Ratingová agentura Moody’s potvrdila firemní rating společnosti Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) na úrovni Ba1, avšak změnila výhled z stabilního na negativní. Tato změna byla oznámena ve čtvrtek 18. prosince 2025.
Hlavním důvodem změny výhledu je vysoká zadluženost společnosti, která byla způsobena významnými investicemi do růstu, jež překonaly očekávání. Roman Schorr, viceprezident a senior analytik Moody’s, uvedl: „Negativní výhled rovněž odráží omezený příspěvek zisků a peněžních toků z investic v blízké budoucnosti, což omezí schopnost MOL významně zlepšit své kreditní ukazatele během následujících 12-18 měsíců.“
MOL zvýšila svůj dluh na historicky vysoké úrovně, aby financovala svou strategii růstu, která zahrnovala akvizici LBC Tank Terminals za přibližně 1,7 miliardy dolarů a investice do nemovitostí a lodí na zkapalněný zemní plyn. Moody’s předpovídá, že upravený dluh MOL vzroste na 2,4 bilionu JPY do konce fiskálního roku 2025, což je o 14 % více než v roce 2024, a EBITDA společnosti klesne přibližně o 40 %.
Podle Moody’s se očekává, že ukazatel upraveného dluh/EBITDA vzroste na 6,9x na konci fiskálního roku 2025, což je podstatně více než pod 4x v posledních třech letech. Tyto faktory spolu se slabšími zisky v důsledku klesajících tarifů v kontejnerech naznačují, že MOL může mít potíže s rychlým snižováním dluhu.
Chcete využít této příležitosti?
Ratingová agentura Moody’s potvrdila firemní rating společnosti Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. na úrovni Ba1, avšak změnila výhled z stabilního na negativní. Tato změna byla oznámena ve čtvrtek 18. prosince 2025.
Hlavním důvodem změny výhledu je vysoká zadluženost společnosti, která byla způsobena významnými investicemi do růstu, jež překonaly očekávání. Roman Schorr, viceprezident a senior analytik Moody’s, uvedl: „Negativní výhled rovněž odráží omezený příspěvek zisků a peněžních toků z investic v blízké budoucnosti, což omezí schopnost MOL významně zlepšit své kreditní ukazatele během následujících 12-18 měsíců.“
MOL zvýšila svůj dluh na historicky vysoké úrovně, aby financovala svou strategii růstu, která zahrnovala akvizici LBC Tank Terminals za přibližně 1,7 miliardy dolarů a investice do nemovitostí a lodí na zkapalněný zemní plyn. Moody’s předpovídá, že upravený dluh MOL vzroste na 2,4 bilionu JPY do konce fiskálního roku 2025, což je o 14 % více než v roce 2024, a EBITDA společnosti klesne přibližně o 40 %.
Podle Moody’s se očekává, že ukazatel upraveného dluh/EBITDA vzroste na 6,9x na konci fiskálního roku 2025, což je podstatně více než pod 4x v posledních třech letech. Tyto faktory spolu se slabšími zisky v důsledku klesajících tarifů v kontejnerech naznačují, že MOL může mít potíže s rychlým snižováním dluhu.Chcete využít této příležitosti?