Společnost Amazon překonala tržby za čtvrté čtvrtletí, ale poskytla mírný výhled
Společnost Amazon (AMZN) ve čtvrtek vydala výhled na první čtvrtletí, který byl v rozporu s odhady a zastínil lepší než očekávané tržby za čtvrté čtvrtletí.
Akcie po skončení obchodování klesly a smazaly většinu svého růstu z běžného obchodního dne. Zde jsou klíčová čísla:
Zisky: v prvním čtvrtletí činil zisk 3 centy na akcii Tržby: 149,2 miliardy USD oproti očekávaným 145,42 miliardy USD podle odhadů společnosti Refinitiv.
Zde se dozvíte, jak si během čtvrtletí vedly další klíčové segmenty společnosti Amazon:
Amazon Web Services: 21,4 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,87 miliardy dolarů podle StreetAccount Reklama: 11,56 miliardy USD oproti očekávaným 11,38 miliardy USD podle StreetAccount
Není bezprostředně jasné, zda jsou vykázané zisky srovnatelné s odhadem analytiků společnosti Refinitiv ve výši 18 centů na akcii.
Amazon uzavřel nejpomalejší rok růstu za čtvrtstoletí své existence na burze. Tržby za celý rok vzrostly o 9 %, protože inflační tlaky a rostoucí sazby brzdily spotřebitelské výdaje. Cena akcií ztratila v roce 2022 téměř polovinu své hodnoty.
Zdroj: Unsplash
Elektronický prodejce uvedl, že očekává, že v prvním čtvrtletí dosáhne tržeb ve výši 121 až 126 miliard USD, což představuje meziroční růst o 4 až 8 %. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali tržby ve výši 125,1 miliardy USD.
Zpráva společnosti Amazon, jednoho z největších zasilatelských obchodních řetězců světa, spolu s výsledky společností Apple a Alphabet uzavírá smíšenou výsledkovou sezónu technologických společností s megakapacitou.
Apple ve čtvrtek vykázal první pokles tržeb od roku 2016 a Alphabet nedosáhl na zisk ani na tržby. Ve středu mateřská společnost Facebooku Meta překonala odhady a poskytla optimistický výhled svých výdajů.
Tržby v segmentu internetových obchodů společnosti Amazon se meziročně snížily o 2 %. Společnost se potýká se zpomalováním tržeb, protože rostoucí ceny benzínu a potravin donutily spotřebitele omezit diskreční výdaje. Boom elektronického obchodování, který podpořila pandemie, také vyprchal, protože spotřebitelé se stále častěji vracejí k fyzickým prodejnám.
Generální ředitel Andy Jassy, který v červenci 2021 vystřídal v čele společnosti jejího zakladatele Jeffa Bezose, se v uplynulém roce snažil snížit náklady. V lednu Amazon oznámil, že po listopadovém snížení počtu zaměstnanců ruší 18 000 pracovních míst mezi firemními zaměstnanci. Společnost také zavedla zmrazení náboru zaměstnanců ve svých řadách, omezila některé projekty a pozastavila rozšiřování skladů ve snaze zkrotit rostoucí výdaje.
Zdroj: BBC.com
Andy Jassy překvapivě vystoupil v hovoru k výsledkům společnosti a sdělil analytikům, že chce vyjádřit své myšlenky po skončení svého prvního celého roku v čele společnosti. Jeho předchůdce Jeff Bezos se podle deníku The Wall Street Journal přestal účastnit hovorů o hospodářských výsledcích v roce 2009.
„Opravdu tvrdě pracujeme na zefektivnění našich nákladů a snažíme se tak činit zároveň s tím, abychom se nevzdávali dlouhodobých strategických investic, o kterých věříme, že mohou významně změnit širokou zákaznickou zkušenost a změnit Amazon v dlouhodobém horizontu,“ řekl Andy Jassy v hovoru.
Andy Jassy v prohlášení uvedl, že společnost je „povzbuzena pokračujícím pokrokem“, kterého dosahuje při snižování maloobchodních nákladů.
„V krátkodobém horizontu čelíme nejisté ekonomice, ale zůstáváme poměrně optimističtí ohledně dlouhodobých příležitostí pro Amazon,“ řekl Andy Jassy.
Cloudová divize společnosti Amazon – Amazon Web Services – ve čtvrtém čtvrtletí nedosáhla odhadů, což odráží zpomalení podnikatelských výdajů. AWS v tomto období zaznamenal pouze 20% růst, což je méně než 27,5 % ve třetím čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Příjmy z reklamy oproti předchozímu roku vyskočily o 19 % (23 % bez započtení změn měnových kurzů) a opět předstihly společnosti zabývající se online reklamou, jako jsou Google, Facebook a Snap. Společnost Amazon se v poslední době stala jedním z lídrů v oblasti digitální reklamy tím, že dává značkám a prodejcům více možností, jak zaplatit za propagaci svého zboží na webových stránkách, v aplikacích a mediálních vlastnostech společnosti.
