Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Waymo testuje AI asistenta Gemini v autonomních taxislužbách

Společnost Waymo, která spadá pod technologický konglomerát Alphabet, podle dostupných zjištění testuje integraci asistenta Gemini od Google přímo do svých robotických taxislužeb.

Michael Klos Autor: Michael Klos
28 prosince, 2025
6 min. čtení
Zdroj: Automotive Dive

Zdroj: Automotive Dive

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

TSLA

Klíčové body

  • Waymo testuje integraci asistenta Gemini přímo do autonomních robotických taxislužeb
  • Gemini má sloužit jako klidný a stručný průvodce cestujícího během jízdy
  • Asistent dokáže ovládat vybrané funkce vozu, ale nezasahuje do řízení ani trasy
  • Waymo striktně odděluje roli AI asistenta od systému autonomního řízení

Informace vycházejí z analýzy kódu mobilní aplikace Waymo, kterou provedla výzkumnice Jane Manchun Wong. Ta ve svém blogu popsala objev rozsáhlé systémové výzvy označené jako „Waymo Ride Assistant Meta-Prompt“, která má více než 1 200 řádků a detailně specifikuje chování AI asistenta v autonomním vozidle.

Z dostupného popisu vyplývá, že nejde o pouhého chatbota v tradičním slova smyslu. Asistent Gemini má být navržen jako plnohodnotný průvodce cestujícího, jehož úkolem je odpovídat na dotazy, poskytovat informace a pomáhat s vybranými funkcemi v kabině vozu. Integrace zatím nebyla oficiálně uvedena na trh, nicméně samotná existence takto detailního dokumentu naznačuje, že Waymo tuto možnost aktivně testuje a promýšlí do hloubky.

Mluvčí Waymo Julia Ilina v reakci na dotazy uvedla, že tým společnosti průběžně pracuje na nových funkcích, jejichž cílem je zajistit, aby byla jízda s Waymo co nejpříjemnější, plynulá a užitečná. Zároveň ale zdůraznila, že některé z těchto funkcí se nakonec nemusí dostat do běžné nabídky pro cestující. Tím Waymo ponechává otevřený prostor pro další testování a vyhodnocování přínosů.

Zdroj: 9to5Google

Role asistenta a jeho chování vůči cestujícím

Podle zjištění Jane Manchun Wong má mít Gemini jasně definovanou identitu i účel. V dokumentaci je popsán jako „přátelský a užitečný AI společník integrovaný do autonomního vozidla Waymo“, jehož hlavním cílem je zlepšit zážitek cestujícího. To má činit poskytováním relevantních informací a pomoci klidným, bezpečným a nenápadným způsobem.

Advertisement

Asistent má používat jednoduchý a srozumitelný jazyk, vyhýbat se technickému žargonu a odpovídat stručně. Doporučená délka odpovědí je jedna až tři věty, což odpovídá snaze nenarušovat samotnou jízdu ani cestující zbytečně nezatěžovat. Po aktivaci asistenta prostřednictvím obrazovky ve vozidle si Gemini může vybrat z předem schválených pozdravů, které mohou být personalizovány například jménem cestujícího.

Systém má zároveň přístup k omezeným kontextovým údajům, například k informaci o tom, kolik jízd již daný cestující s Waymo absolvoval. Tyto údaje mají sloužit výhradně ke zpříjemnění interakce, nikoli k rozšiřování funkcí nad rámec stanovených pravidel. Dokumentace jasně vymezuje hranice, v nichž se asistent může pohybovat, a klade důraz na konzistentní a předvídatelné chování.

Chcete využít této příležitosti?

Ovládání funkcí vozu a jasné vymezení kompetencí

V současné podobě má Gemini podle systémových pokynů možnost ovládat některé základní funkce v kabině vozidla, konkrétně teplotu, osvětlení a hudbu. Naopak záměrně chybí možnost ovládat hlasitost, měnit trasu, nastavovat sedadla nebo manipulovat s okny. Pokud cestující požádá o akci, kterou asistent nemůže provést, má odpovědět takzvanou „aspirační frází“, například sdělením, že danou funkci zatím neumí.

Zajímavým prvkem celé koncepce je striktní oddělení identity asistenta Gemini od samotného systému autonomního řízení, označovaného jako Waymo Driver. Asistent nesmí mluvit v první osobě o technologiích řízení vozu. Pokud se tedy cestující zeptá, jak vozidlo „vidí“ silnici, Gemini nemá odpovídat stylem „používám senzory“, ale musí výslovně uvést, že „Waymo Driver používá kombinaci senzorů“. Toto pravidlo má zabránit matení rolí a mylnému dojmu, že AI asistent řídí samotné vozidlo.

Systémové výzvy se věnují i citlivým tématům. Gemini má mít jasně dané instrukce, jak reagovat na otázky týkající se konkurence, například společnosti Tesla, nebo na dotazy spojené s incidenty z minulosti, včetně zmínek o dnes již neexistujícím projektu Cruise. V takových případech má asistent odvést pozornost a vyhnout se přímým odpovědím. Výslovně je mu zakázáno spekulovat, komentovat jízdní události v reálném čase nebo vystupovat v roli mluvčího výkonu jízdního systému.

Srovnání s konkurencí a širší kontext

Waymo není jedinou firmou, která experimentuje s integrací AI asistentů do bezpilotních vozidel. Podobnou cestou se vydala i Tesla (TSLA) , která do svých vozů integruje asistenta Grok od společnosti xAI. Přestože se může zdát, že jde o obdobná řešení, jejich zaměření se podle dostupných informací liší.

Gemini v prostředí Waymo je navržen jako pragmatický pomocník úzce svázaný s průběhem jízdy a základními potřebami cestujícího. Naproti tomu Grok v automobilech Tesla působí spíše jako konverzační společník, který zvládá delší dialogy a pamatuje si kontext předchozích dotazů. Tyto rozdíly odrážejí odlišné přístupy obou společností k tomu, jakou roli má umělá inteligence ve vozidle hrát.

Z pohledu Waymo zapadá testování Gemini do širšího využívání této technologie v rámci společnosti. Waymo již dříve uvedlo, že využilo „světové znalosti“ Gemini k výcviku svých autonomních vozidel, aby se lépe orientovala v komplexních, vzácných a rizikových scénářích. Přesun této technologie přímo k cestujícím tak představuje další krok v postupné integraci AI do celého ekosystému autonomní dopravy.

Celkově dostupné informace ukazují, že Waymo přistupuje k integraci AI asistenta velmi obezřetně. Důraz na jasně vymezené kompetence, vyhýbání se spekulacím a omezený rozsah funkcí naznačují snahu minimalizovat rizika a zároveň zlepšit uživatelský komfort. Zda se Gemini skutečně stane standardní součástí robotických taxislužeb Waymo, zatím zůstává otevřenou otázkou, nicméně testování této technologie ukazuje, jak důležitou roli může umělá inteligence v budoucnu sehrát v oblasti autonomní mobility.

