Jak si společnost vedla:
Zisk: 1,69 USD na akcii, očištěný, oproti 1,61 USD na akcii, jak očekávali analytici podle Refinitivu.
Tržby: 8,25 miliardy USD oproti 8,18 miliardy USD, jak očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Kapitálové výdaje ve čtvrtletí činily 243 milionů dolarů, což je přibližně o 36 % více a více než konsensus analytiků oslovených agenturou StreetAccount, který činil 205 milionů dolarů.
Obavy z nákladů zastínily 11% nárůst tržeb společnosti za čtvrtletí, které skončilo 30. dubna. Čistý zisk činil 199 milionů USD, tj. 20 centů na akcii, což je o 28 milionů USD, tj. 3 centy na akcii, více než v předchozím čtvrtletí.
Pro druhé fiskální čtvrtletí Salesforce očekává zisk 1,89 až 1,90 dolaru na akcii na upraveném základě a tržby 8,51 až 8,53 miliardy dolarů. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali upravený zisk na akcii ve výši 1,70 USD a tržby ve výši 8,49 miliardy USD.
Společnost Salesforce zvýšila svůj odhad zisku pro fiskální rok 2024, ale svůj odhad tržeb ponechala beze změny. Nyní očekává upravený zisk na akcii ve výši 7,41 až 7,43 USD při tržbách 34,5 až 34,7 miliardy USD. V březnu Salesforce předpokládala upravený zisk 7,12 až 7,14 dolaru na akcii. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali upravený zisk ve výši 7,14 USD na akcii a tržby za fiskální rok ve výši 34,65 miliardy USD.
Generální ředitel Marc Benioff v prohlášení uvedl, že společnost „výrazně překročila“ svůj cíl pro provozní marži za dané čtvrtletí. Společnost Salesforce nyní požaduje pro fiskální rok 2024 upravenou provozní marži ve výši 28 %, což je o 1 procentní bod více oproti březnové předpovědi 27 %.
Společnost Salesforce však čelí i dalším výzvám. Klienti si stále pečlivě prohlížejí obchody, jejichž uzavření trvá déle než v minulosti, uvedl provozní ředitel Brian Millham na konferenčním hovoru s analytiky. Nyní se společnost zabývá tím, jak automatizovat prodejní proces na nižším konci trhu a zvýšit produktivitu svých prodejců, řekl.
V průběhu čtvrtletí „naše profesionální služby začaly zaznamenávat menší poptávku po mnohaletých transformacích a v některých případech i zpožděné projekty, protože zákazníci se zaměřují na rychlé výhry a rychlé dosažení hodnoty,“ řekl Millham.

Společnost očekává, že tyto problémy přetrvají, uvedla Amy Weaverová, finanční ředitelka společnosti Salesforce.
„Jednou z věcí, které nyní pozorujeme, je nejen tlak na profesionální služby jako celek, ale také to, že se stále více zákazníků rozhoduje uzavírat smlouvy na bázi času a materiálu,“ řekla.
V průběhu čtvrtletí společnost Salesforce oznámila technologii generativní umělé inteligence Einstein GPT, která má pomoci prodejcům, marketérům a pracovníkům zákaznických služeb efektivněji vykonávat jejich práci. Mnoho dalších výrobců softwaru začalo do svých produktů zabudovávat generativní umělou inteligenci od doby, kdy se po listopadovém uvedení na trh rozšířila technologie ChatGPT společnosti OpenAI.
Ve čtvrtletí také společnost Elliott Investment Management oznámila, že nebude pokračovat v nominacích na ředitele poté, co aktivistická firma zveřejnila podíl ve společnosti Salesforce.
Před poklesem po skončení obchodování akcie Salesforce v letošním roce vzrostly o 67 %, čímž překonaly index S&P 500, který ve stejném období vzrostl o 9 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky