Morgan Stanley vyjadřuje obavy ohledně udržitelnosti nízkonákladových a ultra-nízkonákladových leteckých společností v současném hospodářském klimatu. Podle posledního hodnocení poradenské firmy se tyto společnosti potýkají s výraznými výzvami, které nepocházejí pouze z náhlých změn v poptávce, ale spíše z dlouhodobějších strukturálních změn v odvětví.
Mezi klíčové faktory patří změna preferencí spotřebitelů, kteří hledají prémiové zážitky a výhody loajality, což oslabuje popularitu tradičního modelu „nejnižší cena za každou cenu“. Zároveň se tradiční letecké společnosti stávají silnějšími na klíčových letištích, což ztěžuje nízkonákladovým rivalům efektivní provoz v těchto lokalitách.
Analýza dále ukazuje, že inflace nákladů po pandemii nejvíce dopadla na nízkonákladové letecké společnosti, což vedlo k výraznému poklesu ziskovosti. V roce 2025 zůstává ziskovost těchto společností podle odhadu slabší v porovnání s rokem 2019, což naznačuje hlubší erodování marží a větší inflaci jednotkových nákladů.
Své obchodní modely aktivně přetvářejí také jednotlivé nízkonákladové aerolinky, mezi které patří Southwest , JetBlue , Frontier a Spirit , která podala žádost o ochranu před věřiteli podle kapitoly 11. Tyto společnosti přidávají prémiové sedadla, balíčkování jízdného a rozšiřují programy loajality, aby zareagovaly na aktuální tržní podmínky.
Chcete využít této příležitosti?
V současnosti se průmysl nachází na křižovatce podnikání, kdy bude rok 2026 testem pro to, zda změny v obchodních modelech mohou stabilizovat zisky a snížit rozdíly v ocenění oproti tradičním leteckým společnostem. Úspěch by mohl obnovit důvěru investorů v nízkonákladový sektor, zatímco následný neúspěch by mohl dále koncentrovat hodnotu u síťových aerolinek.
Morgan Stanley vyjadřuje obavy ohledně udržitelnosti nízkonákladových a ultra-nízkonákladových leteckých společností v současném hospodářském klimatu. Podle posledního hodnocení poradenské firmy se tyto společnosti potýkají s výraznými výzvami, které nepocházejí pouze z náhlých změn v poptávce, ale spíše z dlouhodobějších strukturálních změn v odvětví.
Mezi klíčové faktory patří změna preferencí spotřebitelů, kteří hledají prémiové zážitky a výhody loajality, což oslabuje popularitu tradičního modelu „nejnižší cena za každou cenu“. Zároveň se tradiční letecké společnosti stávají silnějšími na klíčových letištích, což ztěžuje nízkonákladovým rivalům efektivní provoz v těchto lokalitách.
Analýza dále ukazuje, že inflace nákladů po pandemii nejvíce dopadla na nízkonákladové letecké společnosti, což vedlo k výraznému poklesu ziskovosti. V roce 2025 zůstává ziskovost těchto společností podle odhadu slabší v porovnání s rokem 2019, což naznačuje hlubší erodování marží a větší inflaci jednotkových nákladů.
Své obchodní modely aktivně přetvářejí také jednotlivé nízkonákladové aerolinky, mezi které patří Southwest , JetBlue , Frontier a Spirit , která podala žádost o ochranu před věřiteli podle kapitoly 11. Tyto společnosti přidávají prémiové sedadla, balíčkování jízdného a rozšiřují programy loajality, aby zareagovaly na aktuální tržní podmínky.Chcete využít této příležitosti?
V současnosti se průmysl nachází na křižovatce podnikání, kdy bude rok 2026 testem pro to, zda změny v obchodních modelech mohou stabilizovat zisky a snížit rozdíly v ocenění oproti tradičním leteckým společnostem. Úspěch by mohl obnovit důvěru investorů v nízkonákladový sektor, zatímco následný neúspěch by mohl dále koncentrovat hodnotu u síťových aerolinek.