Morgan Douga Anmutha a Bryana M. Smileka se stane největším maloobchodním prodejcem v USA.
Pokud se tak stane, Amazon sesadí z pozice největšího maloobchodního prodejce v zemi společnost Walmart (WMT). Jednalo by se o seismický posun, který je způsoben větší penetrací elektronického obchodu, rychlejšími dodacími lhůtami a přilnavostí služby Amazon Prime. Podle odhadů J.P. Morgan vzroste v roce 2023 hrubý objem zboží Amazonu meziročně o 11,6 % na 477 miliard dolarů.
Takovýto růst ukazuje na odolnost, kterou si Wall Street slibovala od podniků elektronického obchodování, jež měly v roce 2022 těžké období. Ačkoli podniky elektronického obchodování, jako je Amazon, zaznamenaly během pandemie velký rozmach, v loňském roce došlo k útlumu. Byl to první rok od roku 2009, kdy americký e-commerce vzrostl o méně než 10 %, poznamenali analytici a meziročně přidal jen 8,5 %, „pravděpodobně v důsledku makrotlaků, oživení kamenných maloobchodů a posunu k vícekanálovému maloobchodu po pandemii,“ napsali Anmuth a Smilek 20. června.
V letošním roce GMV Amazonu roste díky „solidnímu růstu v nedostatečně penetrovaných kategoriích“, jako jsou potraviny a oděvy, „rychlejšímu doručování, přičemž rok 2023 se blíží nejrychlejšímu doručování Amazonu v historii“, a „setrvačníku Prime“, tedy myšlence, že tolik diskutovaná předplatitelská služba společnosti buduje dynamiku na každém kroku zkušenosti, napsali analytici.
Zdroj: Getty Images
Dodali, že e-commerce Amazonu bude také těžit z větších možností v oblasti business-to-business, nových fintech nabídek, jako je Buy With Prime, a odhadovaného růstu počtu prodejců třetích stran působících na trhu společnosti.
J.P. Morgan odhaduje, že do konce letošního roku bude na celém světě přibližně 300 milionů členů služby Prime. V roce 2021 tehdejší generální ředitel Jeff Bezos uvedl, že společnost má „více než 200 milionů členů Prime po celém světě“.
Amazon má také masivní vliv na trh elektronického obchodování a na konci roku 2023 analytici J.P. Morgan očekávají, že podíl společnosti na trhu elektronického obchodování bude činit 42,2 %, což představuje meziroční nárůst o 106 bazických bodů.
Býčí postoj J.P. Morgan ke společnosti Amazon se váže také k přesvědčení, že společnost využije generativní umělou inteligenci ve svém elektronickém obchodování, přičemž naznačuje, že „vyhledávání produktů ve stylu ChatGPT by vytvořilo interaktivní konverzační zážitek“, který by podle analytiků „umožnil Amazonu a dalším maloobchodníkům poskytovat personalizovanější zákaznickou zkušenost“, a že umělá inteligence by také „mohla umožnit Amazonu a dalším maloobchodníkům využívat širokou historii nákupů zákazníků a data a zlepšit personalizovaná doporučení“.
Vládní kontrola velkých technologií Má to však jeden háček: v posledních měsících se takzvané „velké technologické“ společnosti, včetně Amazonu, setkávají se zvýšenou kontrolou ze strany federální vlády. Vermontský senátor Bernie Sanders prohlásil, že vyšetřuje to, co označil za „propastnou bezpečnostní bilanci Amazonu“, a i když to není zdaleka poprvé, co Sanders po Amazonu jde, je to rozhodně jeden z nejformálnějších případů a pravděpodobně nebude poslední.
Zdroj: Getty Images
Minulý týden navíc Federální obchodní komise (FTC) zažalovala Amazon, protože tvrdí, že společnost klamala zákazníky, aby se přihlásili k odběru služby Amazon Prime, a ztěžovala zrušení těchto odběrů. Žaloba je vedlejším produktem vyšetřování FTC, které bylo zahájeno již v roce 2021. Pro Amazon tato žaloba jako nůž do břich, protože tvrdí, že společnost porušila několik zákonů na ochranu spotřebitele a že soud by měl vydat soudní příkaz k zastavení praktik společnosti Amazon v oblasti předplatného Prime.
Tato nová žaloba Amazonu přichází v návaznosti na žaloby FTC proti mnoha největším technologickým společnostem, včetně společností Alphabet (GOOG), Microsoft (MSFT), Meta (META) a Apple (APPL).
