Moody’s Investors Service dnes oznámila, že potvrdila kreditní hodnocení společnosti Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL ) na úrovni Ba1, avšak změnila výhled na negativní z původního stabilního. Hlavním faktorem této změny je vysoká úroveň zadlužení společnosti po výrazných investicích, které překročily očekávání.
Podle Romana Schorra, viceprezidenta a seniorního analytika Moody’s, negativa vyplývají také z nízkého příspěvku k zisku a cash flow z těchto investic v blízké budoucnosti, což omezuje MOL v její schopnosti zlepšovat kreditní metriky během příštích 12-18 měsíců.
Společnost MOL zahájila expanzivní strategii, která zahrnovala akvizici LBC Tank Terminals za přibližně 1,7 miliardy dolarů a významné investice do nemovitostí a plavidel na zkapalněný zemní plyn. Moody’s očekává, že adjusted zadlužení MOL vzroste na zhruba JPY 2,4 bilionu do konce fiskálního roku 2025, což představuje nárůst o 14 % oproti fiskálnímu roku 2024, zatímco EBITDA klesne o 40 %.
Průměrný poměr zadlužení k EBITDA by se měl zvýšit na 6,9x, což je významně vyšší než úroveň pod 4x, kterou společnost udržovala poslední tři roky. Vzhledem k poklesu příjmů a platební schopnosti v důsledku klesajících sazeb v kontinentální přepravě se očekává, že MOL bude potřebovat více času na snížení svého dluhu.
Chcete využít této příležitosti?
Moody’s zároveň poznamenává, že upgrade kreditního hodnocení je v současnosti nepravděpodobné, přičemž negativní výhled by se mohl změnit zpět na stabilní pouze v případě, že společnost výrazně sníží volatilitu zisků a úroveň zadlužení.
Moody’s Investors Service dnes oznámila, že potvrdila kreditní hodnocení společnosti Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. na úrovni Ba1, avšak změnila výhled na negativní z původního stabilního. Hlavním faktorem této změny je vysoká úroveň zadlužení společnosti po výrazných investicích, které překročily očekávání.
Podle Romana Schorra, viceprezidenta a seniorního analytika Moody’s, negativa vyplývají také z nízkého příspěvku k zisku a cash flow z těchto investic v blízké budoucnosti, což omezuje MOL v její schopnosti zlepšovat kreditní metriky během příštích 12-18 měsíců.
Společnost MOL zahájila expanzivní strategii, která zahrnovala akvizici LBC Tank Terminals za přibližně 1,7 miliardy dolarů a významné investice do nemovitostí a plavidel na zkapalněný zemní plyn. Moody’s očekává, že adjusted zadlužení MOL vzroste na zhruba JPY 2,4 bilionu do konce fiskálního roku 2025, což představuje nárůst o 14 % oproti fiskálnímu roku 2024, zatímco EBITDA klesne o 40 %.
Průměrný poměr zadlužení k EBITDA by se měl zvýšit na 6,9x, což je významně vyšší než úroveň pod 4x, kterou společnost udržovala poslední tři roky. Vzhledem k poklesu příjmů a platební schopnosti v důsledku klesajících sazeb v kontinentální přepravě se očekává, že MOL bude potřebovat více času na snížení svého dluhu.Chcete využít této příležitosti?
Moody’s zároveň poznamenává, že upgrade kreditního hodnocení je v současnosti nepravděpodobné, přičemž negativní výhled by se mohl změnit zpět na stabilní pouze v případě, že společnost výrazně sníží volatilitu zisků a úroveň zadlužení.