Rok před olympijskými hrami v Paříži chce výrobce létajících taxíků Volocopter dokázat vedoucím pracovníkům na pařížském leteckém veletrhu, že je na dobré cestě přepravovat zákazníky po sportovní přehlídce a vzlétnout do celého světa.
Největší letecká přehlídka na světě se zaměřuje na vojenská a komerční letadla. Ale výrobci elektrických letadel s kolmým vzletem a přistáním (eVTOL) jsou zde také v plné síle, přičemž společnost Lilium v pondělí oznámila dohodu s čínskou společností HeliShenzhen Eastern General Aviation Co. o koupi 100 jejích letadel.
Odvětví se potýká s mnoha problémy, protože firmy musí získat souhlas regulačních orgánů a přesvědčit spotřebitele, že jsou bezpečné, a to v době, kdy investoři rovněž omezují financování.
Německá společnost Volocopter se snaží tyto překážky překonat a spustit první komerční létající taxislužbu, která bude vozit zákazníky po Paříži během olympijských her v roce 2024, a využije leteckou přehlídku k demonstraci svého pokroku.
„Olympijské hry jsou naší severní hvězdou,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Volocopter Dirk Hoke.
Podle analytiků a vedoucích pracovníků by úspěch mohl podpořit širší odvětví městské letecké mobility tím, že přesvědčí investory, kteří se nebojí riskovat, že se vyplatí investovat peníze do leteckých taxíků.
„Myslím, že pokud se podaří dodržet všechny časové limity pro zahájení provozu, bude to pro odvětví užitečné, protože to vyvolá rozruch,“ uvedl Robin Riedel, který v poradenské společnosti McKinsey vede Centrum pro budoucí mobilitu.
Žádný výrobce létajících taxíků, ať už německá společnost Lilium nebo americký Joby, dosud certifikaci nezískal.
Společnost Volocopter doufá, že bude první, ale musí ještě provést intenzivní testy na počasí a předložit evropskému regulačnímu orgánu, Agentuře Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA), tisíce stran dokumentace.
„Být prvním certifikovaným není procházka růžovým sadem,“ řekl Hoke.
Příští měsíc proběhnou v Německu intenzivní testy za nepříznivého počasí s pilotem a cestujícím.
Objevuje se také širší problém s důvěrou, protože mnoho výrobců létajících taxíků posunulo termíny komerčního spuštění, protože se snaží své projekty uskutečnit.
„Je třeba obnovit důvěryhodnost a pověst,“ řekl Hoke a dodal, že současná finanční situace je také náročná.
„V kombinaci s obtížnou situací na trhu je nižší likvidita na trhu problémem pro celé odvětví.“
Projekty letecké mobility, které v posledních letech vstoupily na burzu prostřednictvím účelových akvizičních společností (SPAC), ztratily nejméně 30 % své původní hodnoty. Rizikový kapitál klesá v několika odvětvích, přičemž výdaje se přesouvají od leteckých taxíků k bezpilotním letadlům, uvedl Riedel.
MENŠÍ BUDOUCNOST
Zatímco Volocopter patří k velkým nadějím v odvětví eVTOL, stovky dalších hráčů by se mohly v příštích letech potýkat s problémy nebo skončit, pokud bude pokračovat současná investiční situace, uvedli analytici.
Podle údajů společnosti McKinsey se financování projektů eVTOL snížilo z přibližně 1,2 miliardy dolarů v první polovině roku 2022 na 710 milionů dolarů ve stejném období letošního roku.
Alan Wink, výkonný ředitel pro kapitálové trhy v americké účetní firmě EisnerAmper, která na těchto transakcích pracovala, uvedl, že zaznamenal posun investic do bezpilotních letadel kvůli obavám, že letecké taxíky budou muset překonat větší regulační překážky než jiné typy elektrických vozidel.
„Chtějí investovat do společností, které mají v budoucnu jasný odchod a za druhé, které mají jasnou cestu k ziskovosti,“ řekl Wink.
Americký dodavatel Honeywell International (NASDAQ:HON), který vyrábí produkty pro městskou leteckou mobilitu, vidí v odvětví eVTOL příslib vzhledem k poptávce po cestování, obavám o klima a omezené potřebě infrastruktury.
Přesto prezident letecké divize společnosti Honeywell Mike Madsen uvedl, že očekává konsolidaci v oblasti eVTOL, kde analytici nyní vidí více než 200 hráčů různých velikostí.
„Budeme svědky akvizic některých z těchto společností většími hráči,“ řekl. „A nejlepší nápady přežijí.“
Rok před olympijskými hrami v Paříži chce výrobce létajících taxíků Volocopter dokázat vedoucím pracovníkům na pařížském leteckém veletrhu, že je na dobré cestě přepravovat zákazníky po sportovní přehlídce a vzlétnout do celého světa. Největší letecká přehlídka na světě se zaměřuje na vojenská a komerční letadla. Ale výrobci elektrických letadel s kolmým vzletem a přistáním jsou zde také v plné síle, přičemž společnost Lilium v pondělí oznámila dohodu s čínskou společností HeliShenzhen Eastern General Aviation Co. o koupi 100 jejích letadel. Odvětví se potýká s mnoha problémy, protože firmy musí získat souhlas regulačních orgánů a přesvědčit spotřebitele, že jsou bezpečné, a to v době, kdy investoři rovněž omezují financování. Německá společnost Volocopter se snaží tyto překážky překonat a spustit první komerční létající taxislužbu, která bude vozit zákazníky po Paříži během olympijských her v roce 2024, a využije leteckou přehlídku k demonstraci svého pokroku. „Olympijské hry jsou naší severní hvězdou,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Volocopter Dirk Hoke.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Podle analytiků a vedoucích pracovníků by úspěch mohl podpořit širší odvětví městské letecké mobility tím, že přesvědčí investory, kteří se nebojí riskovat, že se vyplatí investovat peníze do leteckých taxíků. „Myslím, že pokud se podaří dodržet všechny časové limity pro zahájení provozu, bude to pro odvětví užitečné, protože to vyvolá rozruch,“ uvedl Robin Riedel, který v poradenské společnosti McKinsey vede Centrum pro budoucí mobilitu. Žádný výrobce létajících taxíků, ať už německá společnost Lilium nebo americký Joby, dosud certifikaci nezískal. Společnost Volocopter doufá, že bude první, ale musí ještě provést intenzivní testy na počasí a předložit evropskému regulačnímu orgánu, Agentuře Evropské unie pro bezpečnost letectví , tisíce stran dokumentace. „Být prvním certifikovaným není procházka růžovým sadem,“ řekl Hoke. Příští měsíc proběhnou v Německu intenzivní testy za nepříznivého počasí s pilotem a cestujícím. Objevuje se také širší problém s důvěrou, protože mnoho výrobců létajících taxíků posunulo termíny komerčního spuštění, protože se snaží své projekty uskutečnit. „Je třeba obnovit důvěryhodnost a pověst,“ řekl Hoke a dodal, že současná finanční situace je také náročná. „V kombinaci s obtížnou situací na trhu je nižší likvidita na trhu problémem pro celé odvětví.“ Projekty letecké mobility, které v posledních letech vstoupily na burzu prostřednictvím účelových akvizičních společností , ztratily nejméně 30 % své původní hodnoty. Rizikový kapitál klesá v několika odvětvích, přičemž výdaje se přesouvají od leteckých taxíků k bezpilotním letadlům, uvedl Riedel. MENŠÍ BUDOUCNOST Zatímco Volocopter patří k velkým nadějím v odvětví eVTOL, stovky dalších hráčů by se mohly v příštích letech potýkat s problémy nebo skončit, pokud bude pokračovat současná investiční situace, uvedli analytici. Podle údajů společnosti McKinsey se financování projektů eVTOL snížilo z přibližně 1,2 miliardy dolarů v první polovině roku 2022 na 710 milionů dolarů ve stejném období letošního roku. Alan Wink, výkonný ředitel pro kapitálové trhy v americké účetní firmě EisnerAmper, která na těchto transakcích pracovala, uvedl, že zaznamenal posun investic do bezpilotních letadel kvůli obavám, že letecké taxíky budou muset překonat větší regulační překážky než jiné typy elektrických vozidel. „Chtějí investovat do společností, které mají v budoucnu jasný odchod a za druhé, které mají jasnou cestu k ziskovosti,“ řekl Wink. Americký dodavatel Honeywell International , který vyrábí produkty pro městskou leteckou mobilitu, vidí v odvětví eVTOL příslib vzhledem k poptávce po cestování, obavám o klima a omezené potřebě infrastruktury. Přesto prezident letecké divize společnosti Honeywell Mike Madsen uvedl, že očekává konsolidaci v oblasti eVTOL, kde analytici nyní vidí více než 200 hráčů různých velikostí. „Budeme svědky akvizic některých z těchto společností většími hráči,“ řekl. „A nejlepší nápady přežijí.“