotním postižením. Ministerstvo dopravy USA v září oznámilo, že tyto předpisy nebudou v současnosti prosazovány, zatímco probíhá jejich přezkoumání.
Mezi hlavními požadavky pravidel je povinnost leteckých společností nahradit poškozené invalidní vozíky a informovat cestující o jejich právech při odbavení. Dále musí společnost uhradit rozdíl v ceně jízdného pro cestujícího s invalidním vozíkem, pokud se nehodí do kabiny letadla.Chcete využít této příležitosti?
Vzhledem k alarmujícím údajům, kdy alespoň jeden z každých 100 přepravovaných invalidních vozíků na domácích letech je poškozen, zmeškán, nebo ztracen, vyvstává otázka efektivity dosavadních standardů. Ministerstvo dopravy v minulosti udělilo American Airlines rekordní pokutu 50 milionů dolarů za nedostatečnou pomoc osobám se zdravotním postižením.