Morgan Douga Anmutha a Bryana M. Smileka se stane největším maloobchodním prodejcem v USA.Pokud se tak stane, Amazon sesadí z pozice největšího maloobchodního prodejce v zemi společnost Walmart . Jednalo by se o seismický posun, který je způsoben větší penetrací elektronického obchodu, rychlejšími dodacími lhůtami a přilnavostí služby Amazon Prime. Podle odhadů J.P. Morgan vzroste v roce 2023 hrubý objem zboží Amazonu meziročně o 11,6 % na 477 miliard dolarů.Takovýto růst ukazuje na odolnost, kterou si Wall Street slibovala od podniků elektronického obchodování, jež měly v roce 2022 těžké období. Ačkoli podniky elektronického obchodování, jako je Amazon, zaznamenaly během pandemie velký rozmach, v loňském roce došlo k útlumu. Byl to první rok od roku 2009, kdy americký e-commerce vzrostl o méně než 10 %, poznamenali analytici a meziročně přidal jen 8,5 %, „pravděpodobně v důsledku makrotlaků, oživení kamenných maloobchodů a posunu k vícekanálovému maloobchodu po pandemii,“ napsali Anmuth a Smilek 20. června.V letošním roce GMV Amazonu roste díky „solidnímu růstu v nedostatečně penetrovaných kategoriích“, jako jsou potraviny a oděvy, „rychlejšímu doručování, přičemž rok 2023 se blíží nejrychlejšímu doručování Amazonu v historii“, a „setrvačníku Prime“, tedy myšlence, že tolik diskutovaná předplatitelská služba společnosti buduje dynamiku na každém kroku zkušenosti, napsali analytici.Dodali, že e-commerce Amazonu bude také těžit z větších možností v oblasti business-to-business, nových fintech nabídek, jako je Buy With Prime, a odhadovaného růstu počtu prodejců třetích stran působících na trhu společnosti.J.P. Morgan odhaduje, že do konce letošního roku bude na celém světě přibližně 300 milionů členů služby Prime. V roce 2021 tehdejší generální ředitel Jeff Bezos uvedl, že společnost má „více než 200 milionů členů Prime po celém světě“.Amazon má také masivní vliv na trh elektronického obchodování a na konci roku 2023 analytici J.P. Morgan očekávají, že podíl společnosti na trhu elektronického obchodování bude činit 42,2 %, což představuje meziroční nárůst o 106 bazických bodů.Býčí postoj J.P. Morgan ke společnosti Amazon se váže také k přesvědčení, že společnost využije generativní umělou inteligenci ve svém elektronickém obchodování, přičemž naznačuje, že „vyhledávání produktů ve stylu ChatGPT by vytvořilo interaktivní konverzační zážitek“, který by podle analytiků „umožnil Amazonu a dalším maloobchodníkům poskytovat personalizovanější zákaznickou zkušenost“, a že umělá inteligence by také „mohla umožnit Amazonu a dalším maloobchodníkům využívat širokou historii nákupů zákazníků a data a zlepšit personalizovaná doporučení“.Vládní kontrola velkých technologiíMá to však jeden háček: v posledních měsících se takzvané „velké technologické“ společnosti, včetně Amazonu, setkávají se zvýšenou kontrolou ze strany federální vlády. Vermontský senátor Bernie Sanders prohlásil, že vyšetřuje to, co označil za „propastnou bezpečnostní bilanci Amazonu“, a i když to není zdaleka poprvé, co Sanders po Amazonu jde, je to rozhodně jeden z nejformálnějších případů a pravděpodobně nebude poslední.Minulý týden navíc Federální obchodní komise zažalovala Amazon, protože tvrdí, že společnost klamala zákazníky, aby se přihlásili k odběru služby Amazon Prime, a ztěžovala zrušení těchto odběrů. Žaloba je vedlejším produktem vyšetřování FTC, které bylo zahájeno již v roce 2021. Pro Amazon tato žaloba jako nůž do břich, protože tvrdí, že společnost porušila několik zákonů na ochranu spotřebitele a že soud by měl vydat soudní příkaz k zastavení praktik společnosti Amazon v oblasti předplatného Prime.Tato nová žaloba Amazonu přichází v návaznosti na žaloby FTC proti mnoha největším technologickým společnostem, včetně společností Alphabet , Microsoft , Meta a Apple .