Akcie výrobců elektromobilů jsou v posledních dnech nepochybně na vzestupu. Díky pozitivním komentářům čínského prezidenta Si Ťin-pchinga na adresu tohoto odvětví, absenci velkého vítězství republikánů v nedávných volbách do amerického Kongresu a čínské iniciativě na znovuotevření trhu se toto sužované odvětví rozhodně vrací na scénu. Dalším faktorem, který mohl sektor podpořit, byl 887% meziměsíční skok vývozu společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) do Číny. Navzdory všem dobrým zprávám však stále existují některé akcie elektromobilů, kterým je dobré se vyhnout.
Mezi červené vlajky, na které je třeba si dát pozor, patří náznaky závažných technologických nedostatků a známky nízké nebo slábnoucí poptávky po vozidlech společností. Mezi další příznaky patří důkazy o manažerských týmech s pochybnou minulostí a přehánění svých úspěchů. Minimálně těmto 2 titulům bychom se nyní raději vyhnuli širokým obloukem.
Dlouho jsme se obávali, že poptávka po elektromobilech Lucid (NASDAQ:LCID) by mohla být nedostatečná kvůli náznakům, že výrobce elektromobilů nevytváří dostatečný „rozruch“ v sociálních médiích i tradičních médiích, spolu s intenzivní konkurencí, které čelí na trhu luxusních elektromobilů.
Nyní se ještě více obáváme posledně jmenovaného problému. Společnost Lucid totiž nedávno oznámila, že celkový počet jejích rezervací se počátkem tohoto měsíce snížil na 34 000 z 37 000 v srpnu. Pokles je znepokojivý, protože 34 000 celkových rezervací je vzhledem k tržní kapitalizaci společnosti LCID ve výši 20,5 miliardy USD poměrně malé číslo. Pokles také naznačuje, že společnost Lucid získává málo nových zákazníků. A že někteří zákazníci možná přecházejí od plánování nákupu elektromobilu od společnosti Lucid k nákupu elektromobilu od konkurenčních výrobců elektromobilů.
Zdroj: Lucidmotors
K těmto tvrzením je však třeba dodat několik výhrad. Za prvé, společnost Lucid dodala ve 3. čtvrtletí téměř 1 400 elektromobilů, takže zhruba polovina poklesu rezervací mohla být způsobena tím, že téměř 1 400 držitelů rezervací obdrželo svá vozidla. A za druhé, celkový počet 37 000 objednávek nezahrnuje 100 000 elektromobilů rezervovaných vládou Saúdské Arábie, která je shodou okolností také největším investorem společnosti Lucid.
Za zmínku stojí také to, že saúdští mecenáši společnosti Lucid plánují brzy dodat výrobci elektromobilů dalších 915 milionů dolarů. Vzhledem k zapojení Saúdů společnost Lucid v nejbližší době nezkrachuje.
Přesto ani Saúdové nemají neomezené finanční prostředky a nekonečné potřeby elektromobilů, takže předpokládám, že si u společnosti Lucid neobjednají mnoho dalších elektromobilů ani nekoupí o mnoho více akcií LCID. (Již nyní vlastní většinu akcií společnosti Lucid).
Vzhledem k vysoké tržní kapitalizaci společnosti LCID by se její objednávky měly v příštích šesti měsících zvýšit nejméně o 20-30 %. V opačném případě by se její akcie mohly propadnout. Jedná se tedy o jednu z akcií EV, které je třeba se vyhnout.
U některých společností, stejně jako u některých lidí, nelze vždy přijmout to, co říkají, za bernou minci. Jinými slovy, zprávy, které přinášejí, „nemusí být takové, jaké se zdají být“, jak se říká.
Ukázkovým příkladem je dohoda, kterou společnost Mullen (NASDAQ:MULN) oznámila v červenci a která se týkala prodeje „až 600 nákladních vozů Mullen třídy 2 EV během příštích 18 měsíců“ společnosti DelPack Logistics, LLC, která byla v tiskové zprávě společnosti Mullen označena jako „partner doručovací služby Amazonu“.
Zdroj: Mullen
Výraz „až“ je znepokojivý, protože čtyři EV, dva EV nebo jeden EV mohou být „až 600 EV“. A co je zásadní, společnost Mullen ve své tiskové zprávě nikde neuvádí, že DelPack musí v rámci dohody koupit minimální počet elektromobilů.
Při psaní tohoto článku jsme se začali zajímat o společnost DelPack, o které jsem nikdy předtím neslyšeli. Její status „partnera doručovací služby Amazonu“ však zní jako velká, prosperující společnost. Díky síle Googlu a své zvědavosti jsem však zjistil, že společnost DelPack pravděpodobně není příliš velká a pravděpodobně negeneruje velké zisky.
To proto, že podle webových stránek amerického ministerstva dopravy má společnost DelPack Logistics celkem 12 řidičů a šest „výkonných jednotek. “ Posledně jmenovaný pojem označuje počet velkých vozidel, která společnost vlastní nebo si je pronajímá.
Vláda USA identifikuje společnost DelPack pouze jako společnost s 12 řidiči a šesti vozidly. Společnost DelPack tedy s největší pravděpodobností v dohledné době nehodlá od společnosti Mullen nakupovat stovky elektrických vozidel. Stejně tak není od věci říci, že DelPack pravděpodobně v dohledné době nekoupí ani 12 elektromobilů.
Když k tomu připočteme negativní obvinění generálního ředitele společnosti Mullen a společnosti Mullen ze strany krátkého prodejce a (zatím) nesplněný slib společnosti, že identifikuje zákazníka z žebříčku Fortune 500 (jméno zákazníka mělo být zveřejněno v srpnu), mělo by být jasné, proč je MULN jednou z akcií EV, kterým je dobré se vyhnout.
Akcie výrobců elektromobilů jsou v posledních dnech nepochybně na vzestupu. Díky pozitivním komentářům čínského prezidenta Si Ťin-pchinga na adresu tohoto odvětví, absenci velkého vítězství republikánů v nedávných volbách do amerického Kongresu a čínské iniciativě na znovuotevření trhu se toto sužované odvětví rozhodně vrací na scénu. Dalším faktorem, který mohl sektor podpořit, byl 887% meziměsíční skok vývozu společnosti Tesla do Číny. Navzdory všem dobrým zprávám však stále existují některé akcie elektromobilů, kterým je dobré se vyhnout.Mezi červené vlajky, na které je třeba si dát pozor, patří náznaky závažných technologických nedostatků a známky nízké nebo slábnoucí poptávky po vozidlech společností. Mezi další příznaky patří důkazy o manažerských týmech s pochybnou minulostí a přehánění svých úspěchů. Minimálně těmto 2 titulům bychom se nyní raději vyhnuli širokým obloukem.Dlouho jsme se obávali, že poptávka po elektromobilech Lucid by mohla být nedostatečná kvůli náznakům, že výrobce elektromobilů nevytváří dostatečný „rozruch“ v sociálních médiích i tradičních médiích, spolu s intenzivní konkurencí, které čelí na trhu luxusních elektromobilů.Nyní se ještě více obáváme posledně jmenovaného problému. Společnost Lucid totiž nedávno oznámila, že celkový počet jejích rezervací se počátkem tohoto měsíce snížil na 34 000 z 37 000 v srpnu. Pokles je znepokojivý, protože 34 000 celkových rezervací je vzhledem k tržní kapitalizaci společnosti LCID ve výši 20,5 miliardy USD poměrně malé číslo. Pokles také naznačuje, že společnost Lucid získává málo nových zákazníků. A že někteří zákazníci možná přecházejí od plánování nákupu elektromobilu od společnosti Lucid k nákupu elektromobilu od konkurenčních výrobců elektromobilů.Zdroj: Lucidmotors
K těmto tvrzením je však třeba dodat několik výhrad. Za prvé, společnost Lucid dodala ve 3. čtvrtletí téměř 1 400 elektromobilů, takže zhruba polovina poklesu rezervací mohla být způsobena tím, že téměř 1 400 držitelů rezervací obdrželo svá vozidla. A za druhé, celkový počet 37 000 objednávek nezahrnuje 100 000 elektromobilů rezervovaných vládou Saúdské Arábie, která je shodou okolností také největším investorem společnosti Lucid.Za zmínku stojí také to, že saúdští mecenáši společnosti Lucid plánují brzy dodat výrobci elektromobilů dalších 915 milionů dolarů. Vzhledem k zapojení Saúdů společnost Lucid v nejbližší době nezkrachuje.Přesto ani Saúdové nemají neomezené finanční prostředky a nekonečné potřeby elektromobilů, takže předpokládám, že si u společnosti Lucid neobjednají mnoho dalších elektromobilů ani nekoupí o mnoho více akcií LCID. .Vzhledem k vysoké tržní kapitalizaci společnosti LCID by se její objednávky měly v příštích šesti měsících zvýšit nejméně o 20-30 %. V opačném případě by se její akcie mohly propadnout. Jedná se tedy o jednu z akcií EV, které je třeba se vyhnout.U některých společností, stejně jako u některých lidí, nelze vždy přijmout to, co říkají, za bernou minci. Jinými slovy, zprávy, které přinášejí, „nemusí být takové, jaké se zdají být“, jak se říká.Ukázkovým příkladem je dohoda, kterou společnost Mullen oznámila v červenci a která se týkala prodeje „až 600 nákladních vozů Mullen třídy 2 EV během příštích 18 měsíců“ společnosti DelPack Logistics, LLC, která byla v tiskové zprávě společnosti Mullen označena jako „partner doručovací služby Amazonu“.Výraz „až“ je znepokojivý, protože čtyři EV, dva EV nebo jeden EV mohou být „až 600 EV“. A co je zásadní, společnost Mullen ve své tiskové zprávě nikde neuvádí, že DelPack musí v rámci dohody koupit minimální počet elektromobilů.Při psaní tohoto článku jsme se začali zajímat o společnost DelPack, o které jsem nikdy předtím neslyšeli. Její status „partnera doručovací služby Amazonu“ však zní jako velká, prosperující společnost. Díky síle Googlu a své zvědavosti jsem však zjistil, že společnost DelPack pravděpodobně není příliš velká a pravděpodobně negeneruje velké zisky.To proto, že podle webových stránek amerického ministerstva dopravy má společnost DelPack Logistics celkem 12 řidičů a šest „výkonných jednotek. “ Posledně jmenovaný pojem označuje počet velkých vozidel, která společnost vlastní nebo si je pronajímá.Vláda USA identifikuje společnost DelPack pouze jako společnost s 12 řidiči a šesti vozidly. Společnost DelPack tedy s největší pravděpodobností v dohledné době nehodlá od společnosti Mullen nakupovat stovky elektrických vozidel. Stejně tak není od věci říci, že DelPack pravděpodobně v dohledné době nekoupí ani 12 elektromobilů.Když k tomu připočteme negativní obvinění generálního ředitele společnosti Mullen a společnosti Mullen ze strany krátkého prodejce a nesplněný slib společnosti, že identifikuje zákazníka z žebříčku Fortune 500 , mělo by být jasné, proč je MULN jednou z akcií EV, kterým je dobré se vyhnout.