Chuť spotřebitelů cestovat letadlem a ochota platit vyšší ceny letenek pomohla leteckým společnostem vrátit se k ziskovosti navzdory vyšším nákladům na palivo, pracovní sílu a dalším výdajům spojeným s obnovením provozu sítí. Zpoždění v dodávkách letadel a zpoždění ve výcviku mezitím omezily růst leteckých společností a udržely vysoké ceny letenek.
Společnost United vykázala za poslední tři měsíce roku 2022 zisk 843 milionů dolarů, což představuje 31% nárůst oproti období před třemi lety, při příjmech 12,4 miliardy dolarů. Tyto příjmy byly téměř o 14 % vyšší než ve stejném období roku 2019 před pandemií, přestože se létalo o 9 % méně, což jí pomohlo vykázat zisk navzdory 21% nárůstu jednotkových nákladů oproti předchozímu období před třemi lety.
Akcie společnosti United si v úterý během rozšířeného obchodování připsaly přibližně 2 %.
Čtvrtletní aktualizace je další známkou silného konce roku pro letecké společnosti, a to navzdory silným zimním bouřím a narušením během oblíbeného prázdninového cestovního období.

Minulý týden zisk a tržby společnosti Delta Air Lines překonaly očekávání Wall Street, ačkoli vyšší náklady, částečně způsobené očekávanou pracovní dohodou pilotů, snížily její odhad zisku za první čtvrtletí. Také společnost American Airlines, která podává zprávu 26. ledna, minulý týden zvýšila svůj odhad zisku a tržeb na čtvrté čtvrtletí.
Zde jsou výsledky společnosti United ve čtvrtém čtvrtletí v porovnání s očekáváním Wall Street na základě průměrných odhadů sestavených společností Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 2,46 USD oproti očekávaným 2,10 USD.
Celkové tržby: 12,4 miliardy USD oproti očekávaným 12,2 miliardy USD.
Za první tři měsíce roku 2023 očekává společnost United o 50 % vyšší příjmy než za stejné období roku 2022. Podle společnosti Refinitiv očekává, že zisk na akcii v prvním čtvrtletí bude mezi 50 centy a 1 dolarem, což je nad konsensem analytiků, kteří očekávají 25 centů.
Společnost United očekává, že v prvním čtvrtletí rozšíří počet letů o 20 % oproti předchozímu roku, uvedla ve svém prohlášení.

Pro celý rok 2022 předpovídá růst kapacity v řádu desítek procent. Předpokládá, že jednotkové výnosy, neboli výnosy na dostupnou sedadlovou míli, za celý rok se oproti roku 2022 nezmění, což je známka toho, že prudký nárůst cen letenek v letošním roce by se mohl nadále zmírňovat, protože letecké společnosti budou přidávat zpět více letů.
Společnost United v prezentaci pro investory rovněž uvedla, že personální problémy, nedostatek letadel a zastaralá technika budou letos omezovat kapacitu odvětví.
Vzhledem k tomu, že letecký průmysl čelí nedostatku pracovních sil způsobených Covidem, United a další společnosti doufají, že v příštím fiskálním roce zvýší počty pilotů a posádek. Společnost v úterý upozornila na debut svého učňovského programu Calibrate, který zahájila v listopadu, a akademie United Aviate Academy, která byla zahájena na začátku roku 2022. Letecká společnost v úterý rovněž uvedla, že otevřela zrekonstruované a rozšířené zařízení pro výcvik letušek v Houstonu.
Společnost United zatím nedosáhla nové pracovní dohody se svými piloty. Delta a její odborová organizace pilotů dosáhly předběžné dohody o velkém zvýšení platů, ale piloti o ní ještě nehlasovali.
Generální ředitel Scott Kirby řekl v pořadu „Fast Money“ televize CNBC, že odborová organizace pilotů letecké společnosti pracuje na volbě nového vedoucího po odstoupení jejího posledního šéfa, která by měla být dokončena koncem tohoto měsíce. Jakmile bude vybrán nový vůdce, Kirby očekává obnovení vyjednávání, které odhaduje na 7. února.

Řekl, že dohoda o smlouvě s piloty „by měla být uzavřena poměrně rychle, jakmile se vrátíme ke stolu“.
Společnost United ve své prezentaci pro investory uvedla, že očekává, že nové smlouvy s piloty, letuškami, techniky a letištními zaměstnanci udrží její náklady nesouvisející s pohonnými hmotami v roce 2022 na stejné úrovni.
Kirby rovněž uvedl, že omezení dodávek v odvětví odráží širší infrastrukturní problém, který se projevil nedávným výpadkem systému Federálního úřadu pro letectví. Uvedl, že expanze FAA do vesmíru a bezpilotních letadel zatížila zdroje, které by obvykle používal na podporu letecké infrastruktury.
„Museli okrást Petra, aby zaplatili Pavla,“ řekl Kirby. „Prostě nemají dostatek zdrojů.“ Kirby uvedl, že je dvakrát měsíčně ve Washingtonu, kde lobbuje za více zdrojů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky