UBS dnes snížila hodnocení společnosti Renault na „prodat“ a zlepšila hodnocení Stellantis na „koupit“ v důsledku slabých provozních ukazatelů u francouzského výrobce. Zatímco akcie Stellantis zaznamenaly nárůst o 7,1 %, akcie Renault klesly o 2,2 % při obchodování v 03:36 ET.
Renault čelí marginální normalizaci, odhadovaný EBIT margin přitom klesne na 5,2 % do roku 2026, což je přibližně 16 % pod konzensuálním odhadem. Hlavními faktory negativního výhledu jsou klesající objednávková kniha, zhoršující se cenové podmínky a rostoucí dealerové zásoby. UBS upozorňuje, že tlak na marže bude umocněn zvýšením penetrace elektrických vozidel v Evropě.
Na druhé straně Stellantis vykazuje pozitivní odhady, přičemž UBS zvýšil cílovou cenu na €12 oproti předchozím €8,30 a očekává 3 miliardy eur ve zlepšení upraveného provozního příjmu v roce 2026. Hlavními faktory tohoto obratu jsou návrat RAM trucků nízkého trimu a oživení modelů Jeep.
UBS předpokládá, že Stellantis poprvé po kumulovaném záporném cash flow ve výši €9 miliard v minulých letech dosáhne mírně pozitivního volného cash flow v roce 2026. Vzhledem k tomu, že Severní Amerika zůstává klíčovým faktorem příjmů, společnost se chystá čelit tlaku na marže způsobenému rostoucí konkurencí z Číny.
Chcete využít této příležitosti?
UBS dnes snížila hodnocení společnosti Renault na „prodat“ a zlepšila hodnocení Stellantis na „koupit“ v důsledku slabých provozních ukazatelů u francouzského výrobce. Zatímco akcie Stellantis zaznamenaly nárůst o 7,1 %, akcie Renault klesly o 2,2 % při obchodování v 03:36 ET.
Renault čelí marginální normalizaci, odhadovaný EBIT margin přitom klesne na 5,2 % do roku 2026, což je přibližně 16 % pod konzensuálním odhadem. Hlavními faktory negativního výhledu jsou klesající objednávková kniha, zhoršující se cenové podmínky a rostoucí dealerové zásoby. UBS upozorňuje, že tlak na marže bude umocněn zvýšením penetrace elektrických vozidel v Evropě.
Na druhé straně Stellantis vykazuje pozitivní odhady, přičemž UBS zvýšil cílovou cenu na €12 oproti předchozím €8,30 a očekává 3 miliardy eur ve zlepšení upraveného provozního příjmu v roce 2026. Hlavními faktory tohoto obratu jsou návrat RAM trucků nízkého trimu a oživení modelů Jeep.
UBS předpokládá, že Stellantis poprvé po kumulovaném záporném cash flow ve výši €9 miliard v minulých letech dosáhne mírně pozitivního volného cash flow v roce 2026. Vzhledem k tomu, že Severní Amerika zůstává klíčovým faktorem příjmů, společnost se chystá čelit tlaku na marže způsobenému rostoucí konkurencí z Číny.Chcete využít této příležitosti?