Společnost Ferrari NV byla downgradována společností Morgan Stanley z doporučení „overweight“ na „equal-weight“. Cena akcií byla snížena z $520 na $425, což odráží omezené krátkodobé vyhlídky. Tento krok je reakcí na rozhodnutí firmy o důrazu na ochranu značky před růstem objemu výroby do roku 2030.
Podle analytika Edouarda Aubina je tento přístup pozitivní pro dlouhodobou hodnotu značky, avšak brzdí krátkodobý rozvoj příjmů. Akcie Ferrari ztratily 17 % od začátku roku. Předpokládá se, že počet vyrobených vozidel v fiskálním roce 2026 vzroste pouze o 1,5 % ročně, což je výrazné zpomalení oproti trendu 6 % mezi lety 2012 a 2022.
Očekává se, že divize aut a náhradních dílů, která přináší 84 % celkových tržeb, vykáže pouze 3 % růst v prvním čtvrtletí roku 2026. Zároveň se připravuje na uvedení nového modelu F80, pro který je plánováno vyrobit 170 kusů, což by mohlo přinést €200 milionů dodatečných příjmů.
Morgan Stanley uvedla, že růst v divizi sponzoringu a značkových aktivit se zpomalí z 24 % na 8 % v roce 2026, což reflektuje slabší výkon týmu ve Formuli 1, kde se umístil na čtvrtém místě za rokem 2024.
Chcete využít této příležitosti?
Analýza Morgan Stanley také poukazuje na výzvy, jako jsou tlak na hodnoty na sekundárním trhu a rizika spojená se zahájením výroby prvního elektrického vozidla Ferrari plánovaného na konec roku 2026. Očekávaný čistý zisk před započtením úroků a daní (EBIT) v roce 2026 má podle odhadů činit €2,2 miliardy, což je 4 % pod konsensuálním odhadem.
Společnost Ferrari NV byla downgradována společností Morgan Stanley z doporučení „overweight“ na „equal-weight“. Cena akcií byla snížena z $520 na $425, což odráží omezené krátkodobé vyhlídky. Tento krok je reakcí na rozhodnutí firmy o důrazu na ochranu značky před růstem objemu výroby do roku 2030.
Podle analytika Edouarda Aubina je tento přístup pozitivní pro dlouhodobou hodnotu značky, avšak brzdí krátkodobý rozvoj příjmů. Akcie Ferrari ztratily 17 % od začátku roku. Předpokládá se, že počet vyrobených vozidel v fiskálním roce 2026 vzroste pouze o 1,5 % ročně, což je výrazné zpomalení oproti trendu 6 % mezi lety 2012 a 2022.
Očekává se, že divize aut a náhradních dílů, která přináší 84 % celkových tržeb, vykáže pouze 3 % růst v prvním čtvrtletí roku 2026. Zároveň se připravuje na uvedení nového modelu F80, pro který je plánováno vyrobit 170 kusů, což by mohlo přinést €200 milionů dodatečných příjmů.
Morgan Stanley uvedla, že růst v divizi sponzoringu a značkových aktivit se zpomalí z 24 % na 8 % v roce 2026, což reflektuje slabší výkon týmu ve Formuli 1, kde se umístil na čtvrtém místě za rokem 2024.Chcete využít této příležitosti?
Analýza Morgan Stanley také poukazuje na výzvy, jako jsou tlak na hodnoty na sekundárním trhu a rizika spojená se zahájením výroby prvního elektrického vozidla Ferrari plánovaného na konec roku 2026. Očekávaný čistý zisk před započtením úroků a daní v roce 2026 má podle odhadů činit €2,2 miliardy, což je 4 % pod konsensuálním odhadem.