Uvažovali jste o tom, že problém možná není v obsahu vašeho sdělení, ale ve způsobu, jakým komunikujete?
Odborníci se neshodují na přesném procentuálním podílu, ale jedno je jisté: více než polovina naší komunikace je neverbální, včetně výrazů, držení těla a gest.
Nemůžete ovlivnit, jak posluchači přijmou vaše sdělení, ale dobrá zpráva je, že existuje mnoho aspektů neverbální komunikace, které můžete ovlivnit.
POSTOJ
Když budete stát v pevném postoji, budete působit přirozeně a fyzicky. Budete moci jednoduše mluvit k posluchačům, klidně a bez pohybu, a získáte si větší pozornost všech v místnosti. Za tímto účelem se snažte zvednout hrudní kost, abyste působili sebejistěji (ale ne příliš, protože to může působit arogantně), a vyhněte se pohupování nebo stání na jednom boku.
Užitečným cvičením je postavit si nohy na zem na vzdálenost ramen. Pak se natáhněte, jako byste se chytali lana, a stáhněte pomyslné lano přímo před hrudník. Uvolněte lano a nechte ruce plout dolů k bokům, abyste dosáhli soustředěného a uvolněného postoje.
NOHY
Zdroj: Getty Images
Když jsme nervózní, je snadné bloudit. Nebo možná máte pocit, že se musíte hýbat, aby vaše prezentace byla dynamičtější. Nemusíte stát úplně na místě, abyste efektivně přednesli své sdělení, ale pomůže vám, když si záměrně zvolíte, kdy se budete pohybovat.
Sledujete někdy stand-up komedie? Někteří komici vypadají, že na jevišti běží maraton. Jiní dělají zdánlivě náhodné, šaškovské pohyby. Ale co se stane, když pronesou pointu? Zůstanou stát na místě. Dopad vtipu je větší, protože publikum se může soustředit na nejdůležitější sdělení.
Při přednesu klíčových výroků nezapomeňte stát na místě, abyste přitáhli pozornost posluchačů přesně tam, kam chcete.
RUKY
Jedna z nejčastějších otázek, které dostávám, je: „Co mám dělat s rukama?“ Z nějakého důvodu máme jako lidé s gesty velké potíže. Někteří lidé používají náhodná, sporadická nebo nízká, pokulhávající gesta. Jiní se snaží gestikulovat vůbec a nechávají ruce přitisknuté k bokům, což může působit stejně rušivě. V případě pochybností se zamyslete nad tím, co se snažíte sdělit a zda se k tomu hodí gesta dlaněmi nahoru nebo dolů.
Gesta dlaněmi vzhůru vyjadřují otevřenost a vřelost a vybízejí ostatní, aby vyjádřili svůj názor. Tato gesta jsou ideální pro sdělení typu: „Vítejte na schůzce,“ nebo pokud vybízíte posluchače k odpovědím na otázky typu: „Co si myslíte, že bychom měli udělat?“. Tato gesta používejte, když chcete, aby se posluchači cítili příjemně a zapojili se do rozhovoru.
Na druhou stranu gesta dlaněmi dolů vyjadřují sílu a jistotu. Tato gesta se hodí k sebevědomým prohlášením typu: „To je moje poslední nabídka“ nebo „Potřebuji to mít hotové do konce dne“. Tato gesta používejte, když chcete posluchačům sdělit, že by měli poslouchat, co jim chcete říci, a podle vašeho sdělení jednat.
OČI
Zdroj: Unsplash
Kdy jste naposledy sledovali moderátora počasí? Střídavě se soustředí na kameru a na obrazovku za sebou, ale tato změna zaměření není náhodná. Když chce moderátor počasí získat vaši pozornost, podívá se do kamery (nebo do publika). Když chce, abyste se soustředili na obrazovku s počasím, podívá se na obrazovku s počasím.
Vzpomínám si na to jednoduchou větou: vy se díváte, my se díváme. Publikum přesune svou pozornost podle toho, kam se díváte. Když promítáte slajdy, dívejte se na publikum. Mějte před sebou pohodlný monitor, abyste se mohli dívat stále dopředu. Až budete připraveni na to, že se publikum zaměří na obrazovku, můžete se ohlédnout.
ENERGIE
Vaši posluchači budou reagovat na energii, kterou prezentujete. Když jsou lidé příliš napjatí, může jejich sdělení působit agresivně, ale když jsou příliš uvolnění, může jejich sdělení působit měkce a ochable.
Snažte se o rovnováhu napětí, abyste působili oddaně. Toho lze dosáhnout tak, že se na chvíli soustředíte na své základní hodnoty a na to, jak jsou v souladu s vaším sdělením, což vám umožní přednést prezentaci s klidnou sebedůvěrou.
Nemůžete ovlivnit, jak ostatní lidé přijmou vaše sdělení, ale pokud jde o komunikaci, máte větší moc, než si myslíte. Podívejte se na všechny tyto aspekty neverbální komunikace, až se budete připravovat na příští prezentaci, pohovor nebo důležitý rozhovor. Výsledky vás možná velmi překvapí.
Uvažovali jste o tom, že problém možná není v obsahu vašeho sdělení, ale ve způsobu, jakým komunikujete?Odborníci se neshodují na přesném procentuálním podílu, ale jedno je jisté: více než polovina naší komunikace je neverbální, včetně výrazů, držení těla a gest.Nemůžete ovlivnit, jak posluchači přijmou vaše sdělení, ale dobrá zpráva je, že existuje mnoho aspektů neverbální komunikace, které můžete ovlivnit.POSTOJKdyž budete stát v pevném postoji, budete působit přirozeně a fyzicky. Budete moci jednoduše mluvit k posluchačům, klidně a bez pohybu, a získáte si větší pozornost všech v místnosti. Za tímto účelem se snažte zvednout hrudní kost, abyste působili sebejistěji , a vyhněte se pohupování nebo stání na jednom boku.Užitečným cvičením je postavit si nohy na zem na vzdálenost ramen. Pak se natáhněte, jako byste se chytali lana, a stáhněte pomyslné lano přímo před hrudník. Uvolněte lano a nechte ruce plout dolů k bokům, abyste dosáhli soustředěného a uvolněného postoje.NOHYKdyž jsme nervózní, je snadné bloudit. Nebo možná máte pocit, že se musíte hýbat, aby vaše prezentace byla dynamičtější. Nemusíte stát úplně na místě, abyste efektivně přednesli své sdělení, ale pomůže vám, když si záměrně zvolíte, kdy se budete pohybovat.Sledujete někdy stand-up komedie? Někteří komici vypadají, že na jevišti běží maraton. Jiní dělají zdánlivě náhodné, šaškovské pohyby. Ale co se stane, když pronesou pointu? Zůstanou stát na místě. Dopad vtipu je větší, protože publikum se může soustředit na nejdůležitější sdělení.Při přednesu klíčových výroků nezapomeňte stát na místě, abyste přitáhli pozornost posluchačů přesně tam, kam chcete.RUKYJedna z nejčastějších otázek, které dostávám, je: „Co mám dělat s rukama?“ Z nějakého důvodu máme jako lidé s gesty velké potíže. Někteří lidé používají náhodná, sporadická nebo nízká, pokulhávající gesta. Jiní se snaží gestikulovat vůbec a nechávají ruce přitisknuté k bokům, což může působit stejně rušivě. V případě pochybností se zamyslete nad tím, co se snažíte sdělit a zda se k tomu hodí gesta dlaněmi nahoru nebo dolů.Gesta dlaněmi vzhůru vyjadřují otevřenost a vřelost a vybízejí ostatní, aby vyjádřili svůj názor. Tato gesta jsou ideální pro sdělení typu: „Vítejte na schůzce,“ nebo pokud vybízíte posluchače k odpovědím na otázky typu: „Co si myslíte, že bychom měli udělat?“. Tato gesta používejte, když chcete, aby se posluchači cítili příjemně a zapojili se do rozhovoru.Na druhou stranu gesta dlaněmi dolů vyjadřují sílu a jistotu. Tato gesta se hodí k sebevědomým prohlášením typu: „To je moje poslední nabídka“ nebo „Potřebuji to mít hotové do konce dne“. Tato gesta používejte, když chcete posluchačům sdělit, že by měli poslouchat, co jim chcete říci, a podle vašeho sdělení jednat.OČIKdy jste naposledy sledovali moderátora počasí? Střídavě se soustředí na kameru a na obrazovku za sebou, ale tato změna zaměření není náhodná. Když chce moderátor počasí získat vaši pozornost, podívá se do kamery . Když chce, abyste se soustředili na obrazovku s počasím, podívá se na obrazovku s počasím.Vzpomínám si na to jednoduchou větou: vy se díváte, my se díváme. Publikum přesune svou pozornost podle toho, kam se díváte. Když promítáte slajdy, dívejte se na publikum. Mějte před sebou pohodlný monitor, abyste se mohli dívat stále dopředu. Až budete připraveni na to, že se publikum zaměří na obrazovku, můžete se ohlédnout.ENERGIEVaši posluchači budou reagovat na energii, kterou prezentujete. Když jsou lidé příliš napjatí, může jejich sdělení působit agresivně, ale když jsou příliš uvolnění, může jejich sdělení působit měkce a ochable.Snažte se o rovnováhu napětí, abyste působili oddaně. Toho lze dosáhnout tak, že se na chvíli soustředíte na své základní hodnoty a na to, jak jsou v souladu s vaším sdělením, což vám umožní přednést prezentaci s klidnou sebedůvěrou.Nemůžete ovlivnit, jak ostatní lidé přijmou vaše sdělení, ale pokud jde o komunikaci, máte větší moc, než si myslíte. Podívejte se na všechny tyto aspekty neverbální komunikace, až se budete připravovat na příští prezentaci, pohovor nebo důležitý rozhovor. Výsledky vás možná velmi překvapí.