Zdroj: Getty images
TSLA Klíčové body Waymo testuje integraci asistenta Gemini přímo do autonomních robotických taxislužeb Gemini má sloužit jako klidný a stručný průvodce cestujícího během jízdy Asistent dokáže ovládat vybrané funkce vozu, ale nezasahuje do řízení ani trasy Waymo striktně odděluje roli AI asistenta od systému autonomního řízení Informace vycházejí z analýzy kódu mobilní aplikace Waymo, kterou provedla výzkumnice Jane Manchun Wong. Ta ve svém blogu popsala objev rozsáhlé systémové výzvy označené jako „Waymo Ride Assistant Meta-Prompt“, která má více než 1 200 řádků a detailně specifikuje chování AI asistenta v autonomním vozidle.Z dostupného popisu vyplývá, že nejde o pouhého chatbota v tradičním slova smyslu. Asistent Gemini má být navržen jako plnohodnotný průvodce cestujícího, jehož úkolem je odpovídat na dotazy, poskytovat informace a pomáhat s vybranými funkcemi v kabině vozu. Integrace zatím nebyla oficiálně uvedena na trh, nicméně samotná existence takto detailního dokumentu naznačuje, že Waymo tuto možnost aktivně testuje a promýšlí do hloubky.Mluvčí Waymo Julia Ilina v reakci na dotazy uvedla, že tým společnosti průběžně pracuje na nových funkcích, jejichž cílem je zajistit, aby byla jízda s Waymo co nejpříjemnější, plynulá a užitečná. Zároveň ale zdůraznila, že některé z těchto funkcí se nakonec nemusí dostat do běžné nabídky pro cestující. Tím Waymo ponechává otevřený prostor pro další testování a vyhodnocování přínosů.Role asistenta a jeho chování vůči cestujícímPodle zjištění Jane Manchun Wong má mít Gemini jasně definovanou identitu i účel. V dokumentaci je popsán jako „přátelský a užitečný AI společník integrovaný do autonomního vozidla Waymo“, jehož hlavním cílem je zlepšit zážitek cestujícího. To má činit poskytováním relevantních informací a pomoci klidným, bezpečným a nenápadným způsobem.Asistent má používat jednoduchý a srozumitelný jazyk, vyhýbat se technickému žargonu a odpovídat stručně. Doporučená délka odpovědí je jedna až tři věty, což odpovídá snaze nenarušovat samotnou jízdu ani cestující zbytečně nezatěžovat. Po aktivaci asistenta prostřednictvím obrazovky ve vozidle si Gemini může vybrat z předem schválených pozdravů, které mohou být personalizovány například jménem cestujícího.Systém má zároveň přístup k omezeným kontextovým údajům, například k informaci o tom, kolik jízd již daný cestující s Waymo absolvoval. Tyto údaje mají sloužit výhradně ke zpříjemnění interakce, nikoli k rozšiřování funkcí nad rámec stanovených pravidel. Dokumentace jasně vymezuje hranice, v nichž se asistent může pohybovat, a klade důraz na konzistentní a předvídatelné chování.Chcete využít této příležitosti?Ovládání funkcí vozu a jasné vymezení kompetencíV současné podobě má Gemini podle systémových pokynů možnost ovládat některé základní funkce v kabině vozidla, konkrétně teplotu, osvětlení a hudbu. Naopak záměrně chybí možnost ovládat hlasitost, měnit trasu, nastavovat sedadla nebo manipulovat s okny. Pokud cestující požádá o akci, kterou asistent nemůže provést, má odpovědět takzvanou „aspirační frází“, například sdělením, že danou funkci zatím neumí.Zajímavým prvkem celé koncepce je striktní oddělení identity asistenta Gemini od samotného systému autonomního řízení, označovaného jako Waymo Driver. Asistent nesmí mluvit v první osobě o technologiích řízení vozu. Pokud se tedy cestující zeptá, jak vozidlo „vidí“ silnici, Gemini nemá odpovídat stylem „používám senzory“, ale musí výslovně uvést, že „Waymo Driver používá kombinaci senzorů“. Toto pravidlo má zabránit matení rolí a mylnému dojmu, že AI asistent řídí samotné vozidlo.Systémové výzvy se věnují i citlivým tématům. Gemini má mít jasně dané instrukce, jak reagovat na otázky týkající se konkurence, například společnosti Tesla, nebo na dotazy spojené s incidenty z minulosti, včetně zmínek o dnes již neexistujícím projektu Cruise. V takových případech má asistent odvést pozornost a vyhnout se přímým odpovědím. Výslovně je mu zakázáno spekulovat, komentovat jízdní události v reálném čase nebo vystupovat v roli mluvčího výkonu jízdního systému.Srovnání s konkurencí a širší kontextWaymo není jedinou firmou, která experimentuje s integrací AI asistentů do bezpilotních vozidel. Podobnou cestou se vydala i Tesla , která do svých vozů integruje asistenta Grok od společnosti xAI. Přestože se může zdát, že jde o obdobná řešení, jejich zaměření se podle dostupných informací liší. Gemini v prostředí Waymo je navržen jako pragmatický pomocník úzce svázaný s průběhem jízdy a základními potřebami cestujícího. Naproti tomu Grok v automobilech Tesla působí spíše jako konverzační společník, který zvládá delší dialogy a pamatuje si kontext předchozích dotazů. Tyto rozdíly odrážejí odlišné přístupy obou společností k tomu, jakou roli má umělá inteligence ve vozidle hrát.Z pohledu Waymo zapadá testování Gemini do širšího využívání této technologie v rámci společnosti. Waymo již dříve uvedlo, že využilo „světové znalosti“ Gemini k výcviku svých autonomních vozidel, aby se lépe orientovala v komplexních, vzácných a rizikových scénářích. Přesun této technologie přímo k cestujícím tak představuje další krok v postupné integraci AI do celého ekosystému autonomní dopravy.Celkově dostupné informace ukazují, že Waymo přistupuje k integraci AI asistenta velmi obezřetně. Důraz na jasně vymezené kompetence, vyhýbání se spekulacím a omezený rozsah funkcí naznačují snahu minimalizovat rizika a zároveň zlepšit uživatelský komfort. Zda se Gemini skutečně stane standardní součástí robotických taxislužeb Waymo, zatím zůstává otevřenou otázkou, nicméně testování této technologie ukazuje, jak důležitou roli může umělá inteligence v budoucnu sehrát v oblasti autonomní mobility.
Tagy: AIGeminitaxiWaymo


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Vedení startupu Groq míří do Nvidie v rámci licenční dohody o AI čipech
    2. Co může rozhodnout o budoucnosti Tesly v éře umělé inteligence
    3. Kvantové výpočty jako další zásadní technologický zlom pro trhy
    4. SoundHound AI: Od reálného nasazení k dlouhodobému růstovému potenciálu
    5. Proč samotná vize nestačí a rozhoduje schopnost realizace
    6. Překoná Vanguard Information Technology ETF znovu S&P 500?
    7. Globální objem transakcí dosáhl 4,5 bilionu dolarů, jedná se o nový rekord
    8. Zlatí a stříbrní býci lákají bitcoinové investory ke změně směru
    9. Umělá inteligence dál urychluje koncentraci bohatství v technologickém sektoru
    Advertisement

    Breaking.

    11:53

    Amazon pozastavuje své plány na doručování drony v Itálii.

    08:33

    Čínské ministerstvo financí oznamuje více ‚proaktivní‘ fiskální strategie pro rok 2026.

    07:33

    Hongkong očekává letos růst o 3,2 % a snaží se udržet tento trend.

    01:08

    Akcie Target rostou, když aktivistický investor údajně získává významný podíl.

    01:03

    Analýza jedinečné dohody Nvidie s Groq v hodnotě 20 miliard dolarů

    22:43

    Bývalý brazilský prezident Bolsonaro podstoupil operaci kvůli škytavce, uvedla jeho manželka.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Společnost Morgan Stanley vybírá nejlepší akcie pro rok 2026

    28 prosince, 2025

    Investiční banka Morgan Stanley se s blížícím se rokem 2026 netají svým optimismem vůči vybraným akciím, které podle jejích analytiků...

    Zdroj: Getty Images

    Investiční banka UBS vybrala nejlepší akcie pro následující rok 2026

    28 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Nejlepší akcie pro rok 2026 podle analytiků společnosti Raymond James

    27 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Výdaje na AI mají zůstat silné i v roce 2026. Barclays sází na tyto akcie

    26 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    CRISPR Therapeutics nese vysoký potenciál, ale i výrazné riziko pro rok 2026

    26 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Biren Technology Co., Ltd.

    Datum IPO: 31 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: Poslední financování v červnu 2025 naznačovalo valuaci přibližně 16 miliard RMB (zhruba 2,3 miliardy USD)

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Umělá inteligence dál urychluje koncentraci bohatství v technologickém sektoru

    27 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel mírně níže, technologické akcie tlumily širší pokles

    26 prosince, 2025

    USD/JPY: Zvýšení sazeb Bank of Japan dodalo jenu sílu

    24 prosince, 2025

    Globální objem transakcí dosáhl 4,5 bilionu dolarů, jedná se o nový rekord

    26 prosince, 2025

    Americký dolar testuje klíčovou podporu, trh vyčkává na odhalení rozporů ve Fedu

    24 prosince, 2025

    Vedení startupu Groq míří do Nvidie v rámci licenční dohody o AI čipech

    27 prosince, 2025

    Revoluce humanoidních robotů se blíží, ale bude pomalejší, než se čeká

    28 prosince, 2025

    GBP/USD si drží zisky: Opatrnost BoE a sázky na Fed hrají ve prospěch libry

    25 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Getty images
    Akcie

    Po dvou slabých letech dává vánoční rally investorům nový důvod k optimismu

    27 prosince, 2025

    Takzvaná Santa Claus rally, tedy tradičně silné období na akciových trzích na přelomu roku, letos vstoupila do hry s výrazně...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.