Nyní se k němu počítá i fenomén plyšových hraček Squishmallows.
Společnost Squishmallows letos debutovala na výroční schůzi Berkshire Hathaway v Omaze ve státě Nebraska, kde akcionáři během několika hodin pořídili 10 000 plyšových panenek, včetně těch, které byly vymodelovány podle „Věštce z Omahy“ a jeho dlouholetého obchodního partnera Charlieho Mungera. Společnost Berkshire zdědila mateřskou společnost Squishmallows Jazwares díky akvizici společnosti Alleghany ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022.
Zakladatel a generální ředitel společnosti Jazwares Judd Zebersky a prezidentka Laura Zebersky nyní podléhají a pravidelně komunikují s Gregem Abelem, místopředsedou představenstva společnosti Berkshire pro jiné než pojišťovací operace a Buffettovým nástupcem. Manželé z jižní Floridy, kteří se stali právníky a podnikateli v oblasti hraček, uvedli, že jsou nadšeni z toho, že mohou spadat pod společnost Berkshire, a těší se, že mohou samostatně řídit svůj vlastní podnik.
„Je to úžasná struktura. Jsme nadšeni, že jsme její součástí,“ řekla Laura Zebersky v rozhovoru. „Je to lepší, než jsme kdy mohli očekávat, a být v blízkosti největších světových lídrů je fenomenální a možnost zkoumat synergie je také něco, co nás zajímá.“
Dvaadevadesátiletý Buffett nedávno pěl na Abela chválu a řekl, že převzal většinu odpovědnosti. Abel dohlížel na velkou část rozsáhlého impéria Berkshire, včetně energetiky, železnic a maloobchodu.

Buffett se sice do Jazwares dostal pouze nepřímo prostřednictvím Alleghany, ale projevil ochotu investovat do mnohem menších podniků, které nemají takovou sílu, aby pohnuly s obrovskými příjmy a výnosy Berkshire. Buffett často obdivuje vedení podniku a očekává, že bude nadále růst a zůstane ziskový.
Jen v loňském roce se prodalo neuvěřitelných 100 milionů kusů Squishmallow – s cenami od 5 do 30 dolarů. Laura Zeberskyová uvedla, že pandemie nakopla růst Squishmallows. Pomohla také podpora celebrit od Kim Kardashian po Lady Gaga na TikToku.
„Myšlenka mít něco, co je pečující, útulné, plyšové, je to cenově dostupné a přístupné. Okamžité uspokojení,“ řekla Laura Zebersky. „Dotýkáme se opravdu všech oblastí a směrů. Takže bylo opravdu zajímavé vidět, že to nejsou jen děti, ale i dospělí. Naše demografická skupina je velmi široká a široká a to je v našem oboru velmi neobvyklé.“
V dubnu 2020 koupila společnost Jazwares výrobce hraček Kellytoy, který v roce 2017 vytvořil značku Squishmallow.
Nejedná se o blesk z čistého nebe
Aby si společnost Jazwares udržela úspěch značky Squishmallows, je si vědoma přesycení a má tendenci si partnerství velmi vybírat, uvedl Zebersky. Značka plyšových hraček v posledních dvou letech zajišťovala 40 % veškerých příjmů společnosti Jazwares.

„Jsme v šestém roce existence značky … není to žádný záblesk,“ řekl Zebersky. „Roste chytře a udržitelně. Dbáme na to, abychom omezili objem výroby. Dbáme na to, aby pro každý prodejní kanál bylo něco jiného, aby byla sběratelská, aby byly jedinečné styly, jedinečné velikosti.“
Squishmallows nedávno oznámily partnerství s Happy Meal společnosti McDonald’s, které se v průběhu roku 2023 rozšíří do 70 různých zemí.
Minulý měsíc se Jazwares zúčastnil VidConu v Kalifornii, každoročního srazu tvůrců obsahu a online značek. Společnost zde představila jámu naplněnou mořem Squishmallows, do které mohli návštěvníci skákat.
„Neděláme tradiční marketing. Jsme tam, kde jsou naši fanoušci. A skvělým příkladem je VidCon, největší setkání influencerů,“ řekl Zebersky.
Squishmallows je jedním z duševních vlastnictví, které Jazwares plně vlastní, ale společnost prodává také produkty s licenčními partnerstvími se společnostmi Disney a Pokemon atd.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky