Dánská lodní společnost Maersk oznámila, že její loď úspěšně projela Rudým mořem a průlivem Bab el-Mandeb, což je první takový případ za téměř dva roky. Tento krok může naznačovat možné obnovení důležitého obchodního koridoru spojujícího Asii a Evropu.
Od prosince 2023 se většina lodních společností, včetně německé Hapag-Lloyd , rozhodla přepravovat zboží kolem Afriky po napadení lodí jemenskými houthiskými povstalci v Rudém moři. Suezský kanál představuje nejrychlejší trasu spojující tyto dva kontinenty a do doby útoků představoval přibližně 10 % globálního námořního obchodu.
Podle Nikose Tagoulise, analytika z Intermodal Group, většina dopravců přijala vyčkávací přístup. „Monitorují situaci a jakékoli významné obnovení by mělo probíhat postupně,“ uvedl. CMA CGM již učinila omezené průjezdy Suezským kanálem, když to bezpečnostní podmínky dovolily.
Dne 18. a 19. prosince Maersk i nadále zdůraznil, že se v současnosti plánují žádné další plavby a jakékoliv budoucí navigační plány zůstávají nejisté. Podle Nielse Rasmussena, hlavního analytika asociace lodních vlastníků BIMCO, by obnovení plaveb přes Suezský kanál mohlo znamenat pokles poptávky po lodích o 10 %.
Chcete využít této příležitosti?
Oživení dopravy v Rudém moři získává na naději díky nedávnému příměří v konfliktu v Gaze, avšak analytici varují před křehkostí tohoto truce. „Očekáváme, že do konce roku 2026 se situace začne vracet k normálu před útoky houthiských povstalců,“ dodal Simon Heaney, analytik z Drewry Shipping Consultants.
Dánská lodní společnost Maersk oznámila, že její loď úspěšně projela Rudým mořem a průlivem Bab el-Mandeb, což je první takový případ za téměř dva roky. Tento krok může naznačovat možné obnovení důležitého obchodního koridoru spojujícího Asii a Evropu.
Od prosince 2023 se většina lodních společností, včetně německé Hapag-Lloyd , rozhodla přepravovat zboží kolem Afriky po napadení lodí jemenskými houthiskými povstalci v Rudém moři. Suezský kanál představuje nejrychlejší trasu spojující tyto dva kontinenty a do doby útoků představoval přibližně 10 % globálního námořního obchodu.
Podle Nikose Tagoulise, analytika z Intermodal Group, většina dopravců přijala vyčkávací přístup. „Monitorují situaci a jakékoli významné obnovení by mělo probíhat postupně,“ uvedl. CMA CGM již učinila omezené průjezdy Suezským kanálem, když to bezpečnostní podmínky dovolily.
Dne 18. a 19. prosince Maersk i nadále zdůraznil, že se v současnosti plánují žádné další plavby a jakékoliv budoucí navigační plány zůstávají nejisté. Podle Nielse Rasmussena, hlavního analytika asociace lodních vlastníků BIMCO, by obnovení plaveb přes Suezský kanál mohlo znamenat pokles poptávky po lodích o 10 %.Chcete využít této příležitosti?
Oživení dopravy v Rudém moři získává na naději díky nedávnému příměří v konfliktu v Gaze, avšak analytici varují před křehkostí tohoto truce. „Očekáváme, že do konce roku 2026 se situace začne vracet k normálu před útoky houthiských povstalců,“ dodal Simon Heaney, analytik z Drewry Shipping Consultants.