Airbus se v posledních dnech potýká s vážnými problémy, které ohrožují dodávky jeho nejprodávanějšího modelu, A320. Pouze několik dní po stažení 6 000 letadel A320 kvůli softwarové chybě, která byla spojena s kosmickým zářením, byly odhaleny defekty v některých fuzelážních panelech, což vedlo k snížení cílů dodávek o 4 %.
Tyto incidenty upozorňují na křehkost úspěchů výrobce letadel, který dominoval v oblasti civilního letectví a je na cestě překonat Boeing již po sedmé za sebou. Generální ředitel Guillaume Faury sdělil, že „jak jednu věc vyřešíme, přichází jiná“. V nedávném incidentu s letadlem JetBlue došlo k náhlému sklonu dolů, při kterém bylo zraněno několik pasažérů, což vyvolalo obavy z zranitelnosti leteckých systémů.
Aerospace analytik Sash Tusa posuzoval situaci a naznačil, že „silné zaměření na jeden model nese jak výhody, tak rizika“. Vzhledem k tomu, že A320 představuje většinu prodeje a zisku společnosti, se objevují obavy ohledně kvality dodávaných komponentů a tlak na dodavatele.
Podle informací insiderů, Airbus čelí tlaku od vyšetřovatelů na poskytnutí více dat o softwarovém problému a dodavatelé vyjadřují obavy ohledně kvality dodávek. Faury tvrdí, že průmyslové nedostatky nejsou oblastí bezpečnosti, a dříve tvrdil, že dodavatelské řetězce se po pandemii COVID-19 zlepšují. Vzhledem k tomu, že výroba letadel zůstává klíčová pro spokojenost s dodávkami, Airbus bude muset vyřešit tyto výzvy v časovém rámci, který se neustále zkracuje.
Chcete využít této příležitosti?
Airbus se v posledních dnech potýká s vážnými problémy, které ohrožují dodávky jeho nejprodávanějšího modelu, A320. Pouze několik dní po stažení 6 000 letadel A320 kvůli softwarové chybě, která byla spojena s kosmickým zářením, byly odhaleny defekty v některých fuzelážních panelech, což vedlo k snížení cílů dodávek o 4 %.
Tyto incidenty upozorňují na křehkost úspěchů výrobce letadel, který dominoval v oblasti civilního letectví a je na cestě překonat Boeing již po sedmé za sebou. Generální ředitel Guillaume Faury sdělil, že „jak jednu věc vyřešíme, přichází jiná“. V nedávném incidentu s letadlem JetBlue došlo k náhlému sklonu dolů, při kterém bylo zraněno několik pasažérů, což vyvolalo obavy z zranitelnosti leteckých systémů.
Aerospace analytik Sash Tusa posuzoval situaci a naznačil, že „silné zaměření na jeden model nese jak výhody, tak rizika“. Vzhledem k tomu, že A320 představuje většinu prodeje a zisku společnosti, se objevují obavy ohledně kvality dodávaných komponentů a tlak na dodavatele.
Podle informací insiderů, Airbus čelí tlaku od vyšetřovatelů na poskytnutí více dat o softwarovém problému a dodavatelé vyjadřují obavy ohledně kvality dodávek. Faury tvrdí, že průmyslové nedostatky nejsou oblastí bezpečnosti, a dříve tvrdil, že dodavatelské řetězce se po pandemii COVID-19 zlepšují. Vzhledem k tomu, že výroba letadel zůstává klíčová pro spokojenost s dodávkami, Airbus bude muset vyřešit tyto výzvy v časovém rámci, který se neustále zkracuje.Chcete využít této příležitosti?