Společnost Heineken, druhý největší světový výrobce piva, vykázala v roce 2022 vyšší než očekávaný zisk díky růstu na všech trzích a prudkému oživení v Asii a zopakovala svou prognózu růstu zisku v letošním roce.
Výrobce nejprodávanějšího evropského piva Heineken spolu s ležáky Tiger a Sol uvedl, že jeho provozní zisk před jednorázovými položkami vzrostl o 24,0 % na 4,50 miliardy eur
Nizozemský pivovar zachoval svou prognózu, že jeho provozní zisk v roce 2023 vzroste o střední až vysoké jednociferné procento.
Heineken uvedl, že očekává, že v letošním roce překročí cíl úspor nákladů ve výši 2 miliard eur, který si stanovil v rámci strategické reorganizace „EverGreen“. Uvedla, že poté najde zlepšení produktivity ve výši 400 milionů eur ročně, což odpovídá přibližně 2 % ročních nákladů.
Pivovar prodal celosvětově o 6,9 % více piva než v roce 2021, přičemž ceny „prémiových“ piv rostly rychleji. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, přičemž k oživení došlo rok poté, co v Kambodži, Indonésii, Malajsii a na jeho největším asijském trhu, ve Vietnamu, platila omezení COVID-19.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky