Spíše bude i nadále chaotický. Ale ať už se vaše konkrétní firma a zaměstnanci potýkají s jakýmikoli okolnostmi a výzvami, je to zvládnutelné. Pandemie stále neotřásá základy našich životů, i když určité prvky stále přetrvávají. Většina poruch nyní pramení z nové éry podnikání a práce, která je poháněna technologiemi a do níž jsme byli uvedeni – poháněni rychlostí krizových podmínek – a kterou právě poznáváme, navigujeme a přizpůsobujeme se jí.
Nepořádek neznamená chaos nebo podmínky, které jsou pro vaši firmu nepřekonatelné, aby je vstřebala, překonala a dosáhla dobrých, nebo dokonce skvělých výsledků. I když kinetická energie pohybu vpřed nepoleví, není jednosměrná a existuje mnoho prospěšných cest a možností, z nichž si můžete vybrat a které se ubírají různými trajektoriemi. Nicméně bránit se – namísto usměrňování – pokroku poháněnému technologiemi je nelogické a marné. Zásadní je využít energii změn k vytváření příležitostí, nikoliv k násobení svých problémů.
Pokud si ujasníte, rozvinete a posílíte tyto tři základní oblasti pro sebe, svůj tým a organizaci, můžete těžit z potenciálu, který vytváří, a překonat překážky, s nimiž se setkáte.
HODNOTY
Zdroj: Unsplash
CO? Nadčasové hodnoty jsou nezbytné pro uzemnění všech, aby lidé nebyli rozptylováni okolními turbulencemi na trhu a neustálými změnami. Hodnoty, jako je důvěra, empatie a inkluze, ukotvují a sjednocují všechny napříč jejich různorodým zázemím, kulturami, vzděláním a zkušenostmi. Základní principy, jako jsou tyto, vám všem umožňují navázat kontakt, cítit sounáležitost a budovat smysluplné vazby, které slouží obchodním i osobním potřebám bez ohledu na ekonomické klima.
PROČ? Firemní hodnoty jsou základem vaší kultury a pracovního prostředí – ať už lidé pracují kdekoli. Hodnoty řídí postoje a určují chování, zejména když se nikdo jiný nedívá. Hodnoty sjednocují a spojují komunitu a zároveň upravují pravidla jednání. Jak dobře jsou hodnoty vaší organizace formulovány? Použili by všichni stejných několik přídavných jmen, aby popsali vaši společnost potenciálním zájemcům – zákazníkům a kandidátům? Jaký výběr by použila většina?
JAK?
Proveďte průzkum mezi lidmi, abyste odhalili základní, nadčasové hodnoty, které vás spojují, a pak je formulujte a žijte podle nich.
Zjistěte, jak tyto hodnoty denně modelovat v celé organizaci.
Jděte příkladem a povzbuzujte své kolegy a týmy, aby dělali totéž.
Měřte průběžný posun v náladách – posílení vazeb, snížení stresu a zlepšení výsledků spolupráce.
MINDSET
Zdroj: Unsplash
CO? Vaše myšlení určuje váš postoj a ovlivňuje váš přístup. Vaše myšlení určuje, jakým způsobem se díváte na svět. Růstové myšlení je v nejistých dobách nezbytné, abyste byli otevřeni různým možnostem. Tyto možnosti mohou zahrnovat jak to, co je známé, pochopené a zavedené, tak i neprozkoumané nápady a postupy, které mohou změnit nebo narušit zavedené postupy. Naproti tomu fixní nebo uzavřený způsob myšlení není otevřený modifikaci nebo změně perspektivy a brání se novým konceptům a metodám.
PROČ? Nepředvídatelné podmínky nutí podniky k častým obratům nebo úpravám strategií, klíčových ukazatelů výkonnosti a taktik, jako to musely během krize udělat restaurace, maloobchody a další podniky. Růstové myšlení snáze přijímá nepředvídané situace a zkoumá různé odkazy k posouzení neznámých výzev. Přijetím otevřeného způsobu myšlení můžete získat a přijmout více pohledů a potenciálních řešení a být citliví k nuancím při debatách o různých vstupech. Výsledky se zlepšují, když můžete během rozhodovacího procesu dospět k dobře informovanému závěru.
JAK?
Všichni se upínáme ke známým myšlenkám a uvízneme v rutinním chování. Lidské bytosti jsou předurčeny ke snižování rizika a dosahování pohodlí. Právě teď však mohou být staré zvyky neužitečné.
V přístupu k úkolům akcentujte zvědavost, ať už jsou vám předkládány jakékoli nápady nebo možnosti.
Pokaždé si vyžádejte jeden nebo více dalších konceptů nebo pohledů, které pečlivě zvažte s ostatními, abyste rozšířili soubor nápadů a posunuli se ze své komfortní zóny a našli inovativní řešení.
DOVEDNOSTI
Zdroj: Unsplash
CO? Ví někdo ve vaší firmě, jaký rozsah by mohli vaši zaměstnanci v případě potřeby zvládnout? Během pandemie byly odhaleny a využity talenty více lidí, protože podniky se snažily změnit směr a přežít. Dovednosti jsou však stále jen zřídkakdy dobře pochopeny nebo zmapovány napříč organizacemi. S rostoucím důrazem na talenty navíc roste význam “ soft“ nebo „power“ dovedností – jako je empatie, komunikace a spolupráce.
PROČ? Pokrokové technologie daly vzniknout pracovnímu rámci založenému na dovednostech, protože dovednosti, které používáme k plnění každodenních úkolů a dlouhodobých projektů, se neustále vyvíjejí. Své dovednosti potřebujeme aktualizovat v poloviční době než v předchozích desetiletích (přibližně pět versus deset let). Pokud si pracovníci nejsou vědomi svých talentů – zejména výkonových dovedností – nebo nejsou podporováni v rozšiřování kvalifikace za účelem rozvoje své kariéry a mobility napříč týmy a odděleními, jak mohou vyhovět měnícím se potřebám podniku?
JAK?
Najděte nebo vytvořte taxonomii dovedností jako společný jazyk.
Vytvořte soupis dovedností zaměstnanců, který identifikuje současné hard a soft skills každého člověka – jeho úplné současné schopnosti. Outsourcing tohoto projektu je obecně nejefektivnější pro získání cenných dat, která lépe vybaví vedoucí pracovníky a manažery pro zadávání projektů a úkolů.
Projednejte se zaměstnanci potřeby a zájmy v oblasti rekvalifikace nebo zvyšování kvalifikace, aby se rozvíjela jejich kariéra, která roste spolu s podnikem.
V současných podmínkách jsou osvědčené postupy, které hledají řešení typu „cookie cutter“, vzácné, protože v různých odvětvích, velikostech a uspořádáních podniků existuje tolik rozmanitostí a tolik proměnlivých faktorů.
Namísto toho lze zásady aplikovat relevantním způsobem pro vaši společnost, podnikání, pracovníky a požadavky. Zaměřte se na tři základní principy, abyste podpořili vhodné prostředí založené na hodnotách, rozvíjeli produktivní postoje a přístupy a rozvíjeli potřebné dovednosti.
Rozvíjejte tyto základy, klaďte důraz na empatii, abyste mohli vychovávat a pozvedat své talenty a vyvažovat technologicky orientované prostředí. Empatie je jedinečná hodnota, myšlení a dovednost zaměřená na člověka, která vám může poskytnout pochopení, sílu a citlivost, abyste poznali a vychovali každého zaměstnance a byli připraveni na úspěch v tomto roce i v letech následujících.
Spíše bude i nadále chaotický. Ale ať už se vaše konkrétní firma a zaměstnanci potýkají s jakýmikoli okolnostmi a výzvami, je to zvládnutelné. Pandemie stále neotřásá základy našich životů, i když určité prvky stále přetrvávají. Většina poruch nyní pramení z nové éry podnikání a práce, která je poháněna technologiemi a do níž jsme byli uvedeni – poháněni rychlostí krizových podmínek – a kterou právě poznáváme, navigujeme a přizpůsobujeme se jí.Nepořádek neznamená chaos nebo podmínky, které jsou pro vaši firmu nepřekonatelné, aby je vstřebala, překonala a dosáhla dobrých, nebo dokonce skvělých výsledků. I když kinetická energie pohybu vpřed nepoleví, není jednosměrná a existuje mnoho prospěšných cest a možností, z nichž si můžete vybrat a které se ubírají různými trajektoriemi. Nicméně bránit se – namísto usměrňování – pokroku poháněnému technologiemi je nelogické a marné. Zásadní je využít energii změn k vytváření příležitostí, nikoliv k násobení svých problémů.Pokud si ujasníte, rozvinete a posílíte tyto tři základní oblasti pro sebe, svůj tým a organizaci, můžete těžit z potenciálu, který vytváří, a překonat překážky, s nimiž se setkáte.HODNOTYZdroj: UnsplashCO? Nadčasové hodnoty jsou nezbytné pro uzemnění všech, aby lidé nebyli rozptylováni okolními turbulencemi na trhu a neustálými změnami. Hodnoty, jako je důvěra, empatie a inkluze, ukotvují a sjednocují všechny napříč jejich různorodým zázemím, kulturami, vzděláním a zkušenostmi. Základní principy, jako jsou tyto, vám všem umožňují navázat kontakt, cítit sounáležitost a budovat smysluplné vazby, které slouží obchodním i osobním potřebám bez ohledu na ekonomické klima.PROČ? Firemní hodnoty jsou základem vaší kultury a pracovního prostředí – ať už lidé pracují kdekoli. Hodnoty řídí postoje a určují chování, zejména když se nikdo jiný nedívá. Hodnoty sjednocují a spojují komunitu a zároveň upravují pravidla jednání. Jak dobře jsou hodnoty vaší organizace formulovány? Použili by všichni stejných několik přídavných jmen, aby popsali vaši společnost potenciálním zájemcům – zákazníkům a kandidátům? Jaký výběr by použila většina?JAK?Proveďte průzkum mezi lidmi, abyste odhalili základní, nadčasové hodnoty, které vás spojují, a pak je formulujte a žijte podle nich.Zjistěte, jak tyto hodnoty denně modelovat v celé organizaci.Jděte příkladem a povzbuzujte své kolegy a týmy, aby dělali totéž.Měřte průběžný posun v náladách – posílení vazeb, snížení stresu a zlepšení výsledků spolupráce.MINDSETZdroj: UnsplashCO? Vaše myšlení určuje váš postoj a ovlivňuje váš přístup. Vaše myšlení určuje, jakým způsobem se díváte na svět. Růstové myšlení je v nejistých dobách nezbytné, abyste byli otevřeni různým možnostem. Tyto možnosti mohou zahrnovat jak to, co je známé, pochopené a zavedené, tak i neprozkoumané nápady a postupy, které mohou změnit nebo narušit zavedené postupy. Naproti tomu fixní nebo uzavřený způsob myšlení není otevřený modifikaci nebo změně perspektivy a brání se novým konceptům a metodám.PROČ? Nepředvídatelné podmínky nutí podniky k častým obratům nebo úpravám strategií, klíčových ukazatelů výkonnosti a taktik, jako to musely během krize udělat restaurace, maloobchody a další podniky. Růstové myšlení snáze přijímá nepředvídané situace a zkoumá různé odkazy k posouzení neznámých výzev. Přijetím otevřeného způsobu myšlení můžete získat a přijmout více pohledů a potenciálních řešení a být citliví k nuancím při debatách o různých vstupech. Výsledky se zlepšují, když můžete během rozhodovacího procesu dospět k dobře informovanému závěru.JAK? Všichni se upínáme ke známým myšlenkám a uvízneme v rutinním chování. Lidské bytosti jsou předurčeny ke snižování rizika a dosahování pohodlí. Právě teď však mohou být staré zvyky neužitečné.V přístupu k úkolům akcentujte zvědavost, ať už jsou vám předkládány jakékoli nápady nebo možnosti.Pokaždé si vyžádejte jeden nebo více dalších konceptů nebo pohledů, které pečlivě zvažte s ostatními, abyste rozšířili soubor nápadů a posunuli se ze své komfortní zóny a našli inovativní řešení.DOVEDNOSTIZdroj: UnsplashCO? Ví někdo ve vaší firmě, jaký rozsah by mohli vaši zaměstnanci v případě potřeby zvládnout? Během pandemie byly odhaleny a využity talenty více lidí, protože podniky se snažily změnit směr a přežít. Dovednosti jsou však stále jen zřídkakdy dobře pochopeny nebo zmapovány napříč organizacemi. S rostoucím důrazem na talenty navíc roste význam “ soft“ nebo „power“ dovedností – jako je empatie, komunikace a spolupráce.PROČ? Pokrokové technologie daly vzniknout pracovnímu rámci založenému na dovednostech, protože dovednosti, které používáme k plnění každodenních úkolů a dlouhodobých projektů, se neustále vyvíjejí. Své dovednosti potřebujeme aktualizovat v poloviční době než v předchozích desetiletích . Pokud si pracovníci nejsou vědomi svých talentů – zejména výkonových dovedností – nebo nejsou podporováni v rozšiřování kvalifikace za účelem rozvoje své kariéry a mobility napříč týmy a odděleními, jak mohou vyhovět měnícím se potřebám podniku?JAK?Najděte nebo vytvořte taxonomii dovedností jako společný jazyk.Vytvořte soupis dovedností zaměstnanců, který identifikuje současné hard a soft skills každého člověka – jeho úplné současné schopnosti. Outsourcing tohoto projektu je obecně nejefektivnější pro získání cenných dat, která lépe vybaví vedoucí pracovníky a manažery pro zadávání projektů a úkolů.Projednejte se zaměstnanci potřeby a zájmy v oblasti rekvalifikace nebo zvyšování kvalifikace, aby se rozvíjela jejich kariéra, která roste spolu s podnikem.V současných podmínkách jsou osvědčené postupy, které hledají řešení typu „cookie cutter“, vzácné, protože v různých odvětvích, velikostech a uspořádáních podniků existuje tolik rozmanitostí a tolik proměnlivých faktorů.Namísto toho lze zásady aplikovat relevantním způsobem pro vaši společnost, podnikání, pracovníky a požadavky. Zaměřte se na tři základní principy, abyste podpořili vhodné prostředí založené na hodnotách, rozvíjeli produktivní postoje a přístupy a rozvíjeli potřebné dovednosti.Rozvíjejte tyto základy, klaďte důraz na empatii, abyste mohli vychovávat a pozvedat své talenty a vyvažovat technologicky orientované prostředí. Empatie je jedinečná hodnota, myšlení a dovednost zaměřená na člověka, která vám může poskytnout pochopení, sílu a citlivost, abyste poznali a vychovali každého zaměstnance a byli připraveni na úspěch v tomto roce i v letech následujících.