Tržby francouzské luxusní skupiny Kering se ve čtvrtém čtvrtletí snížily o 7 %, což bylo způsobeno propadem tržeb její největší značky Gucci, kterou těžce zasáhlo přerušení provozu v Číně.
Tržby Gucci se v posledních třech měsících roku snížily na srovnatelné bázi o 14 % na 2,73 miliardy eur (2,92 miliardy USD), zatímco konsensus analytiků předpokládal 11% pokles. Pro celou skupinu analytici předpokládali pokles srovnatelných tržeb o 3 %.
Finanční ředitel Jean-Marc Duplaix uvedl, že výsledky Gucci za rok 2022 „nesplnily naše očekávání“, a dodal, že skupina je přesvědčena, že v roce 2023 dokáže značku zvrátit.
Společnost Gucci se loni v listopadu rozloučila se svým hvězdným návrhářem Alessandrem Michele a v lednu oznámila jmenování Sabata De Sarna, poměrně neznámého návrháře konkurenční značky Valentino, novým kreativním ředitelem. De Sarno představí svou debutovou kolekci v září, což některé analytiky vede k tomu, že bude trvat nějakou dobu, než se mu podaří zanechat ve značce výraznou stopu.
Po hvězdném růstu v letech 2015-2019 ztratila značka Gucci, která tvoří většinu tržeb a zisků společnosti Kering, v posledních letech dynamiku a zaostává za konkurenty, jako jsou Louis Vuitton a Hermes.
Opakující se provozní příjmy Gucci se za celý rok 2022 nezměnily a činily 3,73 miliardy eur, zatímco příjmy jiné značky Keringu Yves Saint Laurent vyskočily o 43 % a přesáhly 1 miliardu eur.
Duplaix uvedl, že začátek roku byl v Číně „velmi povzbudivý“ poté, co byla ke konci roku 2022 zrušena cestovní omezení, což v odvětví vyvolalo naději na prudké oživení prodeje.
Tržby francouzské luxusní skupiny Kering se ve čtvrtém čtvrtletí snížily o 7 %, což bylo způsobeno propadem tržeb její největší značky Gucci, kterou těžce zasáhlo přerušení provozu v Číně.
Tržby Gucci se v posledních třech měsících roku snížily na srovnatelné bázi o 14 % na 2,73 miliardy eur , zatímco konsensus analytiků předpokládal 11% pokles. Pro celou skupinu analytici předpokládali pokles srovnatelných tržeb o 3 %.
Finanční ředitel Jean-Marc Duplaix uvedl, že výsledky Gucci za rok 2022 „nesplnily naše očekávání“, a dodal, že skupina je přesvědčena, že v roce 2023 dokáže značku zvrátit.
Společnost Gucci se loni v listopadu rozloučila se svým hvězdným návrhářem Alessandrem Michele a v lednu oznámila jmenování Sabata De Sarna, poměrně neznámého návrháře konkurenční značky Valentino, novým kreativním ředitelem. De Sarno představí svou debutovou kolekci v září, což některé analytiky vede k tomu, že bude trvat nějakou dobu, než se mu podaří zanechat ve značce výraznou stopu.
Po hvězdném růstu v letech 2015-2019 ztratila značka Gucci, která tvoří většinu tržeb a zisků společnosti Kering, v posledních letech dynamiku a zaostává za konkurenty, jako jsou Louis Vuitton a Hermes.
Opakující se provozní příjmy Gucci se za celý rok 2022 nezměnily a činily 3,73 miliardy eur, zatímco příjmy jiné značky Keringu Yves Saint Laurent vyskočily o 43 % a přesáhly 1 miliardu eur.
Duplaix uvedl, že začátek roku byl v Číně „velmi povzbudivý“ poté, co byla ke konci roku 2022 zrušena cestovní omezení, což v odvětví vyvolalo naději na prudké oživení prodeje.