S&P Global Ratings oznámila revizi výhledu na automobilku Volkswagen , který byl změněn z stabilního na negativní, přičemž potvrzuje kreditní rating na úrovni BBB+/A-2. Tento krok je reakcí na obavy, že kreditní metriky Volkswagen se v roce 2026 udrží pod požadovanými prahy pro rating ‚BBB+‘.
Podle očekávání S&P se upravená EBITDA marže v roce 2026 dostane na 8,5 %, přičemž v roce 2025 dosáhla 7,2 %, což je pod minimem potřebným pro stávající úroveň ratingu. Očekávaný mírný růst v roce 2026 je způsoben jednoprocentními náklady ve výši přibližně 2 miliardy eur spojenými s přehodnocením produktové strategie Porsche .
Tržby automobilky Porsche v Číně klesly na přibližně 46 000 jednotek za posledních 12 měsíců, což je výrazný pokles z téměř 100 000 v prvním čtvrtletí roku 2023. Prodávající automobilky Audi dosáhli poklesu o 24 % ve srovnání s jejich maximem v roce 2021.
Volkswagen plánuje dosáhnout úspor nákladů ve výši více než 6 miliard eur do roku 2030, což by mělo přinést zlepšení provozní marže o 150 základních bodů. Tato úspora se má dosáhnout snížením domácího pracovního síly o téměř 50 000 zaměstnanců, pozastavením zvyšování mezd a snížením technických výrobních kapacit v Německu o více než 40 % do roku 2027.
Chcete využít této příležitosti?
S&P Global Ratings oznámila revizi výhledu na automobilku Volkswagen , který byl změněn z stabilního na negativní, přičemž potvrzuje kreditní rating na úrovni BBB+/A-2. Tento krok je reakcí na obavy, že kreditní metriky Volkswagen se v roce 2026 udrží pod požadovanými prahy pro rating ‚BBB+‘.
Podle očekávání S&P se upravená EBITDA marže v roce 2026 dostane na 8,5 %, přičemž v roce 2025 dosáhla 7,2 %, což je pod minimem potřebným pro stávající úroveň ratingu. Očekávaný mírný růst v roce 2026 je způsoben jednoprocentními náklady ve výši přibližně 2 miliardy eur spojenými s přehodnocením produktové strategie Porsche .
Tržby automobilky Porsche v Číně klesly na přibližně 46 000 jednotek za posledních 12 měsíců, což je výrazný pokles z téměř 100 000 v prvním čtvrtletí roku 2023. Prodávající automobilky Audi dosáhli poklesu o 24 % ve srovnání s jejich maximem v roce 2021.
Volkswagen plánuje dosáhnout úspor nákladů ve výši více než 6 miliard eur do roku 2030, což by mělo přinést zlepšení provozní marže o 150 základních bodů. Tato úspora se má dosáhnout snížením domácího pracovního síly o téměř 50 000 zaměstnanců, pozastavením zvyšování mezd a snížením technických výrobních kapacit v Německu o více než 40 % do roku 2027.Chcete využít této příležitosti?