Provozní výnosy ve čtvrtletí dosáhly 2,7 miliardy dolarů, což je méně než před rokem, kdy činily 3,5 miliardy dolarů. Údaj za čtvrté čtvrtletí zahrnuje náklady ve výši přibližně 2,7 miliardy dolarů, z nichž 640 milionů dolarů pochází z nákladů na odstupné související s propouštěním, uvedla společnost.
Akcie po skončení obchodování klesly a smazaly většinu svého růstu z běžného obchodního dne. Zde jsou klíčová čísla:Zisky: v prvním čtvrtletí činil zisk 3 centy na akciiTržby: 149,2 miliardy USD oproti očekávaným 145,42 miliardy USD podle odhadů společnosti Refinitiv.Zde se dozvíte, jak si během čtvrtletí vedly další klíčové segmenty společnosti Amazon:Amazon Web Services: 21,4 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,87 miliardy dolarů podle StreetAccountReklama: 11,56 miliardy USD oproti očekávaným 11,38 miliardy USD podle StreetAccountNení bezprostředně jasné, zda jsou vykázané zisky srovnatelné s odhadem analytiků společnosti Refinitiv ve výši 18 centů na akcii.Amazon uzavřel nejpomalejší rok růstu za čtvrtstoletí své existence na burze. Tržby za celý rok vzrostly o 9 %, protože inflační tlaky a rostoucí sazby brzdily spotřebitelské výdaje. Cena akcií ztratila v roce 2022 téměř polovinu své hodnoty.Elektronický prodejce uvedl, že očekává, že v prvním čtvrtletí dosáhne tržeb ve výši 121 až 126 miliard USD, což představuje meziroční růst o 4 až 8 %. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali tržby ve výši 125,1 miliardy USD.Zpráva společnosti Amazon, jednoho z největších zasilatelských obchodních řetězců světa, spolu s výsledky společností Apple a Alphabet uzavírá smíšenou výsledkovou sezónu technologických společností s megakapacitou.Apple ve čtvrtek vykázal první pokles tržeb od roku 2016 a Alphabet nedosáhl na zisk ani na tržby. Ve středu mateřská společnost Facebooku Meta překonala odhady a poskytla optimistický výhled svých výdajů.Tržby v segmentu internetových obchodů společnosti Amazon se meziročně snížily o 2 %. Společnost se potýká se zpomalováním tržeb, protože rostoucí ceny benzínu a potravin donutily spotřebitele omezit diskreční výdaje. Boom elektronického obchodování, který podpořila pandemie, také vyprchal, protože spotřebitelé se stále častěji vracejí k fyzickým prodejnám.Generální ředitel Andy Jassy, který v červenci 2021 vystřídal v čele společnosti jejího zakladatele Jeffa Bezose, se v uplynulém roce snažil snížit náklady. V lednu Amazon oznámil, že po listopadovém snížení počtu zaměstnanců ruší 18 000 pracovních míst mezi firemními zaměstnanci. Společnost také zavedla zmrazení náboru zaměstnanců ve svých řadách, omezila některé projekty a pozastavila rozšiřování skladů ve snaze zkrotit rostoucí výdaje.Andy Jassy překvapivě vystoupil v hovoru k výsledkům společnosti a sdělil analytikům, že chce vyjádřit své myšlenky po skončení svého prvního celého roku v čele společnosti. Jeho předchůdce Jeff Bezos se podle deníku The Wall Street Journal přestal účastnit hovorů o hospodářských výsledcích v roce 2009.„Opravdu tvrdě pracujeme na zefektivnění našich nákladů a snažíme se tak činit zároveň s tím, abychom se nevzdávali dlouhodobých strategických investic, o kterých věříme, že mohou významně změnit širokou zákaznickou zkušenost a změnit Amazon v dlouhodobém horizontu,“ řekl Andy Jassy v hovoru.Andy Jassy v prohlášení uvedl, že společnost je „povzbuzena pokračujícím pokrokem“, kterého dosahuje při snižování maloobchodních nákladů.„V krátkodobém horizontu čelíme nejisté ekonomice, ale zůstáváme poměrně optimističtí ohledně dlouhodobých příležitostí pro Amazon,“ řekl Andy Jassy.Cloudová divize společnosti Amazon – Amazon Web Services – ve čtvrtém čtvrtletí nedosáhla odhadů, což odráží zpomalení podnikatelských výdajů. AWS v tomto období zaznamenal pouze 20% růst, což je méně než 27,5 % ve třetím čtvrtletí.Příjmy z reklamy oproti předchozímu roku vyskočily o 19 % a opět předstihly společnosti zabývající se online reklamou, jako jsou Google, Facebook a Snap. Společnost Amazon se v poslední době stala jedním z lídrů v oblasti digitální reklamy tím, že dává značkám a prodejcům více možností, jak zaplatit za propagaci svého zboží na webových stránkách, v aplikacích a mediálních vlastnostech společnosti.Provozní výnosy ve čtvrtletí dosáhly 2,7 miliardy dolarů, což je méně než před rokem, kdy činily 3,5 miliardy dolarů. Údaj za čtvrté čtvrtletí zahrnuje náklady ve výši přibližně 2,7 miliardy dolarů, z nichž 640 milionů dolarů pochází z nákladů na odstupné související s propouštěním, uvedla společnost.
Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....