Společnost Typeface, která vytváří generativní AI pro značky, získala 100 milionů dolarů
V roce 2022 založil Abhay Parasnis, bývalý technický ředitel společnosti Adobe, startup Typeface, který se zaměřuje na generativní umělou inteligenci pro podnikové použití.
Doufal, že s jeho pomocí využije generativní AI – která v té době teprve přicházela do módy – k poskytování personalizovaného obsahu pro značky ve velkém měřítku.
Typeface, částečně díky humbuku kolem generativní umělé inteligence, se rychle uchytil a během prvního roku získal zákazníky z žebříčku Fortune 500, stejně jako partnerství se Salesforce a Google Cloud. A – což je možná ještě důležitější – získala si investory, kteří tento týden do startupu vložili stovky milionů dolarů.
Společnost Typeface dnes uzavřela kolo B v hodnotě 100 milionů dolarů, které vedla společnost Salesforce Ventures za účasti Lightspeed Venture Partners, Madrona, GV (Google Ventures), Menlo Ventures a M12 (rizikový fond společnosti Microsoft). Tato tranše oceňuje startup na 1 miliardu dolarů a celkově tak společnost Typeface získala 165 milionů dolarů.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Parasnis říká, že nový kapitál bude použit na rozšíření platformy Typeface a růst týmu společnosti.
„Vedoucí představitelé podniků nám vesměs říkají, že chtějí využít generativní umělou inteligenci, ale potřebují řešení, které splňuje jejich jedinečné požadavky a je připraveno pro podniky,“ uvedl Parasnis prostřednictvím e-mailu. „Vyžadují platformu AI, která drží krok s bleskovým tempem inovací a působí jako přirozené rozšíření jejich značky. Potřebují také jistotu, že jejich cenný proprietární obsah zůstane bezpečný a důvěrný a zároveň se hladce integruje do jejich stávajících pracovních postupů.“
Platforma Typeface se skládá ze tří klíčových komponentů, vysvětlil Parasnis – první z nich je centrum obsahu, kam mohou uživatelé nahrávat zdroje a pokyny pro generování textu a obrázků „pod značkou“. Druhá, nazvaná Blend, využívá umělou inteligenci k trénování a personalizaci obsahu podle hlasu a stylu značky. Pokud jde o třetí, Flow, poskytuje šablony a pracovní postupy určené k integraci do stávajících aplikací a systémů.
Pomocí nástroje Typeface může manažer marketingu obsahu vytvořit příspěvek na Instagramu – nebo alespoň produktový snímek a titulek – k propagaci uvedení nového produktu s použitím znění a prostředků schválených značkou. Nebo manažer pro generování poptávky ve společnosti poskytující software jako službu pro firmy by mohl video z události přetvořit na příspěvek na blogu, následný e-mail účastníkům a další.
„Podnikům poskytujeme sadu bezpečných samoobslužných řešení, která umožňují každému zaměstnanci vytvářet obsah podle jeho značky na základě pracovních postupů s obsahem,“ řekl Parasnis.
V oblasti generativní umělé inteligence nyní není o společnosti nouze. (Viz například společnost Jasper AI, která také nedávno získala přibližně 100 milionů dolarů při ocenění zhruba 1 miliardy dolarů.) V čem se tedy Typeface liší?
Parasnis například tvrdí, že Typeface klade větší důraz na správu značky, bezpečnost obsahu a ochranu soukromí než většina jeho konkurentů. Platforma poskytuje každému zákazníkovi specializované modely umělé inteligence, které údajně zajišťují, že jeho aktiva a aktivity zůstanou soukromé.
Není však zcela jasné, zda by modely Typeface – a obsah, který vytvářejí – mohly být později předmětem právních sporů. V probíhajících řízeních proti populárním nástrojům umělé inteligence Midjourney a Stability AI se tvrdí, že tyto nástroje porušily práva milionů umělců tím, že své nástroje trénovaly na obrázcích získaných z webu. Americký úřad pro patenty a ochranné známky (USPTO) mezitím ještě nevydal jasné pokyny k ochraně autorských práv pro díla vytvořená umělou inteligencí.
Zdroj: Getty Images
„Každá část podniku potřebuje přesvědčivý, personalizovaný obsah, který povede k výsledkům, a to navíc v rychlém tempu,“ řekl. „Typeface přináší revoluci ve způsobu, jakým podniky poskytují obsah, a umožňuje všem složkám organizace dosahovat výjimečných výsledků s nebývalou rychlostí.“
Možná na tom nezáleží – prozatím. Nezdá se, že by rizika tlumila nadšení z generativní umělé inteligence. Podle průzkumu společnosti FreshBooks 25 % majitelů firem uvádí, že v současné době používají nebo testují nástroje generativní AI, zatímco dva ze tří tvrdí, že generativní AI vyzkouší pro práci během příštích 12 měsíců.
Doufal, že s jeho pomocí využije generativní AI – která v té době teprve přicházela do módy – k poskytování personalizovaného obsahu pro značky ve velkém měřítku.Typeface, částečně díky humbuku kolem generativní umělé inteligence, se rychle uchytil a během prvního roku získal zákazníky z žebříčku Fortune 500, stejně jako partnerství se Salesforce a Google Cloud. A – což je možná ještě důležitější – získala si investory, kteří tento týden do startupu vložili stovky milionů dolarů.Společnost Typeface dnes uzavřela kolo B v hodnotě 100 milionů dolarů, které vedla společnost Salesforce Ventures za účasti Lightspeed Venture Partners, Madrona, GV , Menlo Ventures a M12 . Tato tranše oceňuje startup na 1 miliardu dolarů a celkově tak společnost Typeface získala 165 milionů dolarů.Parasnis říká, že nový kapitál bude použit na rozšíření platformy Typeface a růst týmu společnosti.„Vedoucí představitelé podniků nám vesměs říkají, že chtějí využít generativní umělou inteligenci, ale potřebují řešení, které splňuje jejich jedinečné požadavky a je připraveno pro podniky,“ uvedl Parasnis prostřednictvím e-mailu. „Vyžadují platformu AI, která drží krok s bleskovým tempem inovací a působí jako přirozené rozšíření jejich značky. Potřebují také jistotu, že jejich cenný proprietární obsah zůstane bezpečný a důvěrný a zároveň se hladce integruje do jejich stávajících pracovních postupů.“Platforma Typeface se skládá ze tří klíčových komponentů, vysvětlil Parasnis – první z nich je centrum obsahu, kam mohou uživatelé nahrávat zdroje a pokyny pro generování textu a obrázků „pod značkou“. Druhá, nazvaná Blend, využívá umělou inteligenci k trénování a personalizaci obsahu podle hlasu a stylu značky. Pokud jde o třetí, Flow, poskytuje šablony a pracovní postupy určené k integraci do stávajících aplikací a systémů.Pomocí nástroje Typeface může manažer marketingu obsahu vytvořit příspěvek na Instagramu – nebo alespoň produktový snímek a titulek – k propagaci uvedení nového produktu s použitím znění a prostředků schválených značkou. Nebo manažer pro generování poptávky ve společnosti poskytující software jako službu pro firmy by mohl video z události přetvořit na příspěvek na blogu, následný e-mail účastníkům a další.Chcete využít této příležitosti?„Podnikům poskytujeme sadu bezpečných samoobslužných řešení, která umožňují každému zaměstnanci vytvářet obsah podle jeho značky na základě pracovních postupů s obsahem,“ řekl Parasnis.V oblasti generativní umělé inteligence nyní není o společnosti nouze. V čem se tedy Typeface liší?Parasnis například tvrdí, že Typeface klade větší důraz na správu značky, bezpečnost obsahu a ochranu soukromí než většina jeho konkurentů. Platforma poskytuje každému zákazníkovi specializované modely umělé inteligence, které údajně zajišťují, že jeho aktiva a aktivity zůstanou soukromé.Není však zcela jasné, zda by modely Typeface – a obsah, který vytvářejí – mohly být později předmětem právních sporů. V probíhajících řízeních proti populárním nástrojům umělé inteligence Midjourney a Stability AI se tvrdí, že tyto nástroje porušily práva milionů umělců tím, že své nástroje trénovaly na obrázcích získaných z webu. Americký úřad pro patenty a ochranné známky mezitím ještě nevydal jasné pokyny k ochraně autorských práv pro díla vytvořená umělou inteligencí.„Každá část podniku potřebuje přesvědčivý, personalizovaný obsah, který povede k výsledkům, a to navíc v rychlém tempu,“ řekl. „Typeface přináší revoluci ve způsobu, jakým podniky poskytují obsah, a umožňuje všem složkám organizace dosahovat výjimečných výsledků s nebývalou rychlostí.“Možná na tom nezáleží – prozatím. Nezdá se, že by rizika tlumila nadšení z generativní umělé inteligence. Podle průzkumu společnosti FreshBooks 25 % majitelů firem uvádí, že v současné době používají nebo testují nástroje generativní AI, zatímco dva ze tří tvrdí, že generativní AI vyzkouší pro práci během příštích 12 měsíců.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...