Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Může kuchyňský olej, kukuřičné stonky a odpadní tuk pomoci leteckému průmyslu?

Několik velkých leteckých společností se zavázalo, že v rámci boje proti změně klimatu dosáhnou do poloviny století nulových emisí uhlíku.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
9 února, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Je to ambiciózní cíl, který bude vyžadovat obrovský nárůst udržitelných leteckých paliv, ale to samo o sobě nebude stačit, jak ukazuje nejnovější výzkum.

Představa, že by trysková letadla jezdila výhradně na palivo vyrobené z použitého kuchyňského oleje z restaurací nebo kukuřičných stonků, se může zdát futuristická, ale není zase tak daleko.

Několik leteckých společností již experimentuje s udržitelnými leteckými palivy. Patří mezi ně biopaliva vyrobená ze zemědělských zbytků, stromů, kukuřice a použitého kuchyňského oleje. Další paliva jsou syntetická, vyrobená kombinací zachyceného uhlíku ze vzduchu a zeleného vodíku, vyrobeného z obnovitelných zdrojů energie. Často se mohou používat přímo ve stávajících palivových nádržích letadel, které obvykle obsahují fosilní letecké palivo.

Letecká společnost United Airlines, která na některých letech z Los Angeles a Amsterdamu používá směs použitého oleje nebo odpadního tuku a fosilních paliv, tento měsíc oznámila, že navázala partnerství se společnostmi vyrábějícími biopaliva, aby do roku 2028 poháněla 50 000 letů ročně mezi svými uzly v Chicagu a Denveru pomocí udržitelných leteckých paliv na bázi etanolu.

V nové studii bylo zkoumáno, jakými různými možnostmi může letecká doprava dosáhnout nulových čistých emisí, a posouzeno, jak by mohla letecká doprava pokračovat, aniž by přispívala ke změně klimatu.

Zdroj: Getty Images

Závěr: Každá z těchto cest má důležité kompromisy a překážky. Zásadní význam bude mít nahrazení fosilního leteckého paliva udržitelnými leteckými palivy, ale odvětví bude muset ještě investovat do přímého zachycování a ukládání uhlíku v letecké dopravě, aby kompenzovalo emise, které nelze snížit.

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

SCÉNÁŘE PRO BUDOUCNOST

V roce 2019, před pandemií, se letecká doprava podílela na celkových světových emisích CO2 ze spalování fosilních paliv přibližně 3,1 % a počet ujetých kilometrů cestujícími každoročně rostl. Kdyby se emise z letectví počítaly na jednotlivé země, bylo by šestým největším emitentem, těsně za Japonskem.

Kromě uvolňování emisí uhlíku vznikají při spalování leteckého paliva saze a vodní pára, tzv. contrails, které přispívají k oteplování a kterým se nevyhneme ani přechodem na udržitelná letecká paliva.

Letectví je také jedním z nejhůře dekarbonizovatelných odvětví ekonomiky. Vyvíjejí se malá letadla na elektrický a vodíkový pohon, ale dálkové lety s velkým počtem cestujících budou pravděpodobně trvat ještě desítky let.

Bylo zjištěno, že k dosažení nulových čistých emisí CO2 v celém odvětví by bylo zapotřebí až 19,8 exajoulů udržitelných leteckých paliv. S dalšími zlepšeními účinnosti by se tato hodnota mohla snížit na pouhé 3 exajouly. Pro představu, 3 exajouly se téměř rovnají všem biopalivům vyrobeným v roce 2019 a dalece převyšují 0,005 exajoulu leteckého paliva na bázi biosložky vyrobeného v roce 2019. Exajoule je míra energie.

Zdroj: Getty Images

Méně létání a zvyšování energetické účinnosti letadel, například používání účinnějších přistání „glide“, která leteckým společnostem umožňují přiblížit se k letišti s motory téměř na volnoběh, může pomoci snížit množství potřebného paliva. Ale i v nejrůžovějších scénářích – kdy poptávka roste o 1 % ročně oproti historickému průměru 4 % ročně a energetická účinnost se zlepšuje o 4 % ročně místo 1 % – by letectví stále potřebovalo přibližně 3 exajouly udržitelných leteckých paliv.

PROČ JSOU KOMPENZACE STÁLE NEZBYTNÉ

Rychlé rozšíření udržitelných leteckých paliv z biopaliv se snadněji řekne, než udělá. Mohlo by to vyžadovat až 300 milionů hektarů vyhrazené půdy pro pěstování plodin, které se mají přeměnit na palivo – zhruba 19 % současné světové orné půdy.

Dalším problémem jsou náklady. Průměrná celosvětová cena fosilního leteckého paliva se pohybuje kolem 1 dolaru za litr, zatímco náklady na výrobu leteckého paliva z biopaliv jsou často dvakrát vyšší. Cena nejlevnějšího paliva HEFA, které využívá tuky, oleje a maziva, se pohybuje od 2,95 do 8,67 USD za 4 litry, ale závisí na dostupnosti odpadního oleje.

Fischer-Tropschova biopaliva, vyráběná chemickou reakcí, při níž se oxid uhelnatý a vodík přeměňují na kapalné uhlovodíky, se pohybují od 3,79 do 8,71 USD za 4 litry. Syntetická paliva se pohybují od 4,92 do 17,79 USD za 4 litry.

Reálně bude dosažení nulových čistých emisí pravděpodobně záviset také na odstranění oxidu uhličitého.

V budoucnosti, kdy budou letecké společnosti využívat podobný počet letadel jako dnes, by bylo nutné zachytit až 3,4 gigatun oxidu uhličitého ze vzduchu a uzavřít jej například pod zemí, aby letectví dosáhlo čisté nuly. To by mohlo stát biliony dolarů.

Zdroj: Pixabay

Aby byly tyto kompenzace účinné, muselo by se odstraňování uhlíku řídit přísnými kritérii způsobilosti a muselo by být skutečně trvalé. To se dnes v programech kompenzace pro letecké společnosti neděje, protože letecké společnosti většinou nakupují levné, netrvalé kompenzace, například ty, které zahrnují projekty na ochranu a správu lesů.

Hodnocení předpokládá, že udržitelná letecká paliva mají nulové čisté emise uhlíku. Výchozí suroviny pro tato paliva však v současné době vykazují emise během celého životního cyklu, včetně emisí z hnojiv, zemědělství a dopravy. Americká společnost pro testování materiálů také v současné době stanovuje maximální limit pro přimíchávání: do konvenčního leteckého paliva pro letectví v USA lze přimíchávat až 50 % udržitelných paliv, ačkoli v Evropě letecké společnosti testují 100% směsi.

JAK PŘEKONAT POSLEDNÍ PŘEKÁŽKY

Aby bylo možné splnit klimatické cíle, které si svět stanovil, musí se snížit emise ve všech odvětvích – včetně letectví.

Snížení poptávky by sice pomohlo snížit závislost na udržitelných leteckých palivech, ale je pravděpodobnější, že v budoucnu bude létat stále více lidí, protože je stále více lidí bohatších. Zlepšení účinnosti pomůže snížit množství energie potřebné k pohonu letectví, ale neodstraní ji.

Rozšíření výroby udržitelných leteckých paliv by mohlo snížit jejich náklady. K tomu mohou přispět kvóty, jako jsou ty zavedené v plánu Evropské unie „Fit for 55“, dotace a daňové úlevy, jako jsou ty v americkém zákoně o snížení inflace, a uhlíková daň nebo jiná cena uhlíku.

Navíc vzhledem k tomu, že při dosahování nulových čistých emisí bude hrát roli zachycování uhlíku z atmosféry, je třeba na mezinárodní úrovni zavést robustnější systém účtování, aby bylo zajištěno, že kompenzace kompenzují dopady letectví, které se netýkají CO2. Pokud budou tyto překážky překonány, mohlo by odvětví letectví dosáhnout nulových čistých emisí do roku 2050.

Je to ambiciózní cíl, který bude vyžadovat obrovský nárůst udržitelných leteckých paliv, ale to samo o sobě nebude stačit, jak ukazuje nejnovější výzkum.Představa, že by trysková letadla jezdila výhradně na palivo vyrobené z použitého kuchyňského oleje z restaurací nebo kukuřičných stonků, se může zdát futuristická, ale není zase tak daleko.Několik leteckých společností již experimentuje s udržitelnými leteckými palivy. Patří mezi ně biopaliva vyrobená ze zemědělských zbytků, stromů, kukuřice a použitého kuchyňského oleje. Další paliva jsou syntetická, vyrobená kombinací zachyceného uhlíku ze vzduchu a zeleného vodíku, vyrobeného z obnovitelných zdrojů energie. Často se mohou používat přímo ve stávajících palivových nádržích letadel, které obvykle obsahují fosilní letecké palivo.Letecká společnost United Airlines, která na některých letech z Los Angeles a Amsterdamu používá směs použitého oleje nebo odpadního tuku a fosilních paliv, tento měsíc oznámila, že navázala partnerství se společnostmi vyrábějícími biopaliva, aby do roku 2028 poháněla 50 000 letů ročně mezi svými uzly v Chicagu a Denveru pomocí udržitelných leteckých paliv na bázi etanolu.V nové studii bylo zkoumáno, jakými různými možnostmi může letecká doprava dosáhnout nulových čistých emisí, a posouzeno, jak by mohla letecká doprava pokračovat, aniž by přispívala ke změně klimatu.Závěr: Každá z těchto cest má důležité kompromisy a překážky. Zásadní význam bude mít nahrazení fosilního leteckého paliva udržitelnými leteckými palivy, ale odvětví bude muset ještě investovat do přímého zachycování a ukládání uhlíku v letecké dopravě, aby kompenzovalo emise, které nelze snížit.Chcete využít této příležitosti?SCÉNÁŘE PRO BUDOUCNOSTV roce 2019, před pandemií, se letecká doprava podílela na celkových světových emisích CO2 ze spalování fosilních paliv přibližně 3,1 % a počet ujetých kilometrů cestujícími každoročně rostl. Kdyby se emise z letectví počítaly na jednotlivé země, bylo by šestým největším emitentem, těsně za Japonskem.Kromě uvolňování emisí uhlíku vznikají při spalování leteckého paliva saze a vodní pára, tzv. contrails, které přispívají k oteplování a kterým se nevyhneme ani přechodem na udržitelná letecká paliva.Letectví je také jedním z nejhůře dekarbonizovatelných odvětví ekonomiky. Vyvíjejí se malá letadla na elektrický a vodíkový pohon, ale dálkové lety s velkým počtem cestujících budou pravděpodobně trvat ještě desítky let.Bylo zjištěno, že k dosažení nulových čistých emisí CO2 v celém odvětví by bylo zapotřebí až 19,8 exajoulů udržitelných leteckých paliv. S dalšími zlepšeními účinnosti by se tato hodnota mohla snížit na pouhé 3 exajouly. Pro představu, 3 exajouly se téměř rovnají všem biopalivům vyrobeným v roce 2019 a dalece převyšují 0,005 exajoulu leteckého paliva na bázi biosložky vyrobeného v roce 2019. Exajoule je míra energie.Méně létání a zvyšování energetické účinnosti letadel, například používání účinnějších přistání „glide“, která leteckým společnostem umožňují přiblížit se k letišti s motory téměř na volnoběh, může pomoci snížit množství potřebného paliva. Ale i v nejrůžovějších scénářích – kdy poptávka roste o 1 % ročně oproti historickému průměru 4 % ročně a energetická účinnost se zlepšuje o 4 % ročně místo 1 % – by letectví stále potřebovalo přibližně 3 exajouly udržitelných leteckých paliv.PROČ JSOU KOMPENZACE STÁLE NEZBYTNÉRychlé rozšíření udržitelných leteckých paliv z biopaliv se snadněji řekne, než udělá. Mohlo by to vyžadovat až 300 milionů hektarů vyhrazené půdy pro pěstování plodin, které se mají přeměnit na palivo – zhruba 19 % současné světové orné půdy.Dalším problémem jsou náklady. Průměrná celosvětová cena fosilního leteckého paliva se pohybuje kolem 1 dolaru za litr, zatímco náklady na výrobu leteckého paliva z biopaliv jsou často dvakrát vyšší. Cena nejlevnějšího paliva HEFA, které využívá tuky, oleje a maziva, se pohybuje od 2,95 do 8,67 USD za 4 litry, ale závisí na dostupnosti odpadního oleje.Fischer-Tropschova biopaliva, vyráběná chemickou reakcí, při níž se oxid uhelnatý a vodík přeměňují na kapalné uhlovodíky, se pohybují od 3,79 do 8,71 USD za 4 litry. Syntetická paliva se pohybují od 4,92 do 17,79 USD za 4 litry.Reálně bude dosažení nulových čistých emisí pravděpodobně záviset také na odstranění oxidu uhličitého.V budoucnosti, kdy budou letecké společnosti využívat podobný počet letadel jako dnes, by bylo nutné zachytit až 3,4 gigatun oxidu uhličitého ze vzduchu a uzavřít jej například pod zemí, aby letectví dosáhlo čisté nuly. To by mohlo stát biliony dolarů.Aby byly tyto kompenzace účinné, muselo by se odstraňování uhlíku řídit přísnými kritérii způsobilosti a muselo by být skutečně trvalé. To se dnes v programech kompenzace pro letecké společnosti neděje, protože letecké společnosti většinou nakupují levné, netrvalé kompenzace, například ty, které zahrnují projekty na ochranu a správu lesů.Hodnocení předpokládá, že udržitelná letecká paliva mají nulové čisté emise uhlíku. Výchozí suroviny pro tato paliva však v současné době vykazují emise během celého životního cyklu, včetně emisí z hnojiv, zemědělství a dopravy. Americká společnost pro testování materiálů také v současné době stanovuje maximální limit pro přimíchávání: do konvenčního leteckého paliva pro letectví v USA lze přimíchávat až 50 % udržitelných paliv, ačkoli v Evropě letecké společnosti testují 100% směsi.JAK PŘEKONAT POSLEDNÍ PŘEKÁŽKYAby bylo možné splnit klimatické cíle, které si svět stanovil, musí se snížit emise ve všech odvětvích – včetně letectví.Snížení poptávky by sice pomohlo snížit závislost na udržitelných leteckých palivech, ale je pravděpodobnější, že v budoucnu bude létat stále více lidí, protože je stále více lidí bohatších. Zlepšení účinnosti pomůže snížit množství energie potřebné k pohonu letectví, ale neodstraní ji.Rozšíření výroby udržitelných leteckých paliv by mohlo snížit jejich náklady. K tomu mohou přispět kvóty, jako jsou ty zavedené v plánu Evropské unie „Fit for 55“, dotace a daňové úlevy, jako jsou ty v americkém zákoně o snížení inflace, a uhlíková daň nebo jiná cena uhlíku.Navíc vzhledem k tomu, že při dosahování nulových čistých emisí bude hrát roli zachycování uhlíku z atmosféry, je třeba na mezinárodní úrovni zavést robustnější systém účtování, aby bylo zajištěno, že kompenzace kompenzují dopady letectví, které se netýkají CO2. Pokud budou tyto překážky překonány, mohlo by odvětví letectví dosáhnout nulových čistých emisí do roku 2050.
Tagy: businessletecký průmyslpalivozelená energie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:43

    Ruské akcie klesají při uzavření trhu; index MOEX Russia zůstává stabilní.

    22:34

    Coca-Cola se zapojuje do závěrečných jednání o záchraně prodeje Costa Coffee, uvádí FT.

    22:20

    Let United Airlines se vrátil z důvodu poruchy motoru na letiště v oblasti DC.

    22:14

    Sobi se chystá koupit Arthrosi Therapeutics za 950 milionů dolarů

    12:54

    Jaký dopad má oslabující rupie na makroekonomiku?

    12:44

    Růst Indie v roce 2026 zpomalí, přesto zůstane nejsilnější mezi předními ekonomikami.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.