Akcie Ferrari dnes klesly na nejnižší úroveň za téměř dva roky, když se hodnotící společnost Oddo BHF rozhodla snížit své hodnocení z Outperform na Neutral. Díky tomuto kroku jejich akcie klesly o 3,7 % na 312,90 eura do 11:56 GMT, což je nejnižší úroveň od ledna 2024.
Hlavním důvodem pro toto snížení je očekávané zpomalení uvedení modelu F80, přičemž odhad počtu dodávek pro rok 2026 byl snížen z 250 na 200 jednotek. Analytik Anthony Dick upozornil, že tento posun by mohl naznačovat změnu strategie Ferrari v řízení dodávek ultraexkluzivních modelů pro optimalizaci finančních výsledků.
Dodatečně, očekávání zisku před úroky a daněmi (EBIT) pro rok 2026 byla snížena o 3,4 %, což je 2,7 % pod konsensem. Dva dny před tím přehodnotila své hodnocení i Morgan Stanley , a to z Overweight na Equal Weight, s cílovou cenou sníženou na 425 dolarů z předchozích 520 dolarů.
Analytik Edouard Aubin vyjádřil pozitivní názor na rozhodnutí managementu Ferrari limitovat růst objemu výroby do roku 2030, zároveň však naznačil, že to povede k relativně skromnému růstu v blízké budoucnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Akcie Ferrari dnes klesly na nejnižší úroveň za téměř dva roky, když se hodnotící společnost Oddo BHF rozhodla snížit své hodnocení z Outperform na Neutral. Díky tomuto kroku jejich akcie klesly o 3,7 % na 312,90 eura do 11:56 GMT, což je nejnižší úroveň od ledna 2024.
Hlavním důvodem pro toto snížení je očekávané zpomalení uvedení modelu F80, přičemž odhad počtu dodávek pro rok 2026 byl snížen z 250 na 200 jednotek. Analytik Anthony Dick upozornil, že tento posun by mohl naznačovat změnu strategie Ferrari v řízení dodávek ultraexkluzivních modelů pro optimalizaci finančních výsledků.
Dodatečně, očekávání zisku před úroky a daněmi pro rok 2026 byla snížena o 3,4 %, což je 2,7 % pod konsensem. Dva dny před tím přehodnotila své hodnocení i Morgan Stanley , a to z Overweight na Equal Weight, s cílovou cenou sníženou na 425 dolarů z předchozích 520 dolarů.
Analytik Edouard Aubin vyjádřil pozitivní názor na rozhodnutí managementu Ferrari limitovat růst objemu výroby do roku 2030, zároveň však naznačil, že to povede k relativně skromnému růstu v blízké budoucnosti.Chcete využít této příležitosti?