Skupina Lufthansa , vedena generálním ředitelem Carstenem Spohr, oznámila své úmysly realizovat ambiciózní plán na obnovu firmy v roce 2026, přičemž investoři zůstávají skeptičtí po dalším smíšeném roce. Od nástupu Spohra do funkce v roce 2014 poklesly akcie firmy přibližně o 33 %.
Jednou z hlavních překážek byla pandemie Covid-19, která výrazně ovlivnila letecký průmysl, a Lufthansa se potýká s obtížným obnovováním své původní pozice ve srovnání s evropskými konkurenty. V posledních šesti měsících sice jejich akcie vzrostly o 26 %, nicméně British Airways a Air France-KLM za stejné období vzrostly o 35 % a 44,6 %.
Podle posledních dat se marže skupiny Lufthansy zúžila na 4,4 % v loňském roce, a očekává se, že do roku 2025 vzroste na 4,8 %, což je stále za výkony konkurence. Spohr plánuje snížení 4 000 administrativních pracovních míst po dobu pěti let a vyřazení starých letadel, s cílem dosáhnout marže 8 % až 10 % mezi lety 2028 a 2030.
Lufthansa také usiluje o zjednodušení svého složitého strukturování, které zahrnuje šest hubů a devět značek leteckých společností, od italského vlajkového dopravce ITA Airways po nízkonákladového poskytovatele Eurowings. Nicméně na firmu stále působí globální výzvy, jako je pokles poptávky po transatlantických letech a komplikace v dodavatelských řetězcích spojené s novými letadly Boeing .
Chcete využít této příležitosti?
Investoři se obávají, že problematika nákladů a pracovního trhu může ovlivnit marže společnosti a důvěru na trhu. Spohrova snaha o restrukturalizaci a modernizaci flotily si klade za cíl zlepšit celkovou výkonnost Lufthansy, která se snaží dohnat své rivaly a znovu se stát lídrem v evropském leteckém průmyslu.
Skupina Lufthansa , vedena generálním ředitelem Carstenem Spohr, oznámila své úmysly realizovat ambiciózní plán na obnovu firmy v roce 2026, přičemž investoři zůstávají skeptičtí po dalším smíšeném roce. Od nástupu Spohra do funkce v roce 2014 poklesly akcie firmy přibližně o 33 %.
Jednou z hlavních překážek byla pandemie Covid-19, která výrazně ovlivnila letecký průmysl, a Lufthansa se potýká s obtížným obnovováním své původní pozice ve srovnání s evropskými konkurenty. V posledních šesti měsících sice jejich akcie vzrostly o 26 %, nicméně British Airways a Air France-KLM za stejné období vzrostly o 35 % a 44,6 %.
Podle posledních dat se marže skupiny Lufthansy zúžila na 4,4 % v loňském roce, a očekává se, že do roku 2025 vzroste na 4,8 %, což je stále za výkony konkurence. Spohr plánuje snížení 4 000 administrativních pracovních míst po dobu pěti let a vyřazení starých letadel, s cílem dosáhnout marže 8 % až 10 % mezi lety 2028 a 2030.
Lufthansa také usiluje o zjednodušení svého složitého strukturování, které zahrnuje šest hubů a devět značek leteckých společností, od italského vlajkového dopravce ITA Airways po nízkonákladového poskytovatele Eurowings. Nicméně na firmu stále působí globální výzvy, jako je pokles poptávky po transatlantických letech a komplikace v dodavatelských řetězcích spojené s novými letadly Boeing .Chcete využít této příležitosti?
Investoři se obávají, že problematika nákladů a pracovního trhu může ovlivnit marže společnosti a důvěru na trhu. Spohrova snaha o restrukturalizaci a modernizaci flotily si klade za cíl zlepšit celkovou výkonnost Lufthansy, která se snaží dohnat své rivaly a znovu se stát lídrem v evropském leteckém průmyslu.