Společnost Airbus , výrobce letadel, oznámila, že více než 6 000 letadel rodiny A320, včetně modelů A318, A319 a A321, bylo dočasně uzemněno kvůli obavám z intenzivního slunečního záření, které mohlo ovlivnit klíčový letový ovládací počítač.
Problémy se objevily po incidentu v říjnu, kdy letoun A320 během letu mezi USA a Mexikem zaznamenal náhlý pokles altitudy. Vyšetřování ukázalo, že specifický standard softwaru pro ovládání letu by mohl být za určitých podmínek zasažen silným slunečním zářením.
Většina letadel byla úspěšně upravena a uvedena do provozu během několika hodin. Zatímco přibližně 5 100 letadel šlo opravit díky zpětnému zavedení softwaru, asi 900 starších strojů bude potřebovat kompletní výměnu hardwaru, což znamená, že budou muset být přepravena do servisních středisek.
Analytik společnosti RBC Capital Markets Ken Herbert označil úpravu softwaru za „relativně levné“ řešení, i když si vědom vysokých nákladů na výměny hardwaru, které by nemusely mít vliv na výrobu, a tak Airbus může splnit své výrobní cíle pro rok 2025.
Chcete využít této příležitosti?
Goldman Sachs také upozornil na možná rizika spojená s dostupností náhradních dílů pro letadla, která vyžadují údržbu, a ta by mohla mít důsledky pro dodávky letadel v roce 2026.
Společnost Airbus , výrobce letadel, oznámila, že více než 6 000 letadel rodiny A320, včetně modelů A318, A319 a A321, bylo dočasně uzemněno kvůli obavám z intenzivního slunečního záření, které mohlo ovlivnit klíčový letový ovládací počítač.
Problémy se objevily po incidentu v říjnu, kdy letoun A320 během letu mezi USA a Mexikem zaznamenal náhlý pokles altitudy. Vyšetřování ukázalo, že specifický standard softwaru pro ovládání letu by mohl být za určitých podmínek zasažen silným slunečním zářením.
Většina letadel byla úspěšně upravena a uvedena do provozu během několika hodin. Zatímco přibližně 5 100 letadel šlo opravit díky zpětnému zavedení softwaru, asi 900 starších strojů bude potřebovat kompletní výměnu hardwaru, což znamená, že budou muset být přepravena do servisních středisek.
Analytik společnosti RBC Capital Markets Ken Herbert označil úpravu softwaru za „relativně levné“ řešení, i když si vědom vysokých nákladů na výměny hardwaru, které by nemusely mít vliv na výrobu, a tak Airbus může splnit své výrobní cíle pro rok 2025.Chcete využít této příležitosti?
Goldman Sachs také upozornil na možná rizika spojená s dostupností náhradních dílů pro letadla, která vyžadují údržbu, a ta by mohla mít důsledky pro dodávky letadel v roce 2026.