Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

Vánoční nákupní sezóna roku 2025 odstartovala s energií, která překvapila i zkušené analytiky z Wall Street.

Jan Golda Autor: Jan Golda
2 prosince, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Black Friday přinesl rekordní tržby a silný růst díky AI a slevám
  • Největšími vítězi jsou kosmetické značky a omnichanneloví maloobchodníci
  • Ulta Beauty, e.l.f., Gap a Hollister patří mezi hlavní tahouny sezóny
  • Walmart, Target, Costco a Amazon těží z vysoké návštěvnosti a široké nabídky

 

Podle dat z Black Friday – jednoho z nejdůležitějších milníků celého maloobchodního roku – se ukazuje, že mezi největšími vítězi jsou zejména společnosti, které efektivně využívají omnichannel strategii, tedy dokážou spojit fyzické obchody, online platformy i mobilní prodejní kanály do fungujícího celku. Silnou pozici si však vybudovaly také kosmetické značky, které dokázaly přitáhnout zákazníky navzdory vyšším cenám i inflačním tlakům.

Letošní Black Friday se zapsal do historie. Spotřebitelé utratili rekordních 11,8 miliardy dolarů online, což představuje více než 9% meziroční růst. Podle Adobe Analytics jde o nejvyšší útratu vůbec. Výrazně se zvedly také průměrné prodejní ceny – Salesforce uvádí, že průměrná cena objednávky byla v USA letos o 8 % vyšší než loni. Na rekordním zájmu se kromě agresivních slevových kampaní podepsaly i moderní nástroje využívající umělou inteligenci, které zákazníkům pomáhají rychleji vyhledávat produkty, porovnávat ceny a automaticky analyzovat akční nabídky napříč e-shopy.

Zdroj: Getty Images

Analytici však upozorňují, že letošní sezóna není jen o slevách, ale i o tom, jak spotřebitelé reagují na vyšší ceny v prostředí přetrvávající inflace. Susan Anderson z Canaccord Genuity hodnotí začátek sezóny opatrně optimisticky – a to především díky vyšším a středním příjmovým skupinám, které nadále táhnou spotřební výdaje. I když po Black Friday tradičně přichází krátké zpomalení, zbývají ještě desítky klíčových nákupních dní, během nichž se může vývoj výrazně změnit.

Lorraine Hutchinson z Bank of America vidí v letošním roce jasný trend: spotřebitelé se více než v minulosti zaměřují na nákupy během silných propagačních období. To může způsobit prudké výkyvy – silný Black Friday, poté krátkodobý pokles a následně finální nákupní vlna těsně před Vánoci. Hutchinson navíc upozorňuje, že i přes nejistotu ohledně schopnosti zákazníků absorbovat vyšší ceny „Santa vždy přijde“. Nákupy před Vánocemi tak podle ní opět ukážou sílu amerického spotřebitele.

Mezi největší vítěze Black Friday patří jednoznačně kosmetické firmy. Anderson i Alex Straton z Morgan Stanley zmiňují Ulta Beauty (ULTA) jako jednoho z hlavních lídrů. Společnost dokázala růst i navzdory vyšším clům a stále vykazuje silnou návštěvnost, přiměřené zásoby a strategicky řízené promo akce. Produkty od e.l.f. Beauty se rovněž těší vysokému zájmu – navíc těží z toho, že jsou součástí sortimentu Ulty.

Ulta má za sebou silný rok – akcie vzrostly o 26 % a předčily širší trh. Anderson věří, že Ulta bude kromě kosmetiky těžit i ze zájmu o wellness segment, který pravidelně sílí s příchodem novoročních předsevzetí.

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

Straton dále upozorňuje na pozoruhodně silnou návštěvnost Best Buy, kterou táhla poptávka po telefonech a počítačích. Za potenciální lídry Black Friday označuje také oděvní řetězce Banana Republic a Old Navy ze skupiny Gap a značku Hollister patřící Abercrombie & Fitch. Zajímavé je, že akcie Gap letos vzrostly o 16 %, ale jen během posledního měsíce poskočily o dalších 20 %. Gap zažívá nejlepší růst tržeb na srovnatelných prodejnách od roku 2017, mimo jiné díky úspěšné virální kampani.

Abercrombie (ANF) je v opačné pozici: akcie letos klesly o 31 %, ale poslední měsíce ukazují výrazné oživení – nárůst o 42 %. Zatímco vlajková značka Abercrombie se potýká s poklesem, Hollister roste rychleji a dokázal zaujmout mladší zákazníky i v náročném prostředí.

Ještě výraznější přínos Black Friday zaznamenali omnichanneloví maloobchodníci s velkým sortimentem. Dana Telsey z Telsey Advisory Group uvádí, že díky rychlému vyřizování objednávek, kombinaci základních potřeb a volitelných položek a chytrému řízení zásob dokázali velkoplošní maloobchodníci přilákat zákazníky už v říjnu — a v listopadu své akce dále zintenzivnili. Mezi největší vítěze podle ní patří Amazon, Costco, Target a Walmart.

Bank of America tato pozorování potvrzuje. Zaznamenala silnou návštěvnost u všech velkých řetězců, přičemž Walmart a Target přilákaly zákazníky především nabídkou elektroniky a hraček. Target (TGT) je podle analytiků jedním z nejvýraznějších vítězů Black Friday – přestože poslední roky bojoval se stagnací tržeb a ve třetím čtvrtletí oznámil pokles, letošní sváteční sezóna pro něj začala velmi slibně.

Celkově lze říci, že rok 2025 ukazuje nový trend: vítězí ti maloobchodníci, kteří dokáží kombinovat více prodejních kanálů, efektivně řídit zásoby, nabídnout kvalitní promo akce a přitom udržet zákaznický zážitek na vysoké úrovni. Pokud bude spotřebitel dál ochotně utrácet, může být letošní konec roku pro americký retail jedním z nejsilnějších za poslední dekádu.

Podle dat z Black Friday – jednoho z nejdůležitějších milníků celého maloobchodního roku – se ukazuje, že mezi největšími vítězi jsou zejména společnosti, které efektivně využívají omnichannel strategii, tedy dokážou spojit fyzické obchody, online platformy i mobilní prodejní kanály do fungujícího celku. Silnou pozici si však vybudovaly také kosmetické značky, které dokázaly přitáhnout zákazníky navzdory vyšším cenám i inflačním tlakům.Letošní Black Friday se zapsal do historie. Spotřebitelé utratili rekordních 11,8 miliardy dolarů online, což představuje více než 9% meziroční růst. Podle Adobe Analytics jde o nejvyšší útratu vůbec. Výrazně se zvedly také průměrné prodejní ceny – Salesforce uvádí, že průměrná cena objednávky byla v USA letos o 8 % vyšší než loni. Na rekordním zájmu se kromě agresivních slevových kampaní podepsaly i moderní nástroje využívající umělou inteligenci, které zákazníkům pomáhají rychleji vyhledávat produkty, porovnávat ceny a automaticky analyzovat akční nabídky napříč e-shopy.Analytici však upozorňují, že letošní sezóna není jen o slevách, ale i o tom, jak spotřebitelé reagují na vyšší ceny v prostředí přetrvávající inflace. Susan Anderson z Canaccord Genuity hodnotí začátek sezóny opatrně optimisticky – a to především díky vyšším a středním příjmovým skupinám, které nadále táhnou spotřební výdaje. I když po Black Friday tradičně přichází krátké zpomalení, zbývají ještě desítky klíčových nákupních dní, během nichž se může vývoj výrazně změnit.Lorraine Hutchinson z Bank of America vidí v letošním roce jasný trend: spotřebitelé se více než v minulosti zaměřují na nákupy během silných propagačních období. To může způsobit prudké výkyvy – silný Black Friday, poté krátkodobý pokles a následně finální nákupní vlna těsně před Vánoci. Hutchinson navíc upozorňuje, že i přes nejistotu ohledně schopnosti zákazníků absorbovat vyšší ceny „Santa vždy přijde“. Nákupy před Vánocemi tak podle ní opět ukážou sílu amerického spotřebitele.Mezi největší vítěze Black Friday patří jednoznačně kosmetické firmy. Anderson i Alex Straton z Morgan Stanley zmiňují Ulta Beauty jako jednoho z hlavních lídrů. Společnost dokázala růst i navzdory vyšším clům a stále vykazuje silnou návštěvnost, přiměřené zásoby a strategicky řízené promo akce. Produkty od e.l.f. Beauty se rovněž těší vysokému zájmu – navíc těží z toho, že jsou součástí sortimentu Ulty.Ulta má za sebou silný rok – akcie vzrostly o 26 % a předčily širší trh. Anderson věří, že Ulta bude kromě kosmetiky těžit i ze zájmu o wellness segment, který pravidelně sílí s příchodem novoročních předsevzetí. Chcete využít této příležitosti?Straton dále upozorňuje na pozoruhodně silnou návštěvnost Best Buy, kterou táhla poptávka po telefonech a počítačích. Za potenciální lídry Black Friday označuje také oděvní řetězce Banana Republic a Old Navy ze skupiny Gap a značku Hollister patřící Abercrombie & Fitch. Zajímavé je, že akcie Gap letos vzrostly o 16 %, ale jen během posledního měsíce poskočily o dalších 20 %. Gap zažívá nejlepší růst tržeb na srovnatelných prodejnách od roku 2017, mimo jiné díky úspěšné virální kampani.Abercrombie je v opačné pozici: akcie letos klesly o 31 %, ale poslední měsíce ukazují výrazné oživení – nárůst o 42 %. Zatímco vlajková značka Abercrombie se potýká s poklesem, Hollister roste rychleji a dokázal zaujmout mladší zákazníky i v náročném prostředí. Ještě výraznější přínos Black Friday zaznamenali omnichanneloví maloobchodníci s velkým sortimentem. Dana Telsey z Telsey Advisory Group uvádí, že díky rychlému vyřizování objednávek, kombinaci základních potřeb a volitelných položek a chytrému řízení zásob dokázali velkoplošní maloobchodníci přilákat zákazníky už v říjnu — a v listopadu své akce dále zintenzivnili. Mezi největší vítěze podle ní patří Amazon, Costco, Target a Walmart.Bank of America tato pozorování potvrzuje. Zaznamenala silnou návštěvnost u všech velkých řetězců, přičemž Walmart a Target přilákaly zákazníky především nabídkou elektroniky a hraček. Target je podle analytiků jedním z nejvýraznějších vítězů Black Friday – přestože poslední roky bojoval se stagnací tržeb a ve třetím čtvrtletí oznámil pokles, letošní sváteční sezóna pro něj začala velmi slibně. Celkově lze říci, že rok 2025 ukazuje nový trend: vítězí ti maloobchodníci, kteří dokáží kombinovat více prodejních kanálů, efektivně řídit zásoby, nabídnout kvalitní promo akce a přitom udržet zákaznický zážitek na vysoké úrovni. Pokud bude spotřebitel dál ochotně utrácet, může být letošní konec roku pro americký retail jedním z nejsilnějších za poslední dekádu.
Tagy: AkcieANFburzypříležitosttgtULTAUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Americké futures klesají; výdaje v rámci Black Friday prudce rostou
    2. Americké trhy se propadají, Asie kolísá a ropa roste o více než dolar
    3. Pět věcí, které je třeba sledovat na trzích v nadcházejícím týdnu
    4. S&P 500 klesá se začátkem posledního obchodního měsíce roku
    5. Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed
    6. Evropské akcie klesají, průmyslový sektor a Airbus táhnou trhy dolů
    7. UBS potvrzuje nákupní doporučení pro Chevron díky silnému cash flow
    8. Proč se prosinec na Wall Street dlouhodobě stává měsícem vítězů
    9. Top 5 maloobchodních akcií pro následující rok podle Evercore ISI
    10. Futures jsou utlumené; Bitcoin nadále klesá; Marvell zveřejní výsledky
    Advertisement

    Breaking.

    19:12

    Podle Piper Sandler platforma BYD produkuje méně než polovinu dat ve srovnání s Tesla FSD.

    19:07

    Akcie Jasperu prudce vzrostly po příznivých výsledcích studie o astmatu

    19:02

    MS zvyšuje hodnocení pro Dexcom a Bausch and Lomb, protože rozpočty nemocnic rostou.

    18:57

    Akcie Taoping prudce vzrostly po dokončení akvizice Skyladder Group.

    18:50

    Akcie D-Wave Quantum rostou po založení nové divize americké vlády.

    18:46

    Akcie Scholastic prudce vzrostly po dohodách o realitním obchodu za 401 milionů dolarů.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna roku 2025 odstartovala s energií, která překvapila i zkušené analytiky z Wall Street.

    Zdroj: Getty Images

    Proč jedna z nejžhavějších AI akcií roku dále navyšuje své obrovské zisky

    2 prosince, 2025
    Zdroj: Pixabay

    UBS potvrzuje nákupní doporučení pro Chevron díky silnému cash flow

    2 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Carvana zásadně mění trh s ojetinami. Může však získat ještě větší podíl na trhu?

    2 prosince, 2025

    IPO Cardinal Infrastructure: Energetický lídr vstupuje na Nasdaq

    2 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Trump vybírá šéfa Fedu, který prosadí rychlejší snížení sazeb

    1 prosince, 2025

    OPEC+ pozastavuje navyšování těžby a reaguje na přebytek ropy na trhu

    30 listopadu, 2025

    AMD dál zrychluje růst a posiluje svou pozici v éře umělé inteligence

    28 listopadu, 2025

    Salesforce po výrazném propadu otevírá prostor pro obrat v roce 2026

    30 listopadu, 2025

    Costco po poklesu zůstává silnou a odolnou růstovou sázkou

    28 listopadu, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Čína upevňuje globální dominanci ve výrobě i technologiích

    29 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost