Po dvou letech narušení způsobených bezpečnostními riziky v Rudém moři se přední lodní společnosti připravují na možné obnovení provozu v Suezském průplavu. Od listopadu 2023 přepravovaly lodě nákladními trasami okolo Afriky, kdy došlo k útokům na obchodní lodě ze strany Huthiů z Jemenu, kteří takto vyjádřili solidaritu s Palestinci během konfliktu v Gaze.
Cílem mnoha společností je přehodnotit své plány nyní, když bylo v říjnu dosaženo příměří. Dánská společnost Maersk oznámila, že v pátek jedna z jejích lodí úspěšně navigovala Rudým mořem a Bab el-Mandebským průlivem poprvé za téměř dva roky. Ačkoliv Maersk neplánuje okamžité znovuotevření celé trasy, považuje tento krok za „postupný přístup“ k obnovení plavby.
CMA CGM, třetí největší kontejnerová přepravní společnost na světě, plánuje od ledna využívat tuto trasu pro svou INDAMEX službu mezi Indií a USA, pokud to bezpečnostní situace dovolí. Generální ředitel německé společnosti Hapag-Lloyd uvedl, že návrat lodního průmyslu do Suezského průplavu bude postupný a bude zahrnovat přechodné období trvající 60 až 90 dní, což má za cíl předejít náhlé congesti v přístavech.
Norské lodní sdružení Wallenius Wilhelmsen aktuálně situaci vyhodnocuje a nebude své plavby obnovovat, dokud nebudou splněny určité podmínky. Bezpečnost pro přístavy a námořní trasy se tak stává klíčovým faktorem pro budoucí navigaci.
Chcete využít této příležitosti?
Po dvou letech narušení způsobených bezpečnostními riziky v Rudém moři se přední lodní společnosti připravují na možné obnovení provozu v Suezském průplavu. Od listopadu 2023 přepravovaly lodě nákladními trasami okolo Afriky, kdy došlo k útokům na obchodní lodě ze strany Huthiů z Jemenu, kteří takto vyjádřili solidaritu s Palestinci během konfliktu v Gaze.
Cílem mnoha společností je přehodnotit své plány nyní, když bylo v říjnu dosaženo příměří. Dánská společnost Maersk oznámila, že v pátek jedna z jejích lodí úspěšně navigovala Rudým mořem a Bab el-Mandebským průlivem poprvé za téměř dva roky. Ačkoliv Maersk neplánuje okamžité znovuotevření celé trasy, považuje tento krok za „postupný přístup“ k obnovení plavby.
CMA CGM, třetí největší kontejnerová přepravní společnost na světě, plánuje od ledna využívat tuto trasu pro svou INDAMEX službu mezi Indií a USA, pokud to bezpečnostní situace dovolí. Generální ředitel německé společnosti Hapag-Lloyd uvedl, že návrat lodního průmyslu do Suezského průplavu bude postupný a bude zahrnovat přechodné období trvající 60 až 90 dní, což má za cíl předejít náhlé congesti v přístavech.
Norské lodní sdružení Wallenius Wilhelmsen aktuálně situaci vyhodnocuje a nebude své plavby obnovovat, dokud nebudou splněny určité podmínky. Bezpečnost pro přístavy a námořní trasy se tak stává klíčovým faktorem pro budoucí navigaci.Chcete využít této příležitosti?