S&P Global Ratings zvýšila výhled pro společnost Heineken N.V. na pozitivní z předchozího stabilního, přičemž potvrdila hodnocení BBB+/A-2. Toto rozhodnutí bylo učiněno na základě rostoucího podílu na ziskových trzích v rozvojových zemích, které by měly podpořit organický růst objemu prodeje ve střednědobém horizontu.
V roce 2024 se odhaduje, že přibližně 55 % tržeb společnosti bude pocházet z rozvojových trhů, přičemž Mexiko, Brazílie, Indie, Vietnam a Jihoafrická republika jsou hlavními přispěvateli. Společnost prokázala silnou pozici na trhu, s podílem na celosvětovém trhu piva, který v roce 2024 dosáhl přibližně 12,4 %, oproti 11 % z roku 2019.
Heineken nedávno oznámil závaznou dohodu o akvizici nápojového a maloobchodního byznysu společnosti FIFCO za přibližně 3,2 miliardy dolarů. Tato transakce, která by měla být dokončena v první polovině 2026, posílí přítomnost Heinekenu ve Střední Americe a učiní Kostariku jedním z top pěti trhů podle zisku z provozu.
Strategie Heinekenu, nazvaná Evergreen 2030, se zaměřuje na zúžení portfolia značek na pět globálních a 25 místních nebo regionálních značek. Společnost plánuje dosáhnout ročních úspor ve výši 400–500 milionů eur a zaměřit se na rozvoj digitálních a AI schopností.
Chcete využít této příležitosti?
Nicméně Heineken čelí výzvám v některých svých základních trzích. V prvních devíti měsících 2025 došlo k poklesu celkového objemu výroby o 2,3 %, přičemž pokles vedly trhy v Evropě a Latinské Americe. Odhady S&P naznačují, že za celý rok 2025 by objemy měly klesnout o 2–3 %.
S&P Global Ratings zvýšila výhled pro společnost Heineken N.V. na pozitivní z předchozího stabilního, přičemž potvrdila hodnocení BBB+/A-2. Toto rozhodnutí bylo učiněno na základě rostoucího podílu na ziskových trzích v rozvojových zemích, které by měly podpořit organický růst objemu prodeje ve střednědobém horizontu.
V roce 2024 se odhaduje, že přibližně 55 % tržeb společnosti bude pocházet z rozvojových trhů, přičemž Mexiko, Brazílie, Indie, Vietnam a Jihoafrická republika jsou hlavními přispěvateli. Společnost prokázala silnou pozici na trhu, s podílem na celosvětovém trhu piva, který v roce 2024 dosáhl přibližně 12,4 %, oproti 11 % z roku 2019.
Heineken nedávno oznámil závaznou dohodu o akvizici nápojového a maloobchodního byznysu společnosti FIFCO za přibližně 3,2 miliardy dolarů. Tato transakce, která by měla být dokončena v první polovině 2026, posílí přítomnost Heinekenu ve Střední Americe a učiní Kostariku jedním z top pěti trhů podle zisku z provozu.
Strategie Heinekenu, nazvaná Evergreen 2030, se zaměřuje na zúžení portfolia značek na pět globálních a 25 místních nebo regionálních značek. Společnost plánuje dosáhnout ročních úspor ve výši 400–500 milionů eur a zaměřit se na rozvoj digitálních a AI schopností.Chcete využít této příležitosti?
Nicméně Heineken čelí výzvám v některých svých základních trzích. V prvních devíti měsících 2025 došlo k poklesu celkového objemu výroby o 2,3 %, přičemž pokles vedly trhy v Evropě a Latinské Americe. Odhady S&P naznačují, že za celý rok 2025 by objemy měly klesnout o 2–3 %.