Prodeje skupiny Renault v roce 2022 klesly o 5,9 % na 2 051 174 vozů, což znamená čtvrtý roční pokles v řadě po omezení kapacity a problémech v dodavatelském řetězci, uvedla ve středu společnost.
Skupina, která se nachází uprostřed obratu, uvedla, že její kniha objednávek v Evropě je na rekordní úrovni 3,5 měsíčního prodeje.
Den poté, co zveřejnila 9,4% pokles prodejů své vlajkové značky Renault v roce 2022, uvedla, že tento pokles byl částečně kompenzován výkonem její levné značky Dacia, která zaznamenala 6,8% nárůst prodejů.
Francouzská automobilka, kterou krize COVID-19 a celosvětový nedostatek čipů zasáhly více než většinu konkurentů, sází na vyšší marže a elektromobily, které zvýší její zisky.
V úterý uvedla, že značka Renault, která tvoří dvě třetiny prodejů skupiny, byla s 228 000 prodanými kusy, což představuje 12% nárůst oproti roku 2021, třetí evropskou značkou v prodeji elektrifikovaných vozidel za Toyotou a Teslou.
Společnost uvádí, že začíná letošní rok s lepším portfoliem a vyššími zásobami, což jí dává jistotu, že se v roce 2023 může vrátit k růstu prodejů.
Její vedení však připustilo, že globální snížení cen, které nedávno oznámila Tesla, je problém, s nímž se Renault – stejně jako konkurenti – bude muset vypořádat.
V listopadu Renault oznámil rozsáhlou reorganizaci, v jejímž rámci rozdělí své aktivity do pěti podniků, prohloubí vazby s čínskou společností Geely a v letošním roce vyčlení svou jednotku pro elektromobily prostřednictvím vstupu na burzu. Rovněž jedná s japonským partnerem Nissan o restrukturalizaci jejich dlouholeté aliance